Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 49)

Dette er vel en tigersnegle? Fikk beskjed i butikken at det var leopardsnegle, men ikke funnet noe om det gitt.... (Beklager litt dårlige bilder, mobil)
Ja sette er helt sikkert Tigersnegle. De har ikke så mye peiling i dyrebutikkene.
I dag har det vært julaften her hjemme, da vi fikk noen utrolig flotte snegler fra Heidi!!


Bilde 1: Halloooo.... svever rundt og sjekker forholdene!!
Bilde 2: Uæhhh... dette var et nytt og skummelt sted. Jeg bare løper og på ryggen til frk. sulle og blir der. (Ikke alle som var like fornøyd med den løsningen! :-P)
Delia
I dag har det vært julaften her hjemme, da vi fikk noen utrolig flotte snegler fra Heidi!! :-D Bilde 1: Halloooo.... svever rundt og sjekker forholdene!! :-) Bilde 2: Uæhhh... dette var et nytt og skummelt sted. Jeg bare løper og på ryggen til frk. sulle og blir der. (Ikke alle som var like fornøyd med den løsningen! :-P)

ÅÅÅ det er så rart å se igjen hjertebarna mine på bilder fra andre. Jeg blir så rørt ...snufs. Men vet de får det godt der de er. Lykke til videre med dem.
Heidi Ingdal
[QUOTE=Delia]I dag har det vært julaften her hjemme, da vi fikk noen utrolig flotte snegler fra Heidi!! :-D Bilde 1: Halloooo.... svever rundt og sjekker forholdene!! :-) Bilde 2: Uæhhh... dette var et nytt og skummelt sted. Jeg bare løper og på ryggen til frk. sulle og blir der. (Ikke alle som var like fornøyd med den løsningen! :-P)

ÅÅÅ det er så rart å se igjen hjertebarna mine på bilder fra andre. Jeg blir så rørt ...snufs. Men vet de får det godt der de er. Lykke til videre med dem.

Vi har studert dem i hele kveld, og vi skal gjøre vårt ytterste for at de skal ha det best mulig!!! Allerede blitt forelsket i dem
1. Dette er det eneste bildet jeg har fått tatt av mine nye Pianosnegler. De er sååå søte og minner veldig om Blånesesneglene.
2 og 3 er nydelige posthorn. De kommer i stadig nye farger. Ser ut som mange er helt lyse, nesten palettfarger. Lyse blå med gul fot osv er veldig interessant. De brune er også veldig fine. Noen er helt lysebrune som lys sjokolade . De er delikate altså.
her er flere posthorn....jeg bare elsker disse sneglene.
Heidi Ingdal
1. Dette er det eneste bildet jeg har fått tatt av mine nye Pianosnegler. De er sååå søte og minner veldig om Blånesesneglene.


Så gøy å se bilde av "post sneglen" :p
Noen flotte epler som utforsker glasset. Den lurer på hva slags rar skapning det er på den andre siden. ...
Jarle F
[QUOTE=Heidi Ingdal]1. Dette er det eneste bildet jeg har fått tatt av mine nye Pianosnegler. De er sååå søte og minner veldig om Blånesesneglene.


Så gøy å se bilde av "post sneglen" :p
Ja er det ikke rart å se igjen bilder av sine egne små troll...jeg blir helt rørt av det jeg.
1. Dette er en Sebra eple som pusser bladet før den skal legge egg. Viktig med god hygiene vettu...
2. Denne Marisaen bør være i rett alder for å legge egg. Den trenger ikke ligge der og late seg...
3. En grønn eple som støvsuger bunnen i dag....
Nå er det jammen på tide at noen viser fram en saltvannssnegle her også! Dette er en turbosnegle. Jeg har fått to forskjellige ID-er på den, men selv mener jeg at det er en Trochus sp.

[External Image]

[External Image]

De er snedige med de vedhengene som stikker ut fra under skallet. Først trodde jeg det var igler eller noe sånt, og fikk nesten panikk! Det var jo direkte ekkelt. Men da jeg fikk vite at det faktisk er sånn sneglen ser ut, var det bare morsomt å se på.
ÅÅÅÅ så nydelige....og spesielle. har du flere saltvanns snegler også? Mere bilder takk...
Jeg har fire av disse, og det er foreløpig alt jeg har. Jo, forresten, jeg har en til, som kom som haiker med den levende steinen. Jeg vet ikke hva den er. Den snegla er derimot en sjenert liten kar, som ikke er lett å få tatt bilde av.
Her er en orange sulle som liker at den andre gjør jobben.
Jeg hadde matet med malletabletter en dag og da begynte denne sullen å "lukte" ut i lufta...ehhh vannet. Den var så snål å se på at jeg lo godt flere ganger.
Her er noen av familien Arnold. De har blitt 10 stykker tilsammen store og små. De er latterlig fine de sullene der. har de i et kar for seg selv. Så håper stadig at når jeg kjøper gule at det skal være med en ny Arnold.
Rosa hjerteskjell som holder på å grave seg ned.
En av mine veldig aktive lilla snegler.
Gullars var den aller første eplesnegla jeg fikk. Kjøpte ham egentlig med en eplekompis, men han var veldig lite livat og luktet ikke godt i det jeg kom hjem fra butikken.
Men men, intet galt at det ikke er godt for noe; senere har jeg fått 7 småttisepler gratis (privat), og etter at de ankom har Gullars fått et helt nytt liv! Før satt han pal på et sted i 3D-en om ikke en malletablett lokket han to tøff til høyre, men nå etter at han fikk halvsøsken er han all over the place! Han rusler rundt på steder ingen før har satt sine sug, men skiller seg ut fra de andre spirrevippene i at han heller skyver unna en algeball for å nå til maten, enn å gidde gå rundt. Så litt sedat er han fortsatt. :p

Tilfeldig bekjentskap
© Geir Beurling Løland
Reklame for plussmedlemskap