- Hjem
- Forum
- Nettbutikker
- Go erfaring med noen norske nettbuttiker? forslag? (side 5)
Go erfaring med noen norske nettbuttiker? forslag? (side 5)
Dag HenningBestillte varer fra webzoo.net for 14 dager siden, har ikke fått noe enda. Virker som de ikke har noen varer på lager og da tar det tid. Virker litt useriøst spør du meg.
En ser status på de forskjellige varene når en bestiller, dersom det står 0 på lager,, har de ikke den varen inne på lager, da må de få dette fra sin leverandør og det går litt tid. Dersom de må få det fra leverandør i utlandet vil jo dette ta sin tid, siden det skal gjennom fortolling osv. HUSK AT ALT DETTE ER TIL FORDEL FOR OSS FORBRUKERNE!
Vi bør takke Webzoo og andre nettbutikker som holder svært gode priser til fordel for oss akvarister! Jeg bruker som sagt tidligere mye penger hos Webzoo og har enda ikke hatt grunn til klage, Klart det går litt tid dersom "tingen" ikke er på lager, men det er jeg fullt klar over. Jeg anbefaler Webzoo til andre, samt Tropefisk, Aquamanias og Aquazoo er svært hurtige og seriøse butikker!
Blir vel kanskje litt "off topic" for dere som ikke har fått varene enda og klager!
Tråden her handler om "Gode Erfaringer"! og vi bør følge trådens topic!
Postet 26.01.08 kl 11:07
Postet 26.01.08 kl 20:37
Gode erfaringer :-)
En god erfaring med Webzoo;
Jeg var ute etter en utvendig eheim pumpe, så på nettsiden til webzoo at pumpa ikke var på lager. Skrev mail til dem og spurte om når de kunne eventuellt selge meg denne. Raskt svar tilbake med antatt leveringstid. Jeg bestillte pumpa. Det tok litt tid og jeg var jo veldig utolmodig. Skrev mail igjen og viste til tidligere kontakt. Svar kom raskt, jo pumpa bestillt og var underveis til dem og den skulle sendes straks den ankom. De forstod min utolmodighet men råder jo ikke over sine leverandører heller.
Og. Tenk. De ringte meg opp den dagen pumpa kom og fortalte den gode nyheten. Dette var på kveldstid - og de skulle få den avgårde med posten dagen derpå. Som sagt så gjort. Pumpa var på vei dagen derpå.
En god erfaring med Aquamanias;
Alt før bestilling av akvarie ble det sagt ifra at leveringstiden ofte ble litt lengre enn det leverandøren oppgav til Aquamanias. Slik ble det også. Og oppe i dette ble det litt "ball" med min bestilling fra nevnte nettbutikk. Akvariet ble leveringsklart lenge før det heldekkende lysarmaturet. Da gjorde innehaver av Aquamanias noe jeg aldri vil glemme. Han sendte avgårde akvariet med tollpost slik vår avtale var og som jeg hadde betalt for. Og da lysarmaturet ankom en drøy uke senere - sendte han dette til meg for egen regning. Slik fikk jeg akvariet på plass etter planen og da armaturet kom var det klart for oppstart. Et lysarmatur på en slik størrelse dette var, er neppe billig å sende.
Jeg bor slik til at det aller meste til min akvariehobby, må handles over nettet. Jeg har bare positive opplevelser rundt dette. Litt tolmodighet, litt forståelse og "privat kontakt" via mail/telefon så ordner det seg alltid for meg. Som akvarist lider jeg ikke bare av litersyken, men nok også av utolmodighet. Lidelser som ikke bare er negative, og som jeg må lære meg leve med.
mvh
Jeg var ute etter en utvendig eheim pumpe, så på nettsiden til webzoo at pumpa ikke var på lager. Skrev mail til dem og spurte om når de kunne eventuellt selge meg denne. Raskt svar tilbake med antatt leveringstid. Jeg bestillte pumpa. Det tok litt tid og jeg var jo veldig utolmodig. Skrev mail igjen og viste til tidligere kontakt. Svar kom raskt, jo pumpa bestillt og var underveis til dem og den skulle sendes straks den ankom. De forstod min utolmodighet men råder jo ikke over sine leverandører heller.
Og. Tenk. De ringte meg opp den dagen pumpa kom og fortalte den gode nyheten. Dette var på kveldstid - og de skulle få den avgårde med posten dagen derpå. Som sagt så gjort. Pumpa var på vei dagen derpå.
En god erfaring med Aquamanias;
Alt før bestilling av akvarie ble det sagt ifra at leveringstiden ofte ble litt lengre enn det leverandøren oppgav til Aquamanias. Slik ble det også. Og oppe i dette ble det litt "ball" med min bestilling fra nevnte nettbutikk. Akvariet ble leveringsklart lenge før det heldekkende lysarmaturet. Da gjorde innehaver av Aquamanias noe jeg aldri vil glemme. Han sendte avgårde akvariet med tollpost slik vår avtale var og som jeg hadde betalt for. Og da lysarmaturet ankom en drøy uke senere - sendte han dette til meg for egen regning. Slik fikk jeg akvariet på plass etter planen og da armaturet kom var det klart for oppstart. Et lysarmatur på en slik størrelse dette var, er neppe billig å sende.
Jeg bor slik til at det aller meste til min akvariehobby, må handles over nettet. Jeg har bare positive opplevelser rundt dette. Litt tolmodighet, litt forståelse og "privat kontakt" via mail/telefon så ordner det seg alltid for meg. Som akvarist lider jeg ikke bare av litersyken, men nok også av utolmodighet. Lidelser som ikke bare er negative, og som jeg må lære meg leve med.
mvh
Postet 27.01.08 kl 12:08
Endret: 27.01.08 kl 12:10
Jeg fikk pakke ifra Tropefisk idag, der hadde jeg bestilt diverse ting og tang.
Den ene tingen jeg bestilte hadde dem ikke på lager, dette fikk jeg ikke med meg når jeg bestilte varene. Jeg sendte dem en mail og lurte på hvorfor jeg ikke hadde fått bekreftelse på at pakken var sendt. jeg fikk til svar at de ventet på noe fra Danmark, de tilbudte seg å slette denne tingen og sende resten hvis det hastet, noe det ikke gjorde så jeg ventet bare.
Noen dager etterpå fikk jeg sendingsbekreftelsen, oppi lå det noen karameller og en kjærlighet på pinne. Dette var stas.
Jeg har bestilt noen ganger på Tropefisk og syns de gjør en kjempejobb.
Vidar
Den ene tingen jeg bestilte hadde dem ikke på lager, dette fikk jeg ikke med meg når jeg bestilte varene. Jeg sendte dem en mail og lurte på hvorfor jeg ikke hadde fått bekreftelse på at pakken var sendt. jeg fikk til svar at de ventet på noe fra Danmark, de tilbudte seg å slette denne tingen og sende resten hvis det hastet, noe det ikke gjorde så jeg ventet bare.
Noen dager etterpå fikk jeg sendingsbekreftelsen, oppi lå det noen karameller og en kjærlighet på pinne. Dette var stas.
Jeg har bestilt noen ganger på Tropefisk og syns de gjør en kjempejobb.
Vidar
Postet 31.01.08 kl 19:37
Endret: 31.01.08 kl 19:37
Nå må jeg skryte litt...
Jeg hadde et powerhead som holdt på å ta kvelden.
Sendte en krise-bestilling til Aquamanias forleden, og fikk kjøpt meg et nytt, og hadde det i hus på rekordtid.
Tusen takk, B. Amundsen! Du reddet fiskene mine.
Jeg hadde et powerhead som holdt på å ta kvelden.
Sendte en krise-bestilling til Aquamanias forleden, og fikk kjøpt meg et nytt, og hadde det i hus på rekordtid.
Tusen takk, B. Amundsen! Du reddet fiskene mine.
Postet 02.02.08 kl 02:15
Gode erfaringer med nettbutikker.
Jeg må skryte av Tropefisk, de er bare helt konge. Du får tilbakemelding på mail bare minutter etter du har bestilt og varene får du i løpet av 4-5 dager. De har alltid en liten overraskelse oppi pakken og det er veldig moro. En gang kan det være termometer for å lime på akvariet (kjekt å ha), karameller og kjærlighet på pinne osv. Så her i huset er det bare gode erfaringer med Tropefisk.no
Postet 02.02.08 kl 02:34
Av og til er moderatorene noe pirkete her inne, så jeg fikk lyst til å pirke litt på trådstarter, som den norsklærer jeg er. Jeg oppfattet faktisk ikke at det kun var lov å skryte på denne tråden, da noen har prestert å skrive gode som go. Det er jo ikke uforståelig når en leser nøye, men har en det litt travelt henger en seg opp i nettbutikk, som er det viktige ordet i setningen. Det har med måten en leser/oppfatter ting som er skrevet på å gjøre. Det har med leseforståelse å gjøre.
Dessuten forsvinner litt av vitsen med et forum om moderatorene skal sensurere hva det er lov å diskutere på et saklig grunnlag her inne.
Dessuten forsvinner litt av vitsen med et forum om moderatorene skal sensurere hva det er lov å diskutere på et saklig grunnlag her inne.
Postet 06.02.08 kl 05:34
Webzoos problemer
Angående Webzoo, tror kanskje det hadde vært til fordel for dem selv å skrive på nettsiden sin at de har problemer med sykdom, så de ikke mister altfor mange kunder. Og til dere som ikke har fått svar: Er det småbestillinger det gjelder? Kan vel være de prioriterer større bestillinger og faste kunder når de har det så travelt. Bare en strøtanke altså.
Postet 06.02.08 kl 05:38
Postet 06.02.08 kl 08:42
Postet 06.02.08 kl 09:24
Aggi, du kan gjerne gjøre narr men jeg tenkte som følger: Det er da vel bedre å miste noen kunder for en periode, enn å miste dem for godt fordi folk blir så misfornøyde? Da ville kanskje trykket bli noe dempet for en stund, så de slapp å jobbe rævva av seg fordi de ikke klarer å skaffe/har råd til vikar og de kundene de har ville vært langt mer fornøyde.
Er det en langtidsykemelding burde det uansett vært mulig å få noen til å lære seg pakkejobben i alle fall. Og minimum må være at en kan nå dem enten på mail eller telefon når noe er galt med en forsendelse, eller at en kan legge igjen en melding om hva som er problemet og få TILBAKEMELDING på at feil er registrert.
Det er få vanlige butikker der en ville godtatt å stå i kø i fire-fem timer for i det hele tatt å få kontakt med betjening. Og hva hvis du bestiller andre ting fra postordre: Godtar du at det ikke er mulig å få tak i en butikk som har sendt feil varer til deg, eller glemt å sende ting?
Høres ufattelig uprofesjonelt ut spør du meg....
Jeg tror Webzoo rett og slett skaffer seg mye unødvendig dårlig PR på denne måten, og det er jo synd. De skyter seg selv i foten ved å gjøre seg utilgjengelige på denne måten, noe som er synd særlig for oss som må kjøre mange mil, jeg har min. 90 min. kjøring for å få kjøpt en forboks.....
At varer som ikke er på lager tar lang tid er en annen sak, det kan ikke Webzoo klandres for, det må kjøper bare godta, og siden det er så vanskelig å komme gjennom på telefon, det er lite med kontordag to dager i uka, kan en jo ikke få klaget på at en ikke når dem heller!!!!!!!!! I alle fall ikke muntlig. Og negativ mail, som da neppe inneholder bestillinger er vel lett å overse for dem som jobber der.....
Hele greia er tragisk i grunnen.
Er det en langtidsykemelding burde det uansett vært mulig å få noen til å lære seg pakkejobben i alle fall. Og minimum må være at en kan nå dem enten på mail eller telefon når noe er galt med en forsendelse, eller at en kan legge igjen en melding om hva som er problemet og få TILBAKEMELDING på at feil er registrert.
Det er få vanlige butikker der en ville godtatt å stå i kø i fire-fem timer for i det hele tatt å få kontakt med betjening. Og hva hvis du bestiller andre ting fra postordre: Godtar du at det ikke er mulig å få tak i en butikk som har sendt feil varer til deg, eller glemt å sende ting?
Høres ufattelig uprofesjonelt ut spør du meg....
Jeg tror Webzoo rett og slett skaffer seg mye unødvendig dårlig PR på denne måten, og det er jo synd. De skyter seg selv i foten ved å gjøre seg utilgjengelige på denne måten, noe som er synd særlig for oss som må kjøre mange mil, jeg har min. 90 min. kjøring for å få kjøpt en forboks.....
At varer som ikke er på lager tar lang tid er en annen sak, det kan ikke Webzoo klandres for, det må kjøper bare godta, og siden det er så vanskelig å komme gjennom på telefon, det er lite med kontordag to dager i uka, kan en jo ikke få klaget på at en ikke når dem heller!!!!!!!!! I alle fall ikke muntlig. Og negativ mail, som da neppe inneholder bestillinger er vel lett å overse for dem som jobber der.....
Hele greia er tragisk i grunnen.
Postet 06.02.08 kl 21:35
Jeg har handlet på tre nettbutikker:
Aquamanias er for tiden ikke åpen for nettsalg, men jeg har vært veldig fornøyd med både service og rask levering.
Tropefisk er desidert best på stabil kort leveringstid og service. Betaler man med kort kan man også få tilsendt mindre ting som brev noe som gir billigere porto og går raskt. Supert når varmekolben går eller fiskene må ha medisin.
Webzoo leverer raskt om de har varene inne. Hvis ikke kan det ta veldig lang tid. Jeg har derimot knekket koden, tror jeg De siste gangene har jeg nemlig gitt beskjed i kommentarfeltet på bestillingskjemaet om at varer som ikke er på lager bare skal strykes fra ordren og at resten sendes. Har da hatt pakken i hende i løpet av et par dager. Sjekker selvfølgelig lagerstatus på forhånd og bestiller ikke det som det er tomt av.
Aquamanias er for tiden ikke åpen for nettsalg, men jeg har vært veldig fornøyd med både service og rask levering.
Tropefisk er desidert best på stabil kort leveringstid og service. Betaler man med kort kan man også få tilsendt mindre ting som brev noe som gir billigere porto og går raskt. Supert når varmekolben går eller fiskene må ha medisin.
Webzoo leverer raskt om de har varene inne. Hvis ikke kan det ta veldig lang tid. Jeg har derimot knekket koden, tror jeg De siste gangene har jeg nemlig gitt beskjed i kommentarfeltet på bestillingskjemaet om at varer som ikke er på lager bare skal strykes fra ordren og at resten sendes. Har da hatt pakken i hende i løpet av et par dager. Sjekker selvfølgelig lagerstatus på forhånd og bestiller ikke det som det er tomt av.
Postet 27.09.08 kl 01:58
ville bare slenge inn en komentar her ang webzoo, jeg bestilte der i august, og 2 av pakkene var på tur etter en uke (de hadde delt bestillingen i tre pakker) da jeg motok pakkene var oppkravet for alt jeg hadde bestilt, tenkte at det var jo egentlig kjekt for da trengte jeg ikke tenke på penger på den neste pakken, jeg sjekket sporingen på posten og fant ut at de hadde fått meldining om sending men ikke motatt den siste pakken, det står ennå den dag i dag når jeg sjekker, med den bestillingen fikk jeg bl.a 2 bøtter med sand som jeg måtte sende i retur etter at lokkene hadde gått av og sanda lå rundt i hele esken og mye hadde lekket ut av den, jeg har ikke hørt noe fra webzoo ang resten av bestillingen min eller sanden som ble sendt i retur. de svarer ikke på mail eller noen ting. i siste mail til webzoo skrev jeg at jeg vil ha pengene mine tilbake for det jeg har bestilt og ikke fått, men jeg har ennå ikke fått noe svar, jeg syns det er utrolig synd, for etter min mening har webzoo best utvalg.
Postet 31.01.09 kl 22:17
Gammel tråd Men slenger meg på!
Aquamanias er helt klart å anbefalle
Første bestillingen min ble vist sendt til en annen med mitt navn.. Som oppkrav heldigvis.. Jeg går inn på sporings nret og pakken min ligger jo langt vekk.. Men faktisk kjørt forbi meg med posten.. Hehe..
Jeg ble jo lettere oppgitt.. Og slenger inn en text melding og maser litt.. Da får jeg beskjed om at han skulle sende pakken så fort den var tilbake og beklaget vente tiden.. Tok jo noen dager før han fikk pakken så jeg sendte melding igjen og da fikk jeg beskjed om at han kunne kjøre pakken til meg gratis samtidig fikk jeg litt avslag og fikk jo slengt med noen sekker med sand
Så det er ikke noe å klage på!
Selv kommer jeg ikke til å bruke annet en webzoo og aquamaninas får div.utstyr og moro
Men denne dagen ble det dahlsdyrerike.no
Lite utvalg på hjemme siden men bare å ta en telefon så ordner de det meste
Aquamanias er helt klart å anbefalle
Første bestillingen min ble vist sendt til en annen med mitt navn.. Som oppkrav heldigvis.. Jeg går inn på sporings nret og pakken min ligger jo langt vekk.. Men faktisk kjørt forbi meg med posten.. Hehe..
Jeg ble jo lettere oppgitt.. Og slenger inn en text melding og maser litt.. Da får jeg beskjed om at han skulle sende pakken så fort den var tilbake og beklaget vente tiden.. Tok jo noen dager før han fikk pakken så jeg sendte melding igjen og da fikk jeg beskjed om at han kunne kjøre pakken til meg gratis samtidig fikk jeg litt avslag og fikk jo slengt med noen sekker med sand
Så det er ikke noe å klage på!
Selv kommer jeg ikke til å bruke annet en webzoo og aquamaninas får div.utstyr og moro
Men denne dagen ble det dahlsdyrerike.no
Lite utvalg på hjemme siden men bare å ta en telefon så ordner de det meste
Postet 09.04.09 kl 14:56
Postet 09.04.09 kl 15:04
Nettbutikker
eg har bare gode erfaringer hos akvasia.eg kan ikke forstå så mange sier negative ting om akvasia.så dei som har dårlige erfaringer med akvasia har hatt uflaks.
Postet 15.06.09 kl 16:12
Webzoo har virkelig tapt seg siste siden og har nok slitt med noe?? , de har bra utvalg men som Luna88, sier her så har det vært mye rot med dem den siste tiden, jeg bestillte selv en bakgrunn til akvariet der i starten av januar i år og har sendt gjentatte mailer angående den men ikke hørt noen ting.
Nå skal det sies at jeg har kjøpt en annen bakgrunn et annet sted for lenge siden nå.. men har per dags dato ikke hørt noe angående bestillingen jeg gjorde..
Handler bare hos Aquamanias nå, Kjempe service der og kjapp levering.
Kan vel ikke ungå å skryte nok av dem
Nå skal det sies at jeg har kjøpt en annen bakgrunn et annet sted for lenge siden nå.. men har per dags dato ikke hørt noe angående bestillingen jeg gjorde..
Handler bare hos Aquamanias nå, Kjempe service der og kjapp levering.
Kan vel ikke ungå å skryte nok av dem
Postet 29.07.09 kl 01:48
Endret: 29.07.09 kl 01:52
Webzoo (dette har skjedd siden sist)
Etter utallige mail til webzoo og ingen svar, ringte jeg de, men ingen svar å få der heller, det var da gått 6 mnd! og jeg hadde ikke mer tålmodighet.
Jeg bestemte meg for å bestilte en pakke derfra på ca det samme beløpet som jeg skulle hatt tilbake hos de, for pakken jeg ikke fikk + sanda som ble sendt i retur, pakkene kom denne gangen fram, og da jeg ikke betalte fakturaen, fikk jeg plutselig purring på mail! da var di snare med å lete fram mailen sin ja!
La også merke til at det var samme mail adresse som jeg hadde sendt mine klage mail til, jeg svarte bare at jeg hadde ingen intensjoner om å betale det di krevde av meg siden di i utgangspunktet var skyldig meg penger, jeg fikk raskt svar tilbake der di beklaget det hele, har også pratet med di på tlf siden det, og for meg virket det som om di ikke hadde noe system på hva som hadde blitt sendt ut, di måtte spørre meg hva som manglet og hva som ble sendt i retur! :O det jeg ikke fikk var varer di ikke hadde inne som di måtte bestille inn, men da di første pakkene mine ble sendt, (med faktura for alt jeg hadde bestilt) så ble det registrert at hele orderen min var sendt og dermed ble slettet.
Er glad nå for at dette er ute av verden!
Det var virkelig synd at dette sjkedde siden jeg fremdeles mener at webzoo har best utvalg.... :S
Jeg har ikke bestilt noe derfra siden den gangen, og jeg kommer til å gjøre det heller. (med mindre det er noe jeg virkelig må ha derfra)
Nå holder jeg meg til Aquamanias, og det har funger knirkefritt =) og selv om ikke utvalget er helt som hos webzoo tar di igjen det på raske pakker og kjempe god service =)
Jeg bestemte meg for å bestilte en pakke derfra på ca det samme beløpet som jeg skulle hatt tilbake hos de, for pakken jeg ikke fikk + sanda som ble sendt i retur, pakkene kom denne gangen fram, og da jeg ikke betalte fakturaen, fikk jeg plutselig purring på mail! da var di snare med å lete fram mailen sin ja!
La også merke til at det var samme mail adresse som jeg hadde sendt mine klage mail til, jeg svarte bare at jeg hadde ingen intensjoner om å betale det di krevde av meg siden di i utgangspunktet var skyldig meg penger, jeg fikk raskt svar tilbake der di beklaget det hele, har også pratet med di på tlf siden det, og for meg virket det som om di ikke hadde noe system på hva som hadde blitt sendt ut, di måtte spørre meg hva som manglet og hva som ble sendt i retur! :O det jeg ikke fikk var varer di ikke hadde inne som di måtte bestille inn, men da di første pakkene mine ble sendt, (med faktura for alt jeg hadde bestilt) så ble det registrert at hele orderen min var sendt og dermed ble slettet.
Er glad nå for at dette er ute av verden!
Det var virkelig synd at dette sjkedde siden jeg fremdeles mener at webzoo har best utvalg.... :S
Jeg har ikke bestilt noe derfra siden den gangen, og jeg kommer til å gjøre det heller. (med mindre det er noe jeg virkelig må ha derfra)
Nå holder jeg meg til Aquamanias, og det har funger knirkefritt =) og selv om ikke utvalget er helt som hos webzoo tar di igjen det på raske pakker og kjempe god service =)
Postet 29.07.09 kl 06:20
Postet 18.08.09 kl 12:44
Postet 18.08.09 kl 13:32