Leifs verden (side 49)

41* host kremt*.Skulle ønske det var 29 for alltid,men men..
Joda fredagen var riktig dag.Bursdagskake måtte jeg lage til dagen min,det hører med.

Kjedelig å ikke kunne komme på siste møtet i klubben,men får ta det igjen i januar
Julidochromisene har alltid stått på favorittlista mi,derfor visste jeg hva de het.
Får lage et tanganika oppsett her igjen,det er en stund siden jeg hadde de gule sitronciklidene fra samme sted.De trenger litt høyere ph,men det er ikke vrient å få til.
Si ifra når de yngler da :0),så kan babisene komme hit til meg!

Julidochromisene har alltid stått på favorittlista mi,derfor visste jeg hva de het.


Jeg har ikke "bruk" for dem så om du vil kjøpe dem eller har noe jeg vil ha i bytte får du bare si i fra Trine. De går i et kar jeg skal selge, men må bare få rotet meg til å få lagt ut en annonse. Tenkte på at de skulle følge karet, men...
Du kan jo sende meg en PM med bud evnt noe du har i bytte ;- =)

Ellers har jeg ikke hatt ork til å gjøre noe annet enn å fore i dag.... så langt. Ting begynner å bli tiltak og har ikke ork, men vannbytter etc må taes i helgen
Da har jeg fått tatt vannbyttene på karene i akvariekjellern her. Gjenstår kun de to karene som står innpå arbeidsrommet der. 54L med leiksparet med ancistrus med yngel og L-144 og 43L med kirsebær rekene og corydoras albinoene. Må være litt mer forsiktig med vannbytter der pga yngel og reker som gjerne tar seg en tur gjennom slangen, så det tar jeg når jeg er litt mer våken i morgen. Må le hver gang jeg renser pumpa i reke/albino karet og ser hvor små rekeyngelen er. De er jo mindre enn cory yngel, noe jeg ikke trodde var mulig. Da er jeg i rute igjen med karene her og fikk også ryddet litt nede. Støvsugeren skal få sin sving der nede i morgen ;- =)
Blir litt rørt når jeg leser:

1574 unike brukere har sett tråden

Og jeg som trodde det var få som gadd følge med her... Hehe. Jaja, det er nå hyggelig at folket følger med meg her

En liten stund siden sist jeg la inn noen bilder, så her kommer det noen fra meg


1. Her håndmater jeg med mygglarver i 350Litern
2. 112L hvor jeg har ca 100 C. Metae yngel og 5 corydoras sterbai
3.
Trykket litt feil, så fortsetter med bilder her

1.Div ciklider
2. Løvehodeciklide par
3. Her har guttungen ryddet i noe av fiskematen
De 2 store boksene inneholder malletabletter og diskusgranulat

Diskusgranulat bruker jeg spesielt til yngel da dette inneholder store mengder kjøttbasert for. Fisken vokser en del fortere sammenlignet med annet for. Anbefales selv om det koster noen kroner mer enn annet vanlig fiskefor
Corydoras Metaene "is back on track" og plukket ut 27 egg i kveld. Forrige uke ble det "få" egg og det er godt å se dem tilbake der jeg er vant å ha dem, med masse egg. Har tatt ut noen av sebraynglene i 350L og hatt de over i et føde nett. Har også noen mossambicus yngel, kongo dvergmunnruger yngel og en palett yngel gående nede som disse er påtenkt å gå sammen med, men grunnet str må jeg vente litt med det.
Leif.
Når du har så mange kar nede i kjelleren. Blir det ikke mye fuktighet?
Vurderer en porsa reol ved siden av 180literen i gangen hjemme hos meg. Må først få godkjenning fra fruen selvsagt. hehe.

Mine coryer har nå tatt seg juleferie hva egglegging angår. hehe.
Litt godt også. da det begynte å bli trangt med plassen på slutten.
Skal reise bort mye nå i desember så godt å slippe å overlate alt til damen.
Guttetur til London 10-17 desember.
C O Y S.... hehe

Espen
Metaene mine er i rute igjen med eggleggingen denne uka og tok i dag ut 36 egg. Noen av dem var ganske blanke og sikkert ikke befruktet. Når det gjelder spørsmålet ditt Espen, blir det nok en del fuktighet med så mange kar. Men det er viktig med god ventilasjon, noe jeg har i kjelleren her. Er lufteluke i alle rom og god gjennom strømning av luft. Men noe høyere luftfuktiget er det nok enn vanlig ;- =)

Håper søknaden hos madammen din innvilges og at det blir reol på deg Espen

Lykke til med søknaden *knegg*
Hei Leif!

Du jeg er litt rastløs når det kommer til disse C. meta som vi snakket om på sist DAK møte. Du vil vel ikke ha besøk og litt penger av meg snart da?

mvh Per gunnar stenersæter ( han med piercering i øyebrynet som maste om å kjøpe c. meta av deg på torsdagen )
Trym81
Hei Leif! Du jeg er litt rastløs når det kommer til disse C. meta som vi snakket om på sist DAK møte. Du vil vel ikke ha besøk og litt penger av meg snart da? :) mvh Per gunnar stenersæter ( han med piercering i øyebrynet som maste om å kjøpe c. meta av deg på torsdagen )



Hallo! Sender deg en privatmail jeg, Per Gunnar så tar vi det derifra ;- =)
her er det bare 2 kar igjen om dagen siden jeg slutter helt snart med akvariumer...
regner med di siste fiskene her flytter etter nyttår til min søster så da er det bare å vente til jeg får meg egent hus å starte opp igjen i
gleder meg til den tiden for da skal jeg starte med L-046-)
Har i dag fått en del Metae egg igjen, 34 egg. Og måtte sperre øynene opp da jeg tittet inn til albino coryene i kveld. Hele ene hjørnet og hele ene siden av pumpa var dekket av egg. Jaggu er det blitt fart i albinoene igjen etter at jeg flyttet dem sammen med rekene. Det yrer av små albino tasser i klekke karet og egg ligger det der i hauger...... Blir en bra kolloni ut av disse. Det legges noen få egg innemellom hos paleatusene også men som regel blir de få spist opp. Venter også på at det VF ancistrus paret skal legge egg igjen. Om noen dager slipper vel cikliden nede også ut sine yngel av munn, Mossambicusen. Sebraciklidene holder også på rundt den ene hula i 350L. Han har 2 huer han holder på med. Den rundt hula og den andre som går med yngel. Har noen få igjen i karet og ellers satt noen i fødenett. Problemet med fødenettet er at de større ciklidene biter i nettet i underkant og tar faktisk livet av noen av de få ynglene som er der, så vurderer å flytte dem ned i et roligere kar
Skal du virkelig selge 350 literen din leif? Har du trena da så du får det ut av huset.. Mere solig akvarium en det skal man jammen leite lenge etter Driver liksom å pakker sammen litt akvarium jeg siden vi skal prøve å selge huset. Men hobbyen står fortsatt høyt i kurs her. Ser du peller egg til den store gullmedalje. her yngler det også i alle retninger sverdragere, kongoer, endlers og ancistruser
Siggi
Skal du virkelig selge 350 literen din leif? Har du trena da så du får det ut av huset.. Mere solig akvarium en det skal man jammen leite lenge etter :) Driver liksom å pakker sammen litt akvarium jeg siden vi skal prøve å selge huset. Men hobbyen står fortsatt høyt i kurs her. Ser du peller egg til den store gullmedalje. her yngler det også i alle retninger :) sverdragere, kongoer, endlers og ancistruser :)



Ja Siggi, har hatt det i tankene en stund. Kanskje begynne med Malawi eller annen type fisk. Har også sett på sommerfugel ciklide, en nydelig fisk jeg har "siklet" etter lenge. Men først må jeg selge unna den fisken som er i karet pr i dag. Mulig jeg legger ut en annonse på fiskene i løpet av helgen. Må først ha en vareopptelling på hva som er der og vurdere priser. Regner med dem går grisebillig. Ja karet er solid, mer solid enn noe av det som lages pr i dag. Ja Metaene er i leik hele tiden nede her og de er omtrent ikke til å stoppe, og det er godt tegn på at de trives med vann, miljø og temp.
visst du har noe intressant oppider Leif, skal du ikke se bort ifra at jeg tar det med meg hjem, når jeg først tar turen i morgen
Inaktiv bruker
jaja Loffen, jeg ser du har kommet langt
vil bare si beklager for at jeg ikke har vært veldig aktiv for tiden, har ikke vært det på vel et år nå tror jeg.. jaja, det ekke alltid like enkelt med så mye styr rundt seg, men ting går bedre! fått meg jobb også, så nå er det 2 dager jobb, 3 dager skole, å det funker ganske bra jobber på vannskjæringverket på rølles vettu, oppe ved meg der
men jeg lurte på når neste møte er? for jeg kunne tenkt meg å auksjonert bort et av karrene mine, hvis ikke du er intr? så lurte jeg på om jeg kunne sittet på med deg utover? hadde vært veldig fint
Trym81
visst du har noe intressant oppider Leif, skal du ikke se bort ifra at jeg tar det med meg hjem, når jeg først tar turen i morgen :)




Det er greit det Trym81. Er stort sett ciklider, samt et par mindre ancistrus, en pleco, en golden og en gibbi der. Du får se om du finner noe av intresse. Tok ut 29 Metae egg i dag og har lagt dem i ei fødekasse til i morgen. Et par stk av dem er nok ikke befruktet, men de fleste er det ;- =) Skal få med deg nok egg til dosis tenker jeg, *knegg*. Fint om du tok med deg en isboks og evnt noen fiskeposer om du har det på vei hit i morgen. Ikke helt sikker på hva jeg har av poser nede. Da legger jeg ikke ut anonnse på fiskene før etter at du har vært her i morgen, så får du se om du finner noe av intresse ;- =)
aiai ingen fiskeposer her i hallingdalen da :S mn jeg får nok fiska frem noen brødposer og muligens isbokser. Noe skal jeg vel alltids fåtil
Bare legg ut fiskene du, jeg er mest sugen på corryene eventuelt noen planter om du skal kvitte deg med de og
vegar haugerud
jaja Loffen, jeg ser du har kommet langt:) vil bare si beklager for at jeg ikke har vært veldig aktiv for tiden, har ikke vært det på vel et år nå tror jeg.. jaja, det ekke alltid like enkelt med så mye styr rundt seg, men ting går bedre! fått meg jobb også, så nå er det 2 dager jobb, 3 dager skole, å det funker ganske bra;) jobber på vannskjæringverket på rølles vettu, oppe ved meg der:) men jeg lurte på når neste møte er? for jeg kunne tenkt meg å auksjonert bort et av karrene mine, hvis ikke du er intr? så lurte jeg på om jeg kunne sittet på med deg utover? hadde vært veldig fint:)



Hehe det var hyggelig å høre fra deg igjen vegar. Fint at du har fått deg jobb du trives med. Kommet langt? Har stort sett de samme karene og har solgt noe av corydorasene jeg hadde. Ble litt for mye med bunnfisk i de fleste kar her. Neste DAK møte blir vel torsdag den 7.januar om jeg ikke tar feil. Du kan sikkert sitte på da veit du. Send meg en PM om karet. Størrelse, hva som følger med og pris så skal jeg se på det.
Da er vi hjemme og egg og yngler er spredd rundt der de skal.
Takk for at vi alle 3 fikk ta turen innom og titte litt i karrene dine, iskaka smakte godt, men dessverre var nok ikke jentungen min i det aller beste humøret idag. ( en kombinasjon av lang kjøretur, og litt sjenert )
Kokkoshulene skal ut i akvariene i morgen tenker jeg.

Takk igjen Leif, det var hyggelig
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap