Flere fisker har dødd de siste dagene, alle vannverdier OK! (side 5)

Tenkte jeg kunne komme med en liten oppdatering.

Ingen nye dødsfall etter Flubenol 15 behandlingen den 30.05, det har riktignok dukket opp et par lik, men de var døde på forhånd...

En bieffekt av massedøden i karet er at alger har blomstret opp, det er jo mange algespisere (ottoer og coryer) som har vandret heden...
[External Image]

Skaffet litt forsterkninger til algekrigen i dag: 5 SAE
[External Image]

Kjøpte også 4 amanoreker. Det viste det seg at jeg fremdeles hadde 2 av de første 3 amanoene i live allikevel, de viser seg sjelden, men i kveld kom de frem.

Forøvrig er steminingen i karet veldig positiv. Apistoene hevder revir, hunnen er ut og inn av den utvalgte hula hele tiden mens hannen passer på.
[External Image]
Unnskyld bildekvaliteten, autofokusen (mangler manuell) på macro er elendig, ønsker meg et skikkelig SLR til en viss dag i november
Flott at den medisinen har ordnet opp

Har nettopp bestillt den selv. Men jeg må nesten bare spørre.

Det står at den dreper snegler,vil den kunne kverke gabon og viftereker også?
Fredrik84
Flott at den medisinen har ordnet opp :) Har nettopp bestillt den selv. Men jeg må nesten bare spørre. Det står at den dreper snegler,vil den kunne kverke gabon og viftereker også?

Hei, medisinen er visst laget for at reker skal tåle den. Men det har skjedd dødsfall blandt reker, så distrubutør vil ikke garantere for at reker takler dette...
Men den kverker garantert eplesnegler.
Hmm,det må vel bare stå sin prøve tror jeg,tar ikke sjangse på å flytte ut rekene for så å putte de tilbake og finne ut at de bar på parasitten slik at fiskene blir smittet igjen.
Verre med eplesneglene... De bør settes i en form for karantene, sånn at de ikke fører tilbake parasittene...
Dette var gode nyheter! En uke har gått og ingen nye dødsfall etter medisinering med Flubenol! Flott Du hadde jo daglige dødsfall før medisinering, var det ikke så?

Jeg tror vi kan fastslå at det da var en parasitt som hadde rammet karet ditt, Harald. Hadde det vært noe annet, så hadde jo ikke medisinen hjulpet slik den gjorde.

Jeg er så glad det ordnet seg til slutt, Harald
Hadde tenkt å etterlyse en liten oppdatering, og her var den jammen allerede! Så godt å høre at ting er bra igjen!
PS, ikke gi Corydoras æren for at du ikke har hatt så mye alger i karene. De er nok ikke noen algespisere ;0)

Fy søren, jeg hadde grenet hadde jeg endelig fått tak i 003, og så mistet dem, hulk. De er ganske høyt oppe på ønskelisten min.
Gry
PS, ikke gi Corydoras æren for at du ikke har hatt så mye alger i karene. De er nok ikke noen algespisere ;0)

Det trodde ikke jeg heller, men sjekke dette innlegget i Corydoras bilde-tråden...
Gry
Fy søren, jeg hadde grenet hadde jeg endelig fått tak i 003, og så mistet dem, hulk. De er ganske høyt oppe på ønskelisten min.
Er temmelig lei meg for det ja, de fem som er igjen er definitivt ikke sp. C003, antageligvis axelrodi, men, men, de er nå artige de også (snufs).
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap