Sissis våte drømmer (side 49)

Denne gang fra Trollskogen.
[External Image]
[External Image]
Og coryene...
[External Image]
[External Image]
Fra rio fantasia
C121 er ikke spesielt interessert i å bli tatt bilde av, men de kan lures
[External Image]
I første sending med fisk fra Revestrekene var det med en bitteliten tust med najas. Nå har det spredt seg litt rundt i karet, og det begynner å bli en del av den. (vannet ser litt ruskete ut, men det er nettopp fôret med flak) ;D
[External Image]
Da har jeg tatt mot til meg og avsluttet livet til de to fantomtetraene som hadde svuster, en hann og en hunn. Hannen (bildet) hadde begynt å bli sid i buken også, og det var hvit masse inni der. De svømte rundt med de andre, og det var ingenting med oppførselen som indikerte at de var dårlige. Men de andre som har blitt sånn har dødd, så da syns jeg det var best å avslutte eventuell lidelse. Har nå igjen 3 hunner og 2 hanner som ser bra ut. Lurer fortsatt virkelig på hva dette er...

Tok også neontetraen på første bildet. Denne har hele tiden vært mye mindre enn de andre og litt rar i fasongen, men i det siste blitt tynn over ryggen i tillegg. Disse var jo fullt utvoks da de kom i hus, og er stooore, men aner ikke hvor gamle de er.
[External Image]
[External Image]
Fysjameg. Det der var virkelig ordentlig fælt!
Søøte ottoer!!
og jeg må innrømme at jeg i noen sekunder glemte at du hadde sånn storby-bakgrunn så jeg stusset litt over hva jeg så i bakgrunnen på de siste bildene, men usj veldig kjedelige avgjørelser!
Sortering i asylet
I dag har jeg fanget små platyer i Asylet, og flyttet dem over i Ungdomsklubben. Håpet jeg hadde fått med alle, men nei da, det er ihvertfall en luring igjen. Får prøve meg på den seinere...

Og så fant jeg ei død eplesnegle. *snufs*
Helt sikkert fordi jeg sliter så veldig med å holde ph oppe. (Tilsatte litt natron istad, skal måle ph etterpå, og har kalkstein.) Fant først et tomt skall som fløt i plantene, og måtte leste litt for å finne kroppen. Ikke rart jeg måtte lete litt, for den er dekket av mumsende røde og grønne reker. Tydelig at de storkoser seg, så da får kadaveret bare ligge litt til.

Over til noe positivt! Jeg så den største channoidesyngelen i dag, hun har helt klart vokst. Håper hun blir så tøff snart at jeg får tatt bilde av henne. Tørs jo ikke registrere oppdrett før jeg har fotobevis...
Våte fakta...
Etter tilsetning av natron var ph følgende:
Asylet 6,7
Ungdomsklubben 6,9
Sliter fortsatt med å holde den oppe altså. Byttevannet har ph 7,5, så her må jeg nok fortsette å tilsette natron mellom vannbyttene.

Har kalkstein i begge karene, men alikevel er GH bare 5 i begge. La i en liten bit av "Lindas lurium" igjen, og satser på at det vil gjøre nytten nå også
Så rart at pH synker slik. Vi har vel teoretisk sett vann fra samme kilde, og min er stødig på 7,5 i rekebøtta hvor jeg ikke gjør noe med den, og i de to andre senker jeg den til 6,5 med litt eddik ved vannbytte og der forblir den.
Iben syns at Godteskåla trenger en real opprydning, med luking og massiv algefjerning. Og jeg må innrømme at hun har helt rett...

Skal gjøre det når mosepakken fra Cara79 kommer, siden mosen skal oppi hit. Er mye stygg java- og singapormose som virkelig trenger å byttes ut. Og så skal jeg prøve meg på daniofanging samtidig. Spennende...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Vifterekene bryr seg ikke om at karet er gjengrodd og algebefengt, de bare sitter ved utblåset og vifter ivei ;D
[External Image]
[External Image]
Var innom Zoobutikk1 på Solsiden i dag, og innehaveren var så snill å spørre meg om hvordan det gikk med de skjønne grønne. Jeg var jo der på medisinjakt, og forklarte problemet så godt jeg kunne. Trivelig at hun bryr seg syns jeg, og nå har heldigvis juvelene mine det fint ;D
[External Image]
I dag har jeg flyttet 7 platy-yngel fra Rio`n til Ungdomsklubben. Den ene begynte å vise tegn til å bli hanne, så da var det bare å forte seg. Babs og Inger går jo der som "pensjonister", og skal slippe ny paring. Har hatt de i over et år nå, og de var fullvoksne da jeg kjøpte dem. De har født gjevnt og trutt hele tiden, så nå fortjener de fred fra innpåslitne unggutter. Babs tror jeg er "tom" nå, men Inger er forholdsvis stor, så mulig hun skal yngle ihvertfall en gang til...

De to største er nok fra siste kullet til Kathrine (hun er desverre i fiskehimmelen nå), og de 5 små er garantert Inger sine; flotte og orange
Arti :)
Ved foring i kveld såg jeg plutselig to små channoideser på en gang! En på ca 3 cm, og en på 2. Prøvde å ta bilder, men de ble ikke bra nå heller...
[External Image]
[External Image]
Flere bilder...
Denne gang av pygmèguramiene
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Inger Anne
Så utrolig flotte de er!


Amen.

Og den prikkete blåfargen i finnene er helt nydelig
Da er plantepakken kommet :oD
Tusen takk, mange fine avleggere, så nå skal jeg kose meg med planting og litt ominnredning i dag :o) Håper mosepakken dukker opp hos deg snart, jeg sendte den på tirsdag formiddag.
Cara79: Mosen kom i dag den, og er kjempefin! Står i en plastbeholder med akvarievann nå, og venter på at jeg skal ta tak i Godteskåla i morra ;D

De fleste av plantene du fikk vokser veldig fort, så om kort tid har du forhåpentligvis masse. Liker godt å bytte ting jeg, men spørs om dyrebutikkene er helt enige...?

Har ihvertfall ryddet og gjordt om endel i Rio`n i dag, og tatt et skikkelig vannbytte. Ny algeskrape fungerte suverent for å ta svarte tuster på glasset, men anubiasene måtte nesten ribbes desverre. Dessuten var det antydning til BGA et par steder, så nå ryddet jeg skikkelig i javamosen, og fjernet masse pjuskete hydrocotyle. Er ganske fornøyd med hvordan det ser ut, men må finne noe fint som ikke trenger så mye lys nederst til venstre...

Og så fant jeg en ganske liten blå platy, så da har nok Babs født noen for et par uker siden alikevel.

C121 blir desverre ganske skremt når jeg holder på, så prøver å være forsiktig. De svarte derimot; de "hjelper til" alt de kan ;D


[External Image]
[External Image]
Løsningen på "tomt hjørne"-problemet ble sagittaria fra Godteskåla. Den skulle jo egentlig ikke være der uansett. Håper den vokser seg like høy og fin som den er i Trollskogen...
Har fått fullstendig foto-dilla for tiden, og håper dere bærer over med den dårlige kvaliteten, for jeg har fortsatt bare mobilen...

Her er ihvertfall enda flere fra Trollskogen:
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Per Christian Osa
Reklame for plussmedlemskap