- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 5)
Tropheus Bilder (side 5)
badatHei! Jeg skal til København om 2 uker. Jeg har kontakt med en dansk oppretter som selger en gruppe på 50-60 Tropheus Sp. red Kachese. Gruppen består av VF forreldrere og F1 ungfisker. Han har også andre arter men jeg kan ikke ta med så mange fisker og det er Kachese jeg er interessert i. Er det flere som har samme interessert så kan vi dele denne Kachese gruppen. Han vil ha 200 DK for VF og 100 DK for F1. Klikk på linken for å se fisketypen: http://www.tropheus.pl/gielda/3162.jsp Pen fisk ikke sant?
Har du fått bilde av Kachesene? Det er veldig mye forskjellig ute og svømmer av Kacheser.. Fine Kacheser er knallfine, men du kan fort bli skuffet.. Kan bli mye brunt.. Hvilke andre grupper er det han har?
Uansett, så er kbh et bra sted og dra til når du er ute etter tropheus grupper!
Postet 03.10.07 kl 11:43
Har du fått bilde av Kachesene? Det er veldig mye forskjellig ute og svømmer av Kacheser.. Fine Kacheser er knallfine, men du kan fort bli skuffet.. Kan bli mye brunt.. Hvilke andre grupper er det han har?Kristian Hennig
Uansett, så er kbh et bra sted og dra til når du er ute etter tropheus grupper!
Enig med deg at det fins forskjellige varianter derute. Jeg skal se nøye etter fargekombinasjon og ikke minst størrelse på fisken må rime med alder.
Han har av T. sp. Kirisa, Ikola, av Duboisi Mazwa, T.Brichardi Kibili. Men som sagt jeg kan ikke ta med meg så mange fisker. Skal dit på oppdrag fra jobben. 50 stk. Tropheus blir fort 10 store poser med fisk.
Postet 03.10.07 kl 12:15
Endret: 03.10.07 kl 12:16
Postet 03.10.07 kl 14:27
Postet 03.10.07 kl 17:28
Flott eksemplaret du har Kristian. Er det en Kiriza hvor mange av dem har du? Ja, Sp. art har en dominant i Tanganyikasjøen. Noe av dem er praktfullt og mektige fisker. Sp. Mpimbwe for eksempel anses som den mektigste blant Tropheus.
Jeg vet ikke om han er kompisen din men hrr har du en annen variant å tenke på. Golden Chisanse. Jeg ser at linken i forrige melding virker ikke som den skal men du kan da "klipp og lim" greie. Her er det en til:
http://www.cichlidae.com/forum/viewtopic.php?f=18&p=19176
Av de 2 alternativer så kommer jeg til å kjøpe en. Hvilken får den andre part som skal være med å dele bestemme.
Jeg vet ikke om han er kompisen din men hrr har du en annen variant å tenke på. Golden Chisanse. Jeg ser at linken i forrige melding virker ikke som den skal men du kan da "klipp og lim" greie. Her er det en til:
http://www.cichlidae.com/forum/viewtopic.php?f=18&p=19176
Av de 2 alternativer så kommer jeg til å kjøpe en. Hvilken får den andre part som skal være med å dele bestemme.
Postet 03.10.07 kl 18:57
sp. betyr at arten ennå ikke er vitenskaplig beskrevet som fks moorii artene.
Ennå gjenstår det og beskrive sp.ikola, sp.mpimbwe, sp.red og sp.black.
sp.mpimbwe er den underarten som blir størst i størrelse. Jeg har sett eksemplarer på 17 cm ++. De er også kjent for og være de hissigste.
Jeg har sp.Ikola, og ikke kiriza. Forskjellen på disse er at det gule båndet på kirizaen går helt opp over ryggfinnen, mens på ikolaen stopper det under eller nederst på ryggfinnen. Ikolaen har en litt lysere gulfarge, og mye bredere bånd. Båndet på kirizaen er humørbetinget, mens mer konstant hos ikola. Ikolaen viser humøret mer med og lysne til hodet. Kiriza hanner er ofte mer orange i båndet. Noen Ikola har også rødt på toppen av ryggfinnen og øyenbrynene.. Etter hva han dansken hadde av fisk vil jeg tippe du snakker med Carsten. Som forøvrig er en fyr som du virkelig kan stole på når det gjelder fiskekjøp.
Heldigvis er smaken forskjellig, jeg ville aldri tatt sjansen på og kjøpt en av disse to variantene usett. Fallhøyden er stor fargemessig. Hvis det er den chisanse gruppen som har vært til salgs på cichlids.dk, ville jeg vært ekstra betenkt. Denne gruppen har vært til salgs lenge (dvs, den er kansje ikke så veldig pen og se på da pene grupper ikke er noe problem og få solgt i dk. ) Har også sett bilder av denne, og jeg må si at jeg syns den virker veldig mørk. Men, igjen,. dette er gjennom mine øyne, og min smak., Heldigvis er vi forskjellige., Skal prøve og få ut litt info om den kachese gruppa jeg
Ennå gjenstår det og beskrive sp.ikola, sp.mpimbwe, sp.red og sp.black.
sp.mpimbwe er den underarten som blir størst i størrelse. Jeg har sett eksemplarer på 17 cm ++. De er også kjent for og være de hissigste.
Jeg har sp.Ikola, og ikke kiriza. Forskjellen på disse er at det gule båndet på kirizaen går helt opp over ryggfinnen, mens på ikolaen stopper det under eller nederst på ryggfinnen. Ikolaen har en litt lysere gulfarge, og mye bredere bånd. Båndet på kirizaen er humørbetinget, mens mer konstant hos ikola. Ikolaen viser humøret mer med og lysne til hodet. Kiriza hanner er ofte mer orange i båndet. Noen Ikola har også rødt på toppen av ryggfinnen og øyenbrynene.. Etter hva han dansken hadde av fisk vil jeg tippe du snakker med Carsten. Som forøvrig er en fyr som du virkelig kan stole på når det gjelder fiskekjøp.
Heldigvis er smaken forskjellig, jeg ville aldri tatt sjansen på og kjøpt en av disse to variantene usett. Fallhøyden er stor fargemessig. Hvis det er den chisanse gruppen som har vært til salgs på cichlids.dk, ville jeg vært ekstra betenkt. Denne gruppen har vært til salgs lenge (dvs, den er kansje ikke så veldig pen og se på da pene grupper ikke er noe problem og få solgt i dk. ) Har også sett bilder av denne, og jeg må si at jeg syns den virker veldig mørk. Men, igjen,. dette er gjennom mine øyne, og min smak., Heldigvis er vi forskjellige., Skal prøve og få ut litt info om den kachese gruppa jeg
Postet 03.10.07 kl 19:25
Sp. betyr jo art på norsk. Men siden arten har foreløpig ikke eget vitenskapelig navn derfor kaller jeg dem for Sp. art. Resten er jeg enig med deg. Og vet du hva Krisitan. Det er bare en brøk del av Tanganyika som er utforsket og registrert. Da kan du gjette hvor mange flere kommer til å bli oppdaget. Da må du ha større hus for å holde flere Tropheus kar.
Postet 03.10.07 kl 20:05
badatSp. betyr jo art på norsk. Men siden arten har foreløpig ikke eget vitenskapelig navn derfor kaller jeg dem for Sp. art. Resten er jeg enig med deg. Og vet du hva Krisitan. Det er bare en brøk del av Tanganyika som er utforsket og registrert. Da kan du gjette hvor mange flere kommer til å bli oppdaget. Da må du ha større hus for å holde flere Tropheus kar.
Hehe, jeg må ha større hus uansett Har hørt rykter om flere "nye" tropheuser., men jeg tør påstå at de mest fargerike og spesielle tropheusene er oppdaget.. Men forhåpentligvis tar jeg feil.. Bla. har det blit exportert en ny congo variant,. men denne er veldig lik brichardi namansi reef..,
Postet 03.10.07 kl 20:24
Postet 03.10.07 kl 20:33
badatHer må man passe på det som fagfolk kaller for SELEKTIV AVLING. Det er ikke til å unngå når interesse vokser raskere enn oppdagelse. Kanskje du får en Ilangi med gulstrippe fra Ikola. Huff!!
Selaktiv avl er meget utbrett. Det er jo akkurat det jeg driver med når jeg velger de peneste ikolaene ut av en meget stor gruppe og tar disse med meg hjem. Jeg velger da avlsdyrene selektivt etter båndstørrelse og farge.
Det vi må passe oss for er hybrid avl. Men tropheusmiljøet verden rundt er så imot dette, at jeg ikke tror det kommer til og bli noe problem.
Postet 03.10.07 kl 21:32
Postet 04.10.07 kl 17:57
Postet 16.10.07 kl 23:17
Postet 25.10.07 kl 23:19
Postet 30.10.07 kl 21:33
Evolutionlagt inn masse nye bilder av tropheus karene våre på min profil....
Den kriza hannen tilhører skjeldenhetene. Den er jo f... helt gul jo.. Få gitt han noen damer med breeeede bånd, så kan du snart drive produksjon av kiriza gold på vestlandet
Postet 31.10.07 kl 00:27
Postet 31.10.07 kl 00:31
Postet 31.10.07 kl 00:46
Postet 31.10.07 kl 00:51
Postet 31.10.07 kl 01:56
Postet 31.10.07 kl 02:13