Merkelig akvariedrøm (side 5)

hei hei, dette er min første post på dette forumet. Har hengt litt på forumet her de siste par månedene. Så fant jeg denne tråden, gjett hva jeg drømte om i natt jeg hadde kjøpt en malle på en dyrebutikk men hadde ikke fått den med meg hjem av en eller annen grunn, jeg stod utenfor kjøpesenteret da jeg så ned på klokken å la merke til at det bare var 5 min igjen til senteret stengte. Dette førte til at jeg måtte sprenge meg inn i butikken for å redde mallen min:P hadde visst litt inflytelse på meg denne tråden her. med hilsner fra meg^^ (skrev denne egentlig i en annen tråd, søkte bare på "akvaholiker" så da havna den feil. Men nå tror jeg det er riktig)
Jeg drømte for litt siden at jeg hadde hvitprikk parasitter på størrelse med golfballer :S
Kom på en akvariedrøm jeg hadde:
Kikket i mbuna-akvariet og la merke til noe rart:
Den største fisken hadde slukt en litt mindre (hodet stakk ut), og denne hadde slukt en som var enda mindre (hodet stakk ut på den også), og på denne måten var det en serie med fem fisker utenpå hverandre som beveget seg rundt i karet.
Skjønnte ikke hvorfor de holdt på med det der, og ikke visste jeg hva jeg skulle gjøre med det. Kanskje spørre på Akvaforum?

Så la jeg merke til at mine M. callainos ENDELIG hadde fått yngel (som levendeføder). Det svømte bittesmå lyseblå yngel rundt i karet, og jeg ble glad.
Ny drøm:
Jeg skulle gå opp trappa fra kjelleren og på det ene trinnet lå det en gul ancistrus-hanne (jeg har ikke sånne).
Den hadde krøpet ut av et akvarie og sneglet seg frem på gulvet og ned trappa. Kunne se slimspor etter den.
Nå var den så inntørket at den kjentes ut som gummi, og jeg tenkte den kunne brukes som leke til Shira. Spesielt utvekstene på hodet var morsomme.
Plutselig begynte den å gnage på fingeren min og jeg hev den oppi akvariet. Jeg la oppi flakfòr og satte en plastboks over fisken så den skulle få spise i fred. Og så var jeg glad for at jeg endelig hadde fått meg en sånn fisk

Merkelig altså hvor fantasien omarbeider det en holder på med til daglig.
Jeg har tenkt å skaffe meg en eplesnegle for å ta knekken på noen gjennstridige alger, og har også tenkt å kjøpe en ny leke til hunden. Har også lest om en som satte en boks over yngelen så de ikke skulle bli spist, og i dag skal jeg ta ut ancistrushannen og sette den i yngelkaret i kjelleren så den får feitet seg opp litt...
Alt dette ble pakket inn i den korte drømmen.
Er ikke den eneste som drømer rart
her en kval drømte jeg om en male på 1000 cm så jeg tengte jeg har stort noke akvarie det hade jeg jo det var jo på 100 000 l så nor jeg komer hjem så liger alle fisken på golve da tengte jeg va jør jeg med malla å nei så lapet jeg akvariet me lape saker å hev oppi tengte ikke over va jeg jorde å fisken som hadde låge på golve hev jeg oppi å den svømte vide som om ingen ting hadde sjed så hårte jeg en mase stemer fra fisken så voknet jeg
men du har en helsprø drøm
Rosa og grønne corydoras
Drømte i natt at jeg satt på skolen og en jente i klassen min hadde lakt plen på pulten sin, og på den plenen "gikk" det små rosa og grønne corydoras på. Jeg var jo selvfølgelig kjempemisunnelig at hun hadde slike.
Har drømt en del om akvarie i det siste jeg og. En drøm der jeg kavet med å få ut noen reker som liknet på Red bee reker, bare litt større, fra rekeakvariet mitt. Det viste seg nemlig at disse rekene var forferdelig agressive der de hev seg over kirsebærrekene mine og klipte de i stykker og spiste dem -og det gikk fort! Det så ut som en slagmark i rekeakvariet, fullt av døde kirsebærreker og rester etter dem.

Neste natt drømte jeg at jeg satt i baksetet i en bil og holdt to poser med kirsebærreker i. Det gikk hull på den ene posen slik at alle rekene ble "sølt" ut og siden det var stoffseter i bilen var det ikke lett å finne de igjen...

For et par netter siden drømte jeg at jeg gikk rundt og lette etter en butikk der noen hadde sagt det jobbet en som hadde dyrebutikk for noen år siden. Han kunne kanskje hjelpe meg med en reservedel til ei pumpe (som jeg trenger i virkeligheten og lurer veldig på om det går ann å få tak i) Jeg gikk og gikk og gikk.. Til slutt kom jeg inn i en dyrebutikk og mens jeg sto og snakket med en bak skranken kom ei av de ansatte med en svæææær ancistrus som hun la på gulvet for den var så tung. Den var nok over en meter lang! Den virket noe inntørket men hun slengte litt vann på hodet dens slik som de gjør med hvaler og delfiner som har strandet og da kviknet den litt til. Så kom noen andre av de ansatte med et 500 liters kar som den skulle oppi. Det var litt lite til den men det fikk duge så lenge.
Drømte vi hadde kjøpt oss hus, og til min store glede så hadde forrige huseier installert tre store akvarier:
1: Et akvarium var i en søyle som gikk fra bakken og opp til taket utenfor huset. Søylen var stor og trekantig og akvariet var i hodehøyde, og det gikk an å se inn i det fra alle sidene.

2: Dette akvariet var felt ned i gulvet, som en dam, men det var dekket med en tykk glassplate så man kunne gå på det. Fint lyssatt.

3: Dette var felt inn i veggen.

Jeg ble imponert over hvordan disse var plassert, og de hadde fargerike malawi-ciklider og digre kampfisker i (sammen), og med fine lys.

Men så skulle jo fiskene ha mat, og akvariene vedlikeholdes. Det var umulig!!
Fikk ikke åpnet noen av dem. Søylen var helt tett, glassplaten var en del av gulvet, og akvariet i veggen hadde ikke dør til rommet bak

Våknet av at jeg spekulerte på hvordan jeg skulle ordne opp i dette, men var også fasinert over måten de var laget på. Spesielt det i gulvet
En liten minihval!
Jeg ble helt fasinert at den veldig kjente minihvalen i natt. Den blir ikke stor, den kan faktisk gå i kar på 100L! hehe.. Og siden jeg har 96L tenkte jeg at jeg skulle ha en sånn en. De blir visstnok helt tamme, kan snakke (norsk) og er veldig morsomme..

Eh...

Kanskje en ikke burde sitte en halv time foran akvariene rett før leggetid...
her om dagen hadde jeg en merkverdig akvariedrømm:

Jeg skulle gå ned i stua fra rommet mitt, og så mamma sitte på komfyren med en gullfiskbolle i fanget. jeg spør hvorfor hun satt der med en bolle på fanget. hun svarer at hun vil ha et akvarium med en gullfisk. jeg snudde å gikk inn i stua da en lukt spredde seg til stua. jeg sprand ut til kjøkkenet og der sto mor og kokte en gullfisk i vasken. jeg brøler og løper bort til henne og snapper fisken opp og slenger den oppi saftmugga. da merker jeg at på komfyren står det en steikepanne og gryte jeg ser oppi og ser fiskene mine i gryta og steke panna!

jeg bråvåknet og måtte skjekke for sikkerhets skyld at fiskene mine var i akvariet.


noen ganger kan man drømme de merligste ting!
Sara Beate
noen ganger kan man drømme de merligste ting!


Hehe. Ja, ikke sant?
i natt drømte jeg den samme drømmen, bare at det var hos vennina mi:o
Inatt hadde jeg faktisk en merkelig drøm, hukser ikke helt alt sammen nå, men det var iallefal masse akvarier inne på et kott, oxo et som var mitt som jeg hadde glemte jeg hadde.

Iallefal hadde nok ikke fiskene fått særlig med mat, for den ene var tynn som et papir og et under at den fremdeles levde O.o
I tilegg hadde noen av fiskene bukvannssott, men ikke den vanlige typen, for det var bare skjella på ryggen som sto rett ut til sidene.

Dessuten var det vist en ny fisk jeg hadde puttet oppi som var hvit og rød, den var rød fra hodet og skrått ned bakover mot buken, mens resten av kroppen var sånn fiskehvit.
Den skikkelig tynne var sølvhvit.

Drømmen begynte med at katten klødde sånn i øret (noe hun hadde gjort før på dagen) og jeg tenkte på midd, hun hadde klødd så mye at hun hadde klødd vekk nesten alt håret, men heldigvis ikke så mye at hun hadde begynt å blø.
Da jeg sjekket var det ikke midd men snegler som satt i hele øret hennes, masse bittesmå posthorn snegler O.O
Når jeg drev og pelte de av var det som å dra de av fra glasset, samme sugekopp effekten lissom.
Helt merkelig.
Var her drømmen hoppet over til akvariene. :P
Jeg har hatt mange merkelige akvariedrømmer i det siste, men husker ikke alt så godt nå. Den jeg husker best var (etter å ha sett et program på nrk om kjempesvermer. Der var det bl.a en sverm med bier som var på utkikk etter et nytt hjem. De fløy rundt og landet på alt mulig for å sjekke om det var et egnet sted. Underveis landet de bl.a på en motorsykkel, som ble helt dekt av bier.)
I drømmen var det er stooor sverm med kardinaltetra som svømte rundt i luften ute på et gårdstun. Jeg sto der med en Transporter med åpen bakluke og prøvde å få alle til å fly inn i lasterommet. Det ble helt dekt av kardinaltetra inne i lasterommet og jeg måtte liksom tørke de av kanten på bakluka og prøve å vifte dem inn. Fikk med nesten alle. Synes å huske at noen av de småbet litt på hendene mine, men det gjorde ikke så veldig vondt. Tenker jeg var ganske fornøyd med en så stor sim med kardinaler, men husker ikke hva som skjedde etter det. Jeg skulle vel hjem og ha de i et akvarie....

Kom på en scene fra en annen drøm. Det var jeg og ei venninne som var på en dyrebutikk og kikket i akvariene. Der var det mye rart å se på. Tror jeg var på utkikk etter ei L-malle. Plutselig så jeg at venninna mi hadde plukket opp en praktbotia og sto og holdt den i hånda. Jeg ble forskrekket (hva er det du gjør??) , stakkars praktbotia, så jeg tok tak i den for å hive den raskt nedi akvariet sitt igjen og da bet den meg! Jaja, da vi dro der i fra husker jeg vagt at vi satt i bilen og mens vi nærmet oss et lyskryss kranglet vi om hvem av oss som egentlig kjørte (jammen du må jo styre da!!) for begge satt på førersiden og setet var så langt bak at jeg ikke rakk ned til pedalene. Hihihi.
For noen netter siden drømte jeg at det var en ny avdeling på jobb med stor kafeteria og et gigantisk akvarie på flere tusen liter som man kunne svømme i om man ville. Det var garderobe der også, slik som på en svømmehall. Det var ikke så mange fisker i det enda og jeg ble så glad for nå kunne jeg jo bare flytte den terrorist scalaren som går i 325 l. på jobb over i dette karet slik at både den og sverddragerne som blir terrorisert blir fornøyde. Synd at det bare var en drøm. Hadde vært digg å tatt seg en dukkert i et sånt akvarie når arbeidsdagen var over...
En natt for en liten stund siden drømte jeg at jeg hadde fått satt opp 60 litern jeg skulle ha til sneglene mine.
Jeg sølte fryktelig med vann når jeg fylte det opp, men det var ikke noe problem for da tok jeg bare body'en til sønnen min og tørket opp med.
Det rare var at hver gang jeg tørket, krympet den litt.
Til slutt endte jeg opp med 5 stk body (den samme), som hang på kleshengere hvor den største hang innerst, og den minste ytterst.
Den minste måtte jeg klippe av sønnen min for den hadde blitt for liten.
Når jeg skulle henge den opp var den derimot hel.

Så endelig etter 2 mnd var akvariet innkjørt og jeg kunne lete etter snegler.
Problemet var bare at på de 2 mnd var snegler blitt ulovlig å ha i akvarie (har ikke peiling på hvorfor), men til slutt fikk jeg smuglet noen oppi der.

Merkelig drøm. Våknet i samme øyeblikk som jeg hadde fått de oppi akvariet.
Jeg arbeider ikke den dag i dag.. Dama mi gjør det.
I drømmen var hun irritert over at bare hun arbeidte, og at jeg bare gikk på skole, uten arbeid. Så jeg fikk meg arbeid, hos en dyrebutikk. Vi begge ble storfornøyde. Sjefen i dyrebutikken hadde fått svineinnfluensa, og merkelig nok var det kun jeg som kunne ta vaktene. Dama arbeidte ca 6 vakter hver uke, på sitt arbeid. Jeg arbeidte 3 vakter om dagen ! Så etter to dager, tok jeg altså igjen en hel ukes arbeid for henne.
Jeg la faktisk ikke merke til hvor mye jeg har arbeidtet, og at jeg faktisk kom til å få betalt for alt arbeidet jeg hadde gjort. Jeg holdte jo bare på med hobbyen min liksom.. Fikk en enorm lønning... dama ble sjalu på at jeg tjente så utrolig godt bare ved å gjøre hobbyen.. så hun var tilbake til å være missfornøyd..
Jeg ble utrolig skuffet når jeg våknet og innså at jeg ikke kom til å få den lønningen :P

Tidligere har jeg drømt at jeg hadde et akvarie på rundt 500-700 liter .. Det var helt tett. men sanden lekte! Rant sand overalt rundt kantene på akvariet.. var så utrolig irriterende å måtte koste det opp, for så å kaste tilbake i akvariet..

Når jeg var liten fikk jeg et mareritt.. Slørhalen min døde, og vi skylte den ned i do (dette skjedde.)
Natten etter (eller noe) drømte jeg at den pluttselig var i live igjen, i kloakken - og den var sur. Og den hadde vokst veeldig mye.. Dette merket jeg ved at den beit meg i rompa en gang jeg gikk på do.. Huff, det var skummelt :P
Drømte at jeg var på en av de lokale dyrebutikkene for å kjøpe fisk. Jeg tok en håv og fisket opp en stim kardinaler på en gang og hev de i en pose. Men da jeg kikket i posen var nesten alle halvdøde og fløt livløse i posen. Har vel ikke kommet over den gangen jeg kjøpte 20 stk som begynte å dø før jeg var kommet hjem. Rip.
i natt drømte jeg at jeg hadde fått med meg neontetra egg i de nye plantene mine
Inaktiv bruker

Jeg drømte om fisker igjen i natt. Det var fisker overalt i huset her, og de var ikke i akvariumet men hang i taket. De var lyse/hvite. De hadde formert seg tydeligvis for det var både egg, yngel og store fisker. Og når jeg åpnet vinduet for å skubbe ut noen av de små babyene som hang foran vinduet, så skrek dem som små babyer.

Så kom det noe farende ned fra taket; en klase med fiskeegg som havnet på den venstre leggen min; der jeg har hatt et eksemsår i flere år nå. Det la seg over såret. Jeg syntes ikke det var ekkelt, men tok det allikevel vekk etter en stund.

Senere fanget jeg en av de største fiskene med en stor håv. Den var vel ca 30 cm lang den fisken, og litt skremmende. Jeg kunne ikke huske at jeg hadde kjøpt disse fiskene men helt vagt et sted i bakhodet kom jeg på at jeg hadde kjøpt noen små hvite ciklider, og at dette måtte være dem som hadde formert seg sånn. . .
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap