- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 49)
Tropheus Bilder (side 49)
Kristian HennigHar sett den varianten i svergie, og jeg syns ikke den appelerte til meg.. Ser veldig oppdrett ut.. Minner mye om de oppdrettede malawiene.. Men, det har kommet en enda ny oppdrettsvariant fra burundi, som er 1\3 sort på bakdelen av kroppen, mens 2\3 af forparten er gul som gold varianten.. Har bare sett ett bilde, men tror den kan bli hakket bedre enn gold varianten.. Gold variaten er å få tak i til 500 kr stk for de som vil;)
Nettopp! Når etterspørsel blir stor da blomstrer opprettnæringen. Svenske er jo langt på vei med selektiv avling. Det blir flere fargekombinasjon og nye varianter. Om de er levedyktig er ikke nevnt. Jeg for min del foretrekker original.
Postet 14.05.08 kl 22:36
badat[QUOTE=Kristian Hennig]Har sett den varianten i svergie, og jeg syns ikke den appelerte til meg.. Ser veldig oppdrett ut.. Minner mye om de oppdrettede malawiene.. Men, det har kommet en enda ny oppdrettsvariant fra burundi, som er 1\3 sort på bakdelen av kroppen, mens 2\3 af forparten er gul som gold varianten.. Har bare sett ett bilde, men tror den kan bli hakket bedre enn gold varianten.. Gold variaten er å få tak i til 500 kr stk for de som vil;)
Nettopp! Når etterspørsel blir stor da blomstrer opprettnæringen. Svenske er jo langt på vei med selektiv avling. Det blir flere fargekombinasjon og nye varianter. Om de er levedyktig er ikke nevnt. Jeg for min del foretrekker original.
Jeg tror ikke det kommer til å bli mange hybrider eller ekstremoppdrett, heldigvis, og er enig med deg badat; Naturen er best
Noen nye troffer på gang eller badat?
Postet 14.05.08 kl 23:19
Postet 15.05.08 kl 22:14
Ja her har vi det, nå i første omgang blir det å hente hjem lunangwaene, fått bra tilbud på de! så er det 40+ yngler red cheeks fra roger som skal inn. kirizaene går til sogn. skal ha moduler i 720 literen og dit flytter en haug med red cheeks inn.
Så går vi å tenker på livuaene. løsninger der er vi må ha pengene klare. så ringer vi deg og setter de på en konto så vi har de til fiskene kommer. vi må se litt etter ferien om hvordan økonomien er! mange planer og vi har hus og det trenger vedlikhold! samt 3 rottiser som lurer rund her!
Så dette er våre fiske planer.
Jo så er nok snart lufubuene klare gi de 5 mnd til og de er i full gang her!
Trist med kirizaen men skal bli gøy med noe nytt!
Så går vi å tenker på livuaene. løsninger der er vi må ha pengene klare. så ringer vi deg og setter de på en konto så vi har de til fiskene kommer. vi må se litt etter ferien om hvordan økonomien er! mange planer og vi har hus og det trenger vedlikhold! samt 3 rottiser som lurer rund her!
Så dette er våre fiske planer.
Jo så er nok snart lufubuene klare gi de 5 mnd til og de er i full gang her!
Trist med kirizaen men skal bli gøy med noe nytt!
Postet 15.05.08 kl 23:30
EvolutionJa her har vi det, nå i første omgang blir det å hente hjem lunangwaene, fått bra tilbud på de! så er det 40+ yngler red cheeks fra roger som skal inn. kirizaene går til sogn. skal ha moduler i 720 literen og dit flytter en haug med red cheeks inn. Så går vi å tenker på livuaene. løsninger der er vi må ha pengene klare. så ringer vi deg og setter de på en konto så vi har de til fiskene kommer. vi må se litt etter ferien om hvordan økonomien er! mange planer og vi har hus og det trenger vedlikhold! samt 3 rottiser som lurer rund her! Så dette er våre fiske planer. Jo så er nok snart lufubuene klare gi de 5 mnd til og de er i full gang her! Trist med kirizaen men skal bli gøy med noe nytt!
Men Kirizaene kommer til et meget godt hjem!
Rekner med det blir fullstendig overgang til Tropheus i sommer på alle akvariene mine! Så det blir en spennende sommer dette her.
Postet 15.05.08 kl 23:34
Postet 15.05.08 kl 23:35
Postet 15.05.08 kl 23:40
Hehe, ja den var diger. Kanskje litt vel mye selvtillit på meg nå, men det er slett ikke umulig. Vannøya utenfor Tromsø hadde de to tidligere rekordene på 190 og 194kg, den siste tatt for 14 dgr siden. Det er utrolig mye kveite for tiden, så man skal aldri si aldri Har en del fra før, den største på 31,4kg. Mistet nylig en på 50+.
Postet 15.05.08 kl 23:45
Sommeren blir uten noen nye troffer her i huset, tror jeg.
Kom hjem fra Jessheim på mandag med 32 stk nye troffer, Namansi "Fiery Fry"
Ikke fargesprakende, men en spennende gruppe som ser ut til og ha tatt turen vestover veldig bra.
Eneste karet jeg har "ledig" nå er en 150 liter, men hva skal en bruke noe så smått til mon tro ?
Så det jeg sitter på nå er Ilangi, Ikola, Chaitika og Fiery Fry.
Hvor store er Kasakalawene dine Kristian, det var de du hadde for salg eller ?
Mvh Stig J.
Kom hjem fra Jessheim på mandag med 32 stk nye troffer, Namansi "Fiery Fry"
Ikke fargesprakende, men en spennende gruppe som ser ut til og ha tatt turen vestover veldig bra.
Eneste karet jeg har "ledig" nå er en 150 liter, men hva skal en bruke noe så smått til mon tro ?
Så det jeg sitter på nå er Ilangi, Ikola, Chaitika og Fiery Fry.
Hvor store er Kasakalawene dine Kristian, det var de du hadde for salg eller ?
Mvh Stig J.
Postet 15.05.08 kl 23:52
Sånn i akvarie samenheng vurderer jeg å selge unna malle reolene, og kanskje sette opp 2x 440L reol, her er det sånn at jeg har ikke plass til mer, så skal noe inn, må noe ut. I så tilfelle blir det i alle fall et med tropheus, kanskje kasanga. Det er jo bare så mange flotte å velge i. Samtidig har jeg ikke gitt helt slipp på Sør-Amerika, Altum er også på lista. Skjer vel ikke i sommer, men kanskje utpå høsten.
Det kom vel noen nye tropheus i hus hos Nils i dag.
Det kom vel noen nye tropheus i hus hos Nils i dag.
Postet 16.05.08 kl 00:04
Postet 16.05.08 kl 00:25
Hei!
Kasakalawene er fra tja en 7 cm til 12 ca.. Hannen er stor og fin- 5-6 fine huer og et par litt mindre.. Har bare sett de over vann og der så de veldig bra ut..
Som nevnt Erik, livuaene er ikke tilgjengelig, jeg må eventuelt bestille dem, så det er ikke noe som haster akkurat.. Er heller ikke sikkert de er å få tak i, men jeg tror det kan la seg gjøre..
Grattis med noen meget pene fiery fry stig.. Kansje ikke mest farger, men den varianten som definitivt skiller seg mest ut.. Noen perler syns jeg..
Blir det noe lek på ikolaene eller?!
Kasakalawene er fra tja en 7 cm til 12 ca.. Hannen er stor og fin- 5-6 fine huer og et par litt mindre.. Har bare sett de over vann og der så de veldig bra ut..
Som nevnt Erik, livuaene er ikke tilgjengelig, jeg må eventuelt bestille dem, så det er ikke noe som haster akkurat.. Er heller ikke sikkert de er å få tak i, men jeg tror det kan la seg gjøre..
Grattis med noen meget pene fiery fry stig.. Kansje ikke mest farger, men den varianten som definitivt skiller seg mest ut.. Noen perler syns jeg..
Blir det noe lek på ikolaene eller?!
Postet 16.05.08 kl 00:35
Postet 16.05.08 kl 00:36
Postet 16.05.08 kl 20:05
Postet 16.05.08 kl 22:07
det er jo luxusproblem å ha et kar stående klart til fisk, og bare kunne velge å vrake. Vi må jo desverre selge unna for å få plass til nytt. Ønsker meg et 960 liters kar, men får se litt ut på sommeren/høsten.
Nå skal vi gå over til malawi.
16 mai spøk
Blir nok troffer for alle penga. Er skikkelig spent på red cheeksene De ser helt nydelig ut!! Hvor gamle må de være før man klarer å se kjønnsforskjeller?
Nå skal vi gå over til malawi.
16 mai spøk
Blir nok troffer for alle penga. Er skikkelig spent på red cheeksene De ser helt nydelig ut!! Hvor gamle må de være før man klarer å se kjønnsforskjeller?
Postet 16.05.08 kl 22:15
Vibsidet er jo luxusproblem å ha et kar stående klart til fisk, og bare kunne velge å vrake. Vi må jo desverre selge unna for å få plass til nytt. Ønsker meg et 960 liters kar, men får se litt ut på sommeren/høsten. Nå skal vi gå over til malawi. 16 mai spøk :) Blir nok troffer for alle penga. Er skikkelig spent på red cheeksene:) De ser helt nydelig ut!! Hvor gamle må de være før man klarer å se kjønnsforskjeller?
Jeg klarer ikke se under 6-7 cm.. Det er vanskelig med oppdrettsfisk som ikke har lekt før.. Det fins noen luringer som mener de klarer å se kjønn ved 4 cms, men jeg tror det blir litt synsing..
Red cheeks er spesielle tropheuser.. Det som ikke er så lett å se på bilder er at de er matte i fargene.. Altså, fargene er klare, men det er som de er sotet..
Postet 16.05.08 kl 22:37
Postet 16.05.08 kl 22:51
Postet 16.05.08 kl 23:23
Kristian Hennig[QUOTE=saffen]var håp om og få fyllt opp 500l litte granne da.
Det er nesten den beste biten det! Bestemt dere for noen fisk ?
Roger skulle sende meg en liste over fisk med priser på mail. men har ikke fått noe fra ham enda da
og vet jo ikke helt når disse raddisene våre reiser bortover heller da hehe vill ikke plage dem for mye da eller?? hmmm *tenke*
vibsi. jeg har ett luksusproblem. har ett kar som bare skriker etter mere fisk tjihi.
har dere lagt noe slagplan eller?
Postet 16.05.08 kl 23:56