Caasberg's akvarierom (side 5)

Corydorasene virker også som de koser seg... Er dette Adolfoi?
Har mere jeg Vf guppiene svinser rundt og jeg har funnet 3 små. Er fornøyd med det da de såvidt har vært 24timer i karet.
Sajica-fruen er litt redusert. Hannen var lovlig hard med henne i bilen hjem i går. Men hun spiser og blir ikke jaget nå, så det ordner seg nok.
Kaos karet

Er slektstreff hos eplesneglene
Tilslutt en litt stygg sak...senegal birhir'en min satte seg fast i insugsslangen til 2260 filtertønna for 2 dager siden. Dette er et kraftig filter som virkelig tok tak i den stakkars ålen. Fikk reddet den, men vet ikke om den har fått store varige skader. Måtte klippe opp røret med avbiter for å få den løs.

Den ser nesten normal ut igjen nå, så jeg håper det går bra.
Ok, en ting til da. Nå er det slutt på slenge på ett utvendig filter i all hast. Kom hjem etter jobb og fant ut at inn-slangen til fluval 404'en som ble koblet på 63literen på forrige side hadde sklidd av. Det er en ganske kjapp måte å tømme ett akvarie ut over gulvet på. Begynner å bli mye vannsøl på det stakkars klikk-gulvet mitt nå
Skulle nesten tro at det var C.Metae du hadde der.

Caasberg
Corydorasene virker også som de koser seg... Er dette Adolfoi?

Det er Corydoras metae.

Den ene så forresten litt pussig ut, men like fullt var det en gjeng med C. metae

Her er en av mine, så du kan sammenligne. OBS! Mine har svart bunnlag, ikke lys sand. Mine er derfor en del mørkere enn "normalen".

[External Image]
Det ble feil bilde i forrige innlegget mitt.
Men det er C. metae, altså, det var bare litt lang avstand.

Her er det jeg mente å legge ut, der man ser den på litt nærmere hold.

[External Image]
Det er den ja, takk takk.

Søte små rakkere
Da er 720 oppe og går igjen...nesten i alle fall. Det viser seg at det er litt vel mye sirkulasjon i karet, i forhold til innsugene. Vann-nivået skiller 11cm mellom forran og bak bakgrunnen
Må tappe ned og lage flere innsugshull. (Laget bare 2 stk 5mm)
Sirkulasjonen er nå 3000l/t.

Bilder kommer når det er mulig å se noe i tanken
Må tappe ned og lage flere innsugshull. (Laget bare 2 stk 5mm)
Sirkulasjonen er nå 3000l/t.
3000 l/t gjennom to hull på 5mm er godt gjort Christian.
Ja ikke sant

50mm var det vel ja...
3 nye hull er på plass, men det virker ikke som om det hjelper....samme egentlig, for det skal ikke være så mye sirk i karet til vanlig.

Har ett lite problem med grusen min også...var tom for blåsesand, så jeg fikk hentet noe vanlig pussesand som en kompis har hatt liggende i kjelleren sihn i mange år. Vasket ikke sanden og angrer "litt" nå! Tenkte at det ordner seg i løpet av ett døgn, noe det ikke gjorde. Håper det klarner til i morgen.

4 nye vf guppier er født, har nå 10 voksne og 7 yngel.
Tok en liten opptelling i sted og kom til 76stk eplesnegler over 1,5cm fordelt på 3 tanker, i tillegg kommer ca 50stk under 0,5cm. Begynte med 7stk voksne i August....Har ikke gjort noe spesielt for å hjelpe de eller noe, så det må være bra. Har vel gitt vekk og foret med ca 70stk også...

Scalarene rocker på og koser seg....de er ikke spesielt sky heller.
Lurer litt på Metae gruppen, den ene går nesten altid for seg selv....er det vanlig at de har en utstøtt?
En liten stund siden sist nå.

Dempsey paret yngler fortsatt, men de minker stadig i antall. Jeg må få til artemia klekkinga bedre enn jeg gjør nå :/

Eplesneglene formerer seg i ett voldsomt tempo, har masse snegler i alle kar.

Sebraparet yngler på nytt.

Vf Guppiene yngler som besatt.

Var på Drammenstur i går og hentet ett lekspar med Jaguarciklider (Parachromis managuensis)og ett par med Ansictrus. Ende også med 12stk Falsk Gul-jakkeciklide (Parachromis motaguensis), disse er bare yngel ennå på ca 1cm.

Leter etter også etter 2stk nye tanker på mer enn 400l, så jeg kan skaffe flere store ciklider *Sikle*

Kommer også til å gjøre om på plasseringen av karene mine, slik at de blir plassert i reoler med to i høyden. Regner med å begynne å kappe til disse til helga igjen.

Bilde 1 er Dempseyparet før siste egglegging.
Bilde 2 er Sebraparet med yngel.
Bilde 3 er Dempsey-mor med masse egg igjen.

Ser at datteren min har vært på glasset

Bilde 1-3 er den ene Oscaren på ca 20cm. Begge vokser veldig fort om dagen.
Jaguarene. Hun er ca 12cm og han er ca 20. Flotte fisker, men sultne. De tok endel småfisker i natt.
Parachromis motaguensis yngel
Inaktiv bruker
Mye fin fisk her misunnelig på de dempsey'ene dine hehe.. gleder meg til mine blir store, håper jeg kan få ett par utav dem
Tilfeldig bekjentskap
© Steinar Talmoen
Reklame for plussmedlemskap