- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Elins vannvittige vannverden (side 5)
Elins vannvittige vannverden (side 5)
Smart med den lupen! Jeg har mange ganger ønsket meg noe slikt når jeg skal studere små nyklekte yngel eller egg
Misunner deg den der
PS!
De fleste Corydoras-ynglene jeg har drettet, er så godt som hvite eller helt fargeløse som nyklekte. De første dagene er det ikke mye å se Men gradvis kommer kamuflasjemønsteret til syne, og i løpet av...tja.. halvannen uke vil du skimte yngelmønsteret som de vil få.
Albino har jeg aldri drettet, men om det er albino du har nå, vil de jo aldri få noe kamuflasjemønster i løpet av de neste par ukene siden de ikke har pigmenter. Så da tror jeg du får svaret ganske raskt.
Misunner deg den der
PS!
De fleste Corydoras-ynglene jeg har drettet, er så godt som hvite eller helt fargeløse som nyklekte. De første dagene er det ikke mye å se Men gradvis kommer kamuflasjemønsteret til syne, og i løpet av...tja.. halvannen uke vil du skimte yngelmønsteret som de vil få.
Albino har jeg aldri drettet, men om det er albino du har nå, vil de jo aldri få noe kamuflasjemønster i løpet av de neste par ukene siden de ikke har pigmenter. Så da tror jeg du får svaret ganske raskt.
Postet 25.09.07 kl 14:07
Lupen er grei den om enn litt svær. Skulle gjerne hatt begge deler. En liten og en stor hehe.
Jeg skal nok følge med disse små. Siste ynglene jeg hadde og så var sterbai og jeg syns de var litt mørkere, men kanskje ikke med engang. Håper egentlig det er vanlig aeneus, for den gruppen inneholder de to første fiskene jeg kjøpte meg denne omgangen med fisk hehe.
Nå skal jeg snart til å fiske i 540 literen etter 2 stk ancistrus. Ett lekspar. Pluss 3-5 mindre. Tror jeg skal tappe en god del liter og håpe på at oscarene da vil legge flere egg. Hadde vært så gøy om de prøvde igjen
Jeg skal nok følge med disse små. Siste ynglene jeg hadde og så var sterbai og jeg syns de var litt mørkere, men kanskje ikke med engang. Håper egentlig det er vanlig aeneus, for den gruppen inneholder de to første fiskene jeg kjøpte meg denne omgangen med fisk hehe.
Nå skal jeg snart til å fiske i 540 literen etter 2 stk ancistrus. Ett lekspar. Pluss 3-5 mindre. Tror jeg skal tappe en god del liter og håpe på at oscarene da vil legge flere egg. Hadde vært så gøy om de prøvde igjen
Postet 25.09.07 kl 16:27
Fikk tatt noen flere bilder av ynglene i fødenettet Tror det går ann å se småttisene bedre nå. På det nederste bildet kom den ene døde av de to døde ynglene med på bildet. Rip johanna
Ellers har jeg solgt leksparet og noen ungdommer til en hyggelig fyr. Er så bra når det blir hyggelig utav en ryddestund i karet.
Byttet også 20 bøtter vann på 540 literen, men er ikke ut til at Oscaren vil legge egg av den grunn. Kanskje jeg må bytte enda mere vann?
Ellers har jeg solgt leksparet og noen ungdommer til en hyggelig fyr. Er så bra når det blir hyggelig utav en ryddestund i karet.
Byttet også 20 bøtter vann på 540 literen, men er ikke ut til at Oscaren vil legge egg av den grunn. Kanskje jeg må bytte enda mere vann?
Postet 25.09.07 kl 21:50
Postet 25.09.07 kl 21:57
Gøy er det uansett! Syns nesten jeg kan se at de har artemia mage på noen av bildene, men jeg er da god til å innbille meg ting. Sikkert bare plommesekken. Selv om da jeg klekket sterbai (akkurat som jeg gjorde for hånd haha) hadde de mye mer plommesekk og var ikke interessert i mat. Disse snuser rundt i avskallet artemia allerede. De kan ha klekket for dager siden, men siden eggen ble lagt 20.. ja ja.
Gry, jeg finner ikke tråden din på NA lol ville jo legge inn bilde der slik at jeg fikk vist Maria at jeg fikk til makro'en. Om jeg har det da hehehehe.
Gry, jeg finner ikke tråden din på NA lol ville jo legge inn bilde der slik at jeg fikk vist Maria at jeg fikk til makro'en. Om jeg har det da hehehehe.
Postet 25.09.07 kl 22:01
Postet 25.09.07 kl 22:03
Postet 25.09.07 kl 22:11
Nå har jeg stirret lenge på de små rakkerene av corydoras yngler. Det ser ut som meste parten er litt gjennomsiktige og så er det 2 som har noe sort i kroppen. Kanskje det er flest albino og ett par vanlig hehe. Passer jo litt dårlig nå som jeg selger de andre albino'ene for at de vanlige skulle få mere plass hehehe. Jeg vet jo at det ikke alltid er meg som bestemmer her så at albinoene vil formerer seg er intet sjokk
En ting til med disse cory ynglene er at de er usedvanlig aktive. De svømmer over alt i fødenettet og eter. Jeg har gitt dem mere avskallet artemia og litt tetra babymat. Satt på artemia klekkeriet i dag morges så i morgen blir det luksus mat. Håper de setter pris på det for jeg setter ikke pris på lyden.
En ting til med disse cory ynglene er at de er usedvanlig aktive. De svømmer over alt i fødenettet og eter. Jeg har gitt dem mere avskallet artemia og litt tetra babymat. Satt på artemia klekkeriet i dag morges så i morgen blir det luksus mat. Håper de setter pris på det for jeg setter ikke pris på lyden.
Postet 26.09.07 kl 16:05
I dag har virkelig vært en akvariedag. Brukte to timer på å fange 5 corydoras aenus albino, 4 ancistrus, 4 sajica, 2 heros, 4 kakadueciklider og 10 eplesnegler.
Noen gikk på auksjon på akvarieklubbmøtet andre ble solgt gjennom annonse her. Tror jeg kommer til å syns det er litt tomt i morgen nåt lyset kommer på i karenen.. Nå har lyset slokket i akvariene og snart i meg også, er trøtt etter lang fin dag.
Gleder meg veldig til søndag og auksjon, men er glad det er noen dager til slik at jeg kommer meg på topp hehe.
Nå må jeg inn å rydde i profilkarene mine her og oppdatere etter salg.
Noen gikk på auksjon på akvarieklubbmøtet andre ble solgt gjennom annonse her. Tror jeg kommer til å syns det er litt tomt i morgen nåt lyset kommer på i karenen.. Nå har lyset slokket i akvariene og snart i meg også, er trøtt etter lang fin dag.
Gleder meg veldig til søndag og auksjon, men er glad det er noen dager til slik at jeg kommer meg på topp hehe.
Nå må jeg inn å rydde i profilkarene mine her og oppdatere etter salg.
Postet 27.09.07 kl 23:41
Postet 27.09.07 kl 23:48
Postet 27.09.07 kl 23:53
Postet 27.09.07 kl 23:58
Det skal jeg gjøre! Gleder meg faktisk til å treffe deg jeg Er noe av morroa med å dra på slike tilstelninger det. Har jo slengt inn ett bilde av meg på corydorasworld så du kan smugkikke der om du lurer på hvordan jeg ser ut hehe.
Da får vi kjøre hjemmeifra i 9 tiden for å være der litt tidlig. Hadde håpet på å få sett noen av fiskene før auksjonen.
Da får vi kjøre hjemmeifra i 9 tiden for å være der litt tidlig. Hadde håpet på å få sett noen av fiskene før auksjonen.
Postet 28.09.07 kl 00:04
Postet 28.09.07 kl 00:18
Postet 28.09.07 kl 22:08
Tomt for batteri på kamera er noe møkk. Får ikke tatt noen bilder av de skjønne sommerfuglene. De står og viser seg hele tiden. De fant seg en plass under yngelnettet. Der går de og gasser seg i avskallet artemia.
Corydoras yngelen er nok albino ja. Helt hvite og gjennomsiktige alle 50 (er mellom 30 og 50 en plass klarer ikke telle dem). Fant igjen en mørk som er like stor som albinoene oppi der også. Morsomt. Ellers klarte jeg ikke holde meg. Jeg plukket noen blader med sterbai egg på og la oppi nettet. Tror de klekker i dag for det hikker og hopper oppi der. Kunne sett på dem i timesvis.
Ellers fant jeg en snegleeggeklase i 128 literen. Av de blå sneglene. Er bare dem i der. Kan være at det er barn av de opprinnelige som har lagt eggene. Da kan jeg vel snart kalle meg eplesnegle oppdretter hi hi. Jeg fjernet eggene for det blir så sleip inni effektline armaturen hvor eggene var lagt. Puttet dem på et isopor flak i 30 literen som forresten er et mareritt. 100 vis av rosa og stygge fargeløse snegler. Pluss noen stakkars kloreker.
Om noen vil ha stygge fargeløse snegler skrik ut :P
Ellers gleder jeg meg enda mer til auksjonen i morgen. Håper ikke jeg går amokk! Har ikke penger til mer fisk men det har jeg sagt før hehe.
Corydoras yngelen er nok albino ja. Helt hvite og gjennomsiktige alle 50 (er mellom 30 og 50 en plass klarer ikke telle dem). Fant igjen en mørk som er like stor som albinoene oppi der også. Morsomt. Ellers klarte jeg ikke holde meg. Jeg plukket noen blader med sterbai egg på og la oppi nettet. Tror de klekker i dag for det hikker og hopper oppi der. Kunne sett på dem i timesvis.
Ellers fant jeg en snegleeggeklase i 128 literen. Av de blå sneglene. Er bare dem i der. Kan være at det er barn av de opprinnelige som har lagt eggene. Da kan jeg vel snart kalle meg eplesnegle oppdretter hi hi. Jeg fjernet eggene for det blir så sleip inni effektline armaturen hvor eggene var lagt. Puttet dem på et isopor flak i 30 literen som forresten er et mareritt. 100 vis av rosa og stygge fargeløse snegler. Pluss noen stakkars kloreker.
Om noen vil ha stygge fargeløse snegler skrik ut :P
Ellers gleder jeg meg enda mer til auksjonen i morgen. Håper ikke jeg går amokk! Har ikke penger til mer fisk men det har jeg sagt før hehe.
Postet 29.09.07 kl 14:24
Postet 29.09.07 kl 14:33
Postet 29.09.07 kl 14:37
Mellom innlegg nr.7 og 33 er det ca 20 dager. Er det normalt at plantene vokser så mye på bare 3 uker???
Ser jo at det er noen hurtigvoksende med likevel da?!
Vi etablerte 240-literen vår samme dag som deg, men er ikke i nærheten av så store planter, og de fleste der er også hurtigvoksende. Vi tilfører flytende gjødsel én gang i uka + at vi har puttet ned gjødningspiller ved røttene.
Det ligger noen ganske ferske bilder i profilen vår.
Har du tilførsel av Co2? For i så fall ligger det vel noe der, for det har ikke vi
Hva mer kan vi gjøre?!
Ser jo at det er noen hurtigvoksende med likevel da?!
Vi etablerte 240-literen vår samme dag som deg, men er ikke i nærheten av så store planter, og de fleste der er også hurtigvoksende. Vi tilfører flytende gjødsel én gang i uka + at vi har puttet ned gjødningspiller ved røttene.
Det ligger noen ganske ferske bilder i profilen vår.
Har du tilførsel av Co2? For i så fall ligger det vel noe der, for det har ikke vi
Hva mer kan vi gjøre?!
Postet 30.09.07 kl 14:59
Har ikke tilført noe co2, og resten av karene mine har også denne hurtige veksten. Jeg gjør ikke noe spesielt for det. I det karet som det er snakk om kan det hende at sanden, som er hentet i en elv i innlandet, har noe å si. Kan være at den er spesielt næringsrik. At det ikke er noen plante-etende beboere kan jo også spille en rolle
Postet 01.10.07 kl 00:58