Anders' akvarierom [NR. 1] (side 49)

Takk for svar Anders Og ja, det syntest jeg du burde gjøre, vi som ikke er så flinke til dette vil jo lese litt om de som kan dette ^^
Plussmedlem
Sissimor
...men disse er ikke så gode som de originale, og prisen er jo omtrent den samme...


Enig der. Jeg holder meg til originale!
Plussmedlem
Oppdatering, corydoras vittatus egg og yngel
Det er gledelig å se at det går bra med mine søte knøttsmå skapninger! Utrolig artig å tenke på at dette er yngel av spiss-snutede Corydoras, egentlig Det er ekstra artig å følge utviklingen til disse som er ganske annerledes av utseende enn kortsnutede. Når begynner den lange nesen å utvikle seg, for eksempel? Sånne ting er spennende, og jeg skal forsøke å ta mye bilder av den "prosessen".

De har vokst mye, de største, og de er nå av en størrelse som det er greit å få øye på. De vokser ganske fort! Spørs vel hvor lenge det varer, kanskje de begynner å vokse kjempesakte etterhvert...? Det er det jo ingen som vet.

De har fått litt yngelkamuflasje nå, ser jeg.
Åh, de er så nydelige de små der... Håper jeg får se dem vokse opp til å bli voksne, friske fisk.
Fôringen er fortsatt hovedsakelig avskallede artemiaegg. Dette ser de ut til å spise og like, OG vokse av, da Jeg kjenner det er veldig OK for meg for tiden å slippe å klekke artemia.

Forsøkte mitt beste å få tatt noen OK bilder av en av dem, men de ble uklare og ikke bra, egentlig. Men man ser da at det er en yngel Men jeg skal si; det er vanskelig å ta bilde av noe så utrolig smått!

[External Image]
Veldig søt! Skikkelig morro dette Anders
Så moro med langsnutebarn! Har mine i selskapskar og regner ikke med å bli blant de heldige, men lese og glede seg over at det blir noe av i andres kar kan man jo
Plussmedlem
Da har jeg tatt vannbytter i de "viktigste" akvariene, altså de med fisk i. Mange fikk litt store vannbytter i dag på godt over halvparten av vannet. Så får vi se nå, da, om kanskje mine kjære Corydoras vittatus vil klemme ut noen flere egg for meg

[External Image]


Har klart å telle 4 vittatusyngel samtidig, men er alle eggene klekket og alle lever er det vel 7 yngel, tror jeg.
Forsøkte å ta flere bilder av yngelen i dag - det var forgjeves :p Vi får se senere eller i morgen.
Green Laser har hatt eggleggingspause i sommer, men nå håper jeg de setter igang igjen snart! De må jo ikke glemme teknikken


De vittatusbarna jeg kan se ser ut til å spise godt og være sunne og friske fortsatt



Dette er vittatusyngelens hjem.
[External Image]



En del av en Corydoras eques fikk også være med på et bilde i dag
[External Image]
Plussmedlem
Jeg har bladd litt i gamle innlegg i den gamle tråden min nå (egentlig hater jeg det, jeg skrev så UTROLIG teit og rart den gangen), og da kom jeg over noen innlegg med bilder av Corydoras panda. Og det som var rart; jeg kjente et stikk av savn etter denne lille, aktive og søte Corydorasen! Jeg begynte med 8 av denne arten, men det ble fort mange. Svært mange... og det var jo litt av moroa

Så, kanskje jeg skulle fått tak i noen pandaer igjen? Da jeg solgte dem og Orange Laser i våres eller noe visste jeg at de ville bli et savn, men jeg angrer på at jeg solgte alle pandaene, altså! Hehe Det er jo en veldig vanlig art, men utrolig fin

Ellers har jeg lyst på en av dverg-artene, da. Habrosus kanskje? De virker morsomme.
Det er rart det der hvor fort man kan begynne å savne gamle fiskegrupper. Men panda var på en måte en av yndlingene mine, små og søte med en utrolig morsom oppførsel
Plussmedlem
Her er et av bildene av Corydoras panda jeg hadde i "gamletråden" min, tatt i 2010. Det er et gammelt, dårlig bilde tatt før jeg ble særlig aktiv med kamera, men det var likevel nok til å gjøre meg fristet til å få arten igjen

[External Image]
Plussmedlem
Noen adolfoi-bilder som ble greie nok til å legges ut


Koser seg med maten
[External Image]

[External Image]

[External Image]
Hva er det de spiser der ?
Plussmedlem
AkvariumBoy
Hva er det de spiser der :)?


Fôrtabletter. Ser vel ut som om de har fått "Tetra Wafermix" der
Plussmedlem
Corydoras adolfoi driver med egglegging om dagen (det gjør de stadig), og i dag oppdaget jeg en liten yngel der også

Det betyr at det er yngel der også... håper noen yngel vokser opp sammen med foreldrene. Jeg vil gjerne ha større gruppe enn 8 med disse
Plussmedlem
Var'e noe spessielt du var interessert i å vite!?

[External Image]
Plussmedlem
Åh, nytt dilemma. Fiske-dilemma... hvorfor må jeg alltid gå inn og sjekke fiske-lister når jeg vet at det kan bli galt?
Jeg tok selvsagt turen innom nettsiden til Aquamanias. Og går under "nye fisk"...
Der finner jeg selvfølgelig DEN listen av lekre Corydoras på ønskelisten som Aquamanias får inn. Jeg irriterer meg så grenseløst over at grensen for lappen ikke er 15 år! :p Da kunne jeg snart kjørt og hentet fisk selv!
Fiskene som stod på lista var blant svært mye annet fantastiske Corydoras narcissus og Corydoras cortesi, to lekre langsnuter. Så har vi ønsket Corydoras weitzmani. Pluss mye annet og noen arter uten egentlig navn jeg aldri har hørt om.

Jeg må nok godsnakke med fatter'n og si at han skal slippe å kjøre meg til akvarieauksjon èn gang hvis han til gjengjeld kjører til Kløfta for å hente fisk! Lur plan? He-he!
Vi får se, men det var virkelig flere MEGET lekre arter på den lista altså. Er helt skjelven jeg :p
Mye en kan sikle etter der ja ,sender deg forresten en mail
Plussmedlem
Du har fått mail tilbake Sølvi
Jeg er også ekstremt spent på den sendinga til Aquamanias, og det er nok Amundsen selv også. Mange av fiskene man ikke vet hva er før de kommer, når de kun selges under "handelsnavn". Spennende blir det i alle fall, og jeg vet i alle fall om en art jeg skal ha! Hvis jeg sier at det ikke er Corydoras, så trenger vel ikke folk å gjette så mange ganger når de ser på lista. Men det er klart, det blir nok noen Corydoras også når man får sett hva de er
Plussmedlem
Det er nok mange som er spente på den sendingen, ja, Stine Sofie Jeg tviler dessverre på at jeg kommer meg dit. Nesten så jeg kunne gått eller syklet for å få tak i Narcissus og Cortesi, men å gå/sykle på motorveien mot Oslo blir litt vel voldsomt. Hehe

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Corydoras vittatus lekte igjen i går, men har ikke funnet egg... merkelig, virker som om hunnen noen ganger tror hun har egg i bukfinnepungen etter en T-posisjon og hun ikke har det? Har jeg aldri sett før, men det virker sånn! Utrolig...

Forsøkte å ta bilder av leken i går - umulig prosjekt. Dessverre...
Men fikk noen andre bilder da. Her kommer et av min lekre hunn


Jeg liker nesegrevet
[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap