- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Tråden om det Gry styrer med. (side 5)
Tråden om det Gry styrer med. (side 5)
Hehe, det er ikke frekt i det hele tatt! Paret som legger egg har lagt det tredje i dag, helt etter skjema, så det står fint til med egg og foreldre. Skal bli spennende å se hvor mange de legger.Elin PedersenÅssen går det med undulatene? Min mor hadde to, men hoa døde for en uke siden. Trist, men ho var gammel. Enkemannen virker gladere og mer kosen nå.. merkelig :s Ps. egentlig skriver bar litt innlegg slik at jeg kan følge med i tråden. Er ikke det frekt? *ler*
Postet 28.08.07 kl 16:20
Har du hentet dine Corydoras eques enda, Gry?
Jeg tipper du skal ha dem fra samme sted som jeg, "vår mann i Moss", herr Dahl?
Mannen min er på vei hjem nå med mine, samt Corydoras aeneus Black. Fikk en telefon mens han var i butikken, der han sa at mange av C. eques dessverre hadde fått slitt ned bartene sine. Men jeg skulle få dem til en bra pris dersom jeg fremdeles ville ha dem. Det sa jeg ja til, og satser på at godt stell og rent vann får dem raskt til å gro ut igjen
Bare til info til deg, så du er forberedt på at de kan være slik.
Det var fisk fra Tsjekkia dette, og de har dessverre innavlet dem litt og "ødelagt" litt av det naturlige utseendet på en del av dem ved å fremavle høy ryggfinne. Jeg valgte kun fisk med normal ryggfinne.
Jeg tipper du skal ha dem fra samme sted som jeg, "vår mann i Moss", herr Dahl?
Mannen min er på vei hjem nå med mine, samt Corydoras aeneus Black. Fikk en telefon mens han var i butikken, der han sa at mange av C. eques dessverre hadde fått slitt ned bartene sine. Men jeg skulle få dem til en bra pris dersom jeg fremdeles ville ha dem. Det sa jeg ja til, og satser på at godt stell og rent vann får dem raskt til å gro ut igjen
Bare til info til deg, så du er forberedt på at de kan være slik.
Det var fisk fra Tsjekkia dette, og de har dessverre innavlet dem litt og "ødelagt" litt av det naturlige utseendet på en del av dem ved å fremavle høy ryggfinne. Jeg valgte kun fisk med normal ryggfinne.
Postet 29.08.07 kl 19:34
Gratulerer med de sorte! Endelig får jeg vel si? Ja, det er den Tsjekkiske varianten han får tak i, men det gjør dem jo ikke mindre pene :0)mona oHar du hentet dine Corydoras eques enda, Gry? Jeg tipper du skal ha dem fra samme sted som jeg, "vår mann i Moss", herr Dahl? ;-) Mannen min er på vei hjem nå med mine, samt Corydoras aeneus Black. Fikk en telefon mens han var i butikken, der han sa at mange av C. eques dessverre hadde fått slitt ned bartene sine. Men jeg skulle få dem til en bra pris dersom jeg fremdeles ville ha dem. Det sa jeg ja til, og satser på at godt stell og rent vann får dem raskt til å gro ut igjen:-) Bare til info til deg, så du er forberedt på at de kan være slik. Det var fisk fra Tsjekkia dette, og de har dessverre innavlet dem litt og "ødelagt" litt av det naturlige utseendet på en del av dem ved å fremavle høy ryggfinne. Jeg valgte kun fisk med normal ryggfinne.
Jeg regner med å hente mine eques til fredag, men håper du legger ut bilder av dine innen den tid, vil ikke ha dem dersom de er av den litt blasse sorten.
Postet 29.08.07 kl 19:39
Mannen min kom akkurat inn døra nå for tre minutter siden. Kastet et blikk på posen og ble litt skuffet. Skal ikke male fanden på veggen her, men er dette C. eques i det hele tatt så blir jeg overrasket...
Men, de er helt bleke pga opphold i posen, så det er altfor tidlig å si noe sikkert. Må vente til de er akklimatisert og har fått være i akvariet en stund. Men dette ser jaggu meg ut til å være en salig blanding av ulike C. aeneus-varianter, synes jeg så en goldstripe der og en vanlig highfin Corydoras aeneus (som jeg har fra før!!)
25 stk Corydoras aeneus black er iallefall i hus
Men, de er helt bleke pga opphold i posen, så det er altfor tidlig å si noe sikkert. Må vente til de er akklimatisert og har fått være i akvariet en stund. Men dette ser jaggu meg ut til å være en salig blanding av ulike C. aeneus-varianter, synes jeg så en goldstripe der og en vanlig highfin Corydoras aeneus (som jeg har fra før!!)
25 stk Corydoras aeneus black er iallefall i hus
Postet 29.08.07 kl 19:44
Postet 29.08.07 kl 19:48
Har nå akkurat sluppet dem ut av posene. Skriver mer om saken i min egen akvarietråd, så slipper jeg å kuppe din noe mer
Hadde du selv tenkt å hente dem, eller gjør Arne det?
Du får granske bildene mine i den andre tråden når jeg får lagt dem ut. Må finne kamerastativet først, har ikke skuldre til å holde kameraet med egne hender nå.
Og du.... de svarte C. A. Black.... er det muuuuulig å bli så betatt av en fisk? Jeg er dypt og inderlig forelsket!
De er like fantastiske som jeg husker dem! (hadde en voksen gruppe for et par år siden)
Hadde du selv tenkt å hente dem, eller gjør Arne det?
Du får granske bildene mine i den andre tråden når jeg får lagt dem ut. Må finne kamerastativet først, har ikke skuldre til å holde kameraet med egne hender nå.
Og du.... de svarte C. A. Black.... er det muuuuulig å bli så betatt av en fisk? Jeg er dypt og inderlig forelsket!
De er like fantastiske som jeg husker dem! (hadde en voksen gruppe for et par år siden)
GryDa krysser jeg fingrene for at fargen tar seg opp etterhvert, men jeg har sett så mange bleke utgaver av denne, og jeg må ærlig innrømme at de frister ikke veldig. Så bra at de sorte var sorte da :0)
Postet 29.08.07 kl 20:46
Postet 29.08.07 kl 20:57
Pssst!
Må forstyrre biiiiittelittegranne til
De blir nå mer og mer turkisgrønne "by the minute" ! Det kan hende det er riktig.... 10 av de 11 jeg fikk iallefall. Den ellevte er en C. aeneus 'High-fin'. Sikkert gått i ett med mengden.
Men jeg tror ikke det er C. eques, det er feil med de oransje markeringene. Disse har en gullfarget flekk, mere stripe, nedover.
Må forstyrre biiiiittelittegranne til
De blir nå mer og mer turkisgrønne "by the minute" ! Det kan hende det er riktig.... 10 av de 11 jeg fikk iallefall. Den ellevte er en C. aeneus 'High-fin'. Sikkert gått i ett med mengden.
Men jeg tror ikke det er C. eques, det er feil med de oransje markeringene. Disse har en gullfarget flekk, mere stripe, nedover.
Postet 29.08.07 kl 21:08
Endret: 29.08.07 kl 21:13
Postet 29.08.07 kl 21:13
Endret: 29.08.07 kl 21:14
Postet 30.08.07 kl 00:44
Postet 30.08.07 kl 09:27
Om jeg lykkes med langvarig avlsprosjekt på C. A. black, trenger jeg nok noen kar til dem etterhvert! Godt jeg har litt ledig kapasitet Skal ha maaaaange!
Men du Gry, tror du våre Corydoras aeneus Black er direkte søsken, halvsøsken, eller kanskje fjernt i slekt, evt ikke i slekt i det hele tatt? De kommer jo fra samme sted, men oppdretterne har jo hopetall av avlsstammen for å kunne produsere nok yngel av dem. Hva tror du?
Jeg tror ikke kullet ditt og kullet mitt er direkte søsken, men det er kanskje noen felles forfedre bakover, det tror jeg.
Sånn en gang i fjern fremtid, om vi får til dette med avl på dem, kanskje vi to skulle bytte noen fisk, for å få inn litt nytt blod i hver vår stamme?
PS!
Jeg sier fjern fremtid, for mine er virkelig små enda De er mindre enn den størrelsen jeg bruker å selge Corydoras-oppdrettet mitt ved.
Men du Gry, tror du våre Corydoras aeneus Black er direkte søsken, halvsøsken, eller kanskje fjernt i slekt, evt ikke i slekt i det hele tatt? De kommer jo fra samme sted, men oppdretterne har jo hopetall av avlsstammen for å kunne produsere nok yngel av dem. Hva tror du?
Jeg tror ikke kullet ditt og kullet mitt er direkte søsken, men det er kanskje noen felles forfedre bakover, det tror jeg.
Sånn en gang i fjern fremtid, om vi får til dette med avl på dem, kanskje vi to skulle bytte noen fisk, for å få inn litt nytt blod i hver vår stamme?
PS!
Jeg sier fjern fremtid, for mine er virkelig små enda De er mindre enn den størrelsen jeg bruker å selge Corydoras-oppdrettet mitt ved.
Postet 30.08.07 kl 09:42
Endret: 30.08.07 kl 09:43
Postet 30.08.07 kl 09:48
Postet 30.08.07 kl 11:32
GryKullsøslen er de i alle fall ikke, da mine var ca 3 måneder når jeg kjøpte dem,
Jeg mente at samme hunn og samme hann er mor og far til våre fisk Jeg er jo for eksempel 100% søsken med min yngste bror selv om det er 8 år mellom oss. Jeg mente derfor at dine og mine KAN være søsken, selv om det ikke er fra samme kull.
GryBytter gjerne noen jeg ved en passende anledning, ikke noe er bedre enn det. Er nok sikkert nok "innavl" fra før av blant disse.
Flott, da sier vi det. Vi vet jo ikke når det blir, men da vet vi at muligheten finnes
Innavlen denne varianten har blitt utsatt for, er nettopp det jeg også hadde i tankene. Så om man prøver å iallefall "spe ut littegrann" så er jo det bra.
Postet 30.08.07 kl 11:39
Postet 30.08.07 kl 11:46
Endret: 30.08.07 kl 11:48
Postet 07.09.07 kl 18:02
Postet 08.09.07 kl 21:58
Jeklig flott avatar du har fått deg da :0) Kjente deg igjen med en gang!
Har enda ikke fått opp den nye reolen, tror jeg venter til rett før GAK auksjonen. Har bestemt meg for å selge ut det meste av arter, og få inn nye :0)
Ellers har jeg ikke fått meg kampfisk enda, vi skal ha møte i klubben i morgen, så da vil jeg snoke til meg litt mer info om dette, før jeg setter i gang.
Har enda ikke fått opp den nye reolen, tror jeg venter til rett før GAK auksjonen. Har bestemt meg for å selge ut det meste av arter, og få inn nye :0)
Ellers har jeg ikke fått meg kampfisk enda, vi skal ha møte i klubben i morgen, så da vil jeg snoke til meg litt mer info om dette, før jeg setter i gang.
Postet 08.09.07 kl 22:06
Postet 08.09.07 kl 22:22