Hvilken Malle er din favoritt.? (side 5)

L-128 er en meget fin malle, som kommer høyt opp på min topp 10 liste.

E
Det var en utrolig pen L-025 du har der Erlend. Kommer høyt på min liste.

Det er ikke noe å si på L-128 heller utrolig pen er den.
L-128 ligger høyt på listen min den og.
Fin fisk Dyrehagen

Men noen ganger krever det sin mann og ta bilde av en rask malle og ikke minst et raskere kamera

Andreas Bjørvik
WannaBe
Men noen ganger krever det sin mann og ta bilde av en rask malle og ikke minst et raskere kamera :)

Eller sin kvinne ;-D Hehehe!

Men jeg er stolt av malla mi, jeg. Så stolt at jeg endte opp med å tømme dyrebutikken for de 2 siste de hadde igjen for noen uker siden. Så nå har jeg 3, og alle 3 med litt forskjellig farge. En er blå, en er svart og en er litt mer grønnaktig Men den stakkaren på bildet må foreløpig leve alene. Sykdom i akvariet gjør at jeg ikke tar sjansen på å flytte de to andre over i dette akvariet på veldig lenge
Da er det på tide å vise maller igjen.
Jeg har skaffet meg 4 stk LDA 25. Etter min mening en pen malle
Er det noen andre som har kjøpt nye maller så bare kom med dem, helst med bilde

Andreas Bjørvik
Heisann! Der var det jammen en til som hadde skaffet seg pitbullpleco. Jeg har to
Det ble en ny GN i dag (jeg mista den ene min for noen dager siden). Jeg er stygt redd dette er en L-81 og ikke en L-18, så jeg frykter for hvor lenge jeg greier å beholde denne fisken. Jeg mistenker nemlig også at den jeg mistet var det samme. I utgangspunktet liker jeg mye bedre de som har færre, men større prikker. Men denne L-81 var så proppfull av bittesmå gule prikker, og var en skikkelig stor kar, at jeg bare ikke greide å motstå dyret. Jeg skulle bare innom dyrebutikken å skaffe meg litt flere SAE og Otto... Jeg skal se om jeg greier å få tatt bilde av vidunderet senere på kvelden
Hei
Fint å få liv i denne tråden igjen.

Noe nytt her også.
En liten gruppe på 4 stk. Panaque sp. L203 og en gruppe på 5 Panaque sp L226.(men de er det umulig å få tatt noen fornuftige bilder av). Dessuten så ser det ut som det kansje blir lek på mine L397. Har trolig hatt en egglegging på de.

Bilde1 Panaque sp. L203
Bilde2 Panaque sp. L397
Bilde3 Hypancistrus sp. L333 "New Alenquer"

E
L203, dette blir jo litt av en rugg når den vokser til.

Litt spesiell i fargene som ungfisk ser det ut som.
Morten Kirkevåg
L203, dette blir jo litt av en rugg når den vokser til. Litt spesiell i fargene som ungfisk ser det ut som.

Den får en god størrelse når den vokser opp ja. Når disse er unge blandes de ofte med Papa Panaque. På bilde ser dere fisken med litt andre farger, skifter mye etter humør.

Har også vært så heldig å få fatt i en art jeg har ønsket meg en stund Megalodoras Uranoscopus

Bilde1 Panaque sp L203
Bilde2 Megalodoras Uranoscopus
Dyrehagen
Heisann! Der var det jammen en til som hadde skaffet seg pitbullpleco. Jeg har to :-) Det ble en ny GN i dag (jeg mista den ene min for noen dager siden). Jeg er stygt redd dette er en L-81 og ikke en L-18, så jeg frykter for hvor lenge jeg greier å beholde denne fisken.

Hvis du klarer og ta bilde av GN kan noen kansje si om det er L-018 eller L-081. Jeg synes begge to er meget pene, ikke noe å si på de i det hele tatt.
Og etter det som jeg har hørt uten at jeg er 100% sikker så er det 3 typer GN og den ene er vanskelig og holde i live. Kan leve en stund så plutselig er den dø. (kan noen si om dette er tilfelle)

Det var noen pene maller du har Erlend, min L-333 døde jeg fant aldri ut hvorfor den døde. Men det er sånn som skjer

Det jo gøy og høre at det er oppdrett på gang, på L-397.

Andreas Bjørvik
Er jau eit hav av flotte maller å velje mellom, men eg må nok likevel sei at min favoritt er denne vesle tassen: parotocinclus pernambuco Har to slike som eg har hatt mykje moro med eit halvt års tid no, og dei skal det verte fleire av. Når elvebiotopen er oppe og går skal eg ha 6-10 slike saman med ein gjeng sewellia lineolata. Denne hadde lett sigla opp på favorittplass om den kunne vorte klassifisert som malle
H.Zebra ingen over og ingen vedsiden:-)
Jeg må si at H.Zebra er min absolutte favoritt.
Men jeg synes alle mallene mine er fine jeg
For tiden har jeg dette som leker:
Leksgruppe på 8VF L-262
Lekspar med Hypancitrus Monte DuradoVF
Leksgruppe på 3 Sturisoma AureumVF
Lekspar med L-144VF
Leksgruppe på 6 VF H.Zebra (henter de den 23.01.07 så snart leker de, gleder med)
I tillegg så har jeg:
12 H.Zebra F1 på 4-6cm
3 L-66
2 L-260
6 L-128 (store)
1 L-200
8 LDA-31 (fullvoksne)
1 L-090 på ca 25cm
1 L-330 på ca 25cm

Å mer blir det, tror jeg hvertfall

MVH
SET
Sier meg enig med unge Herr Kristiansen jeg da. L-260 er bare helt vannvittig flott. Et lite bilde av en av mine. 3 timer etter innflytning. Også svak for L-144. Og disse "flyndrene" som ble kommentert tidligere Geir, er enig med deg der også jeg.....
Inaktiv bruker
Syns egentlig de alle er flotte.
Favoritter...den var lei gett.
L-260 er flott,L-200 nydelig,L-144 absolutt en favo,L-235 flott.
Peter'n: knipse flere bilder av dine 2

/jan
Jaja da var det jort. Jeg flytta nettopp en praktfull fisk [URL=null]L-190[/URL] og i den anledning måtte jeg jo bare ta bilde. Noe som jeg ikke har klart tidligere prg den gjemmer seg ganske mye. En av de peneste mallene som finnes. Og den blir finere og finere jo større den blir. Og når den vokser ut av 222L da havner den i 640L igjen. Eller i et større kar. Men det ser jeg med tiden.

Andreas Bjørvik
Der har du en pen malle ja, jeg synnes også disse bare blir penere og penere hvor mer de vokser. Og en voksen Panaque er et majestetisk syn.
Det er et majestetisk syn ja. Ingen over ingen ved siden

Andreas Bjørvik
Det er en utrolig vakker malle, ja! Bare så synd de trenger større plass enn jeg kan gi dem. Ellers hadde det nok havnet en slik her i huset også. Sukk...
Dette er et bilde av Jørn sin en Panaque. Den er vel 40 cm pluss. Man kan tydelig se at fisken har kraftige odontnes.
Hmmm, det forrige innlegget skrev vist jeg i min sammboers profil.
Scobinancistrus aureatus. Denne passer egentlig ikke i det helplantede karet mitt, den holder seg mest i bakgrunnen. her er det en snegle som får gjennomgå, den tar disse.
Tilfeldig bekjentskap
© Fredrik Andersen
Reklame for plussmedlemskap