Mange bøtter vann.. (side 48)

Ikke umulig det dukker opp noen små etter hvert da. Utrolig hvordan de gjemmer seg bort i de mosedottene.
lyseblått på grønt er ikke verdens største kontrast heller :p

De er så små og fargeløse i starten og at det er vanskelig å se dem. Jeg bruker ikke å oppdage yngel hos meg før de nærmer seg 1 cm. Antar de tilbringer tilværelsen inni mosen før den tid - små og unnselige
man får se hva tiden bringer :p er jo minst 2 til som har potensiale til å bli mammaer så :p


litt fler bilder av cw23. sliter litt med uklart vann, desverre.

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]
*sukk* kickstarting av filter funket visst ikke så bra. 96 litern er overhodet ikke overbefolket eller overforet. men vannet blir uklart med en gang jeg forer, og jeg oppdaget nitritt på 0.3 igår. idag mens jeg studerer fisken etter vannbytte ser jeg en av mine digre trilledamer med noe som ligner popeye. blæ.

mere vannbytter. uklart vann tyder jo på infusorier, men det kommer kun når jeg forer og klarner etter noen timer. og mørklegge karet fullstendig og la det være i noen dager vil jeg ikke når det er nitritt. skal ikke være enkelt nei.
Huff du får bytte vann og bytte vann til nitritten blir borte, utrolig kjedelig når sånt skjer.
Må si jeg har vært heldig og klart holde unna alt sånt, fått noen sykdommer på fiskene mine, men ennå ikke hatt hvitprikk feks.
jaja, får bare bære bøtter. imorra blir det besøk hos tannlege i tønsberg for fjerning av 1-2 visdomstenner. akkurat som tenna vet de skal trekkes, for i går kveld begynte det å murre i først ei tann, så ei til.
tja, framgang allerede, testen viste mer gul enn oransj nå. og fisken er def mer aktiv. må bare passe på den sprengferdige dama med utstående øyne.

skimter såvidt unge venusyngel i 64 litern.

også de hersens sneglene. kjøpte jegersnegler for å ta seg av problemet. det tok sporenstreks å drepte alle sandsneglene, lot de andre være, så hadde de bare sex og spiste malletabletter. nå en uke har jeg med vilje latt være å fore med tabletter, kun algetabletter av og til. idag fant jeg en død jegersnegle. hele karet er fullt av snegler for pokker -.- nesten så jeg fristes til å låne noen botiaer en uke eller 2. ser storkaret ikke har gått fri fra sneglene heller.. i storkaret kan jeg hvertfall ha en liten gruppe dvergbotia, men det er jo ikke der jeg har store snegleproblemer...

skal flytte minst en av l mallene mine over i 96 litern. men må vel demontere hele 64 litern for å få tak i de...
jaja, ikke no vannbytter idag, da jeg er nærmest dopa etter å ha fjernet 2 visdomstenner idag. men verdiene igår var ikke altfor ille, og fisken er mye mer aktiv enn de var for et par dager siden. skal uansett se om jeg ikke får skviset inn en liten svampbit til oppi filteret...
støl i kjeveleddet, men det ser foreløpig ut til at jeg ikke får hevelser eller blåmerker. *knaske pinex forte*
virker ikke som jeg orker noe særlig styr idag heller, vurderer sterkt å bare gå og legge meg. har ikke vondt, men føler meg utslitt. var veldig nære å gå hjem fra jobb tidlig idag, men jeg holdt ut. selv om å sitte å lodde når du holder på å sovne sittende ikke er så veldig lurt.

blir vel kun mating, test av vannet og så natta på meg... med mindre jeg mirakuløst blir bedre.
tja, da så jeg egg på blue pearl igjen gitt har og våkna litt igjen, så får se hvor mye jeg orker ikveld. matet karene mine og det er full rulle. venusynglene mine har allerede lært at 2 dunk i glasset betyr mat, de stimler til fronten av karet med en gang :p

må få over noe maller til 96 litern min, har blitt litt moseagler der gitt. har jo ventet med å flytte mallene pga nitritt, men det har gitt seg nå heldigvis.
Jeg har fremdeles mareritt etter at jeg fjernet en visdomsjeksel for 20 år siden :b

Tannlegebesøk er ikke morsomt, spesielt ikke når det er snakk om å trekke tenner, men får håpe du raskt får igjen formen. Ønsker deg god bedring!
ja, det var en rask fornøyelse, fra jeg gikk inn i bygningen til jeg kom ut tok det knapt 30 minutter, og selve trekkingen tok ca 5... :p tok begge på venstre side, og har bare fått en på høyre side som skal tas i slutten av januar. smerten er ikke ille, jeg er bare tappet for krefter og er trøtt.

alt i alt er jeg ganske heldig
Nja vet ikke med det jeg. Heldigvis har jeg ikke fått visdomstennene ennå jeg og oppe har jeg trekt to tenner fra før, så der blir det nok ingen problemer om de skulle komme opp. Pengene er allerede borte de gitt, forsvant på lørdag til julegaver. Utrolig hvor dyr jula egentlig er. ;D
Har du prøvd deg på konkuransen til astrid da?? Det har jeg, var bare gøy, men likevel litt vanskelig så man vet ikke lissom. Gleder meg til å høre resultatet
Venninna mi vant oxo fotokonken for november, det mens hun var her, fikk bare en tlf med: -Jeg vant.
(hun bor for tiden i england med typen)
åja, den har visst forsvunnet i kålen. har egentlig greid en del av de tror jeg, bare ikke fått ut fingern. skal prøve å få den ut når jeg har kommet meg :p

må få ned den 85 litern og, vet bare ikke hvor jeg skal gjøre av alle sneglene. blir vel å stappe de oppi 22 og 28 litern imens.

venusene har blitt ganske store faktisk. og det går noen små i 64 litern. skal teste vannet nå, er den grei så flytter jeg kanskje over mallene idag.
da var maller flyttet, og jeg fikk vel tak i en ca 10 venusyngel mens jeg først var igang.

prinsessene mine - den røde ved navn bolla :p

[External Image]

[External Image]

[External Image]
jaha. da har l mallene vært i karet i knappe 24 timer. og det er allerede masse bæsj :p

har nesten ikke vondt lenger, men jeg blir støl og får vondt av å tygge. spising har blitt ett prosjekt :p
lillemann begynner å bli stor

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap