PLUSSmedlemskap (side 5)

Jeg er for plussmedlemsskap, støtter gjerne! Og jeg betaler gladelig det det koster. Jeg er så strålende fornøyd over at denne siden eksisterer, og jeg har mang en gang tenkt tanken med gru; "Jeg håper inderlig ALDRI at Holger blir lei av jobben og ikke orker å bruke all fritiden sin gratis på dette!"

Det virker som mange tror at de har full rett til å kreve det av frivillige privatpersoner, både Holger og moderatorer....? Går det virkelig an? `
Holger og Tone, som startet denne siden, gjør det av egen fri vilje og hjelpsomhet, for å gi oss alle et utrolig lærerikt og interessant sted å dele hobbyen vår med andre likesinnende! Jeg aner ikke hva jeg skulle gjort uten AF, så akvariegal som jeg er Og Holger som ble familiefar i fjor, har fortsatt driften til tross for at det sikkert er masse ting å henge fingrene i nå

Jeg betalte gladelig 15 pund for å bli betalende medlem på Corydorasworld.com, så for meg er det ikke utenkelig å bidra med noen kroner for en side jeg synes jeg får så stort utbytte av.

Det er verdt det, når man får så mye tilbake i form av gleden over å dele hobbyen med andre! 299 kr er en helt grei pris for meg.
299 kr i året...? Det er vel ikke mer enn mange bruker på et par hamburgere, cola eller noen Se & Hør blader

Jeg støtter også forslaget om at det kan åpnes for en mulighet til å donere et frivillig beløp til AF's drift når man måtte føle at man har råd og lyst til å gjøre det. Jeg tror faktisk de har et slikt opplegg på verdenskjente PlanetCatfish, og der står det ved bruker/medlemsnavnet at de har bidratt med donasjon(er), så alle ser det i forumet.

Dette med donasjoner ga meg en idè
Jeg fikk litt lyst til å ta opp en gammel hobby her igjen, og sy et stort, deilig patchwork-teppe, ensfarget i hvitt eller svart, og med silhuetten av en stor fisk applikert på som mønster. Så kunne jeg solgt den på auksjon her, og beløpet det innbrakte skulle jeg gladelig donert rett til AF - alt i håp om at Holger kan drifte oss enda bedre

Spørsmålet er; hva slags fisk skulle det vært på teppet? En L-malle? En scalare? En kampfisk?
Noe jeg ikke kan huske og ha lest etter og ha skummet igjennom tråden her er at det som kommer inn av penger vil gjøre forumet bedre og mer stabilt for de som ikke betaler også. "Plussmedlemmer" vil jo da bare betale for at alle får det bra, selv om de får noen små fordeler som vanlige melemmer ikke har er jo ikke noe og rope ulv etter. Blink og nettby tar jo seg betalt for utvidede medlemmskap, og der er jo det ikke mulig og unngå at du ser at noen har betalt for noe du kanskje ikke har betalt for. Og der er jo mange barn. Men kan heller ikke huske noen store oppslag eller diskusjoner noen steder der om at det blir urettferdig og ta seg betalt. Sikkert av den gode grunn at det er frivillig. Så dette med "klasseskille" og sånn blir faktisk den tåpeligste diskusjonen på forumet. Hadde vert bedre med en diskusjon med en nybegynner om hvorfor man ikke skal putte såpe i akvariet.

Jeg er for plussmedlemmsskap på forumet av den gode grunn at det blir ett sånn jeg har forstått det bedre og mer stabilt forum for ALLE. Ikke bare for "plussmedlemmer".
mona o
Dette med donasjoner ga meg en idè:-) Jeg fikk litt lyst til å ta opp en gammel hobby her igjen, og sy et stort, deilig patchwork-teppe, ensfarget i hvitt eller svart, og med silhuetten av en stor fisk applikert på som mønster. Så kunne jeg solgt den på auksjon her, og beløpet det innbrakte skulle jeg gladelig donert rett til AF - alt i håp om at Holger kan drifte oss enda bedre:-) Spørsmålet er; hva slags fisk skulle det vært på teppet? En L-malle? En scalare? En kampfisk? :-)


Er for en L-malle eller Cory jeg ja.
Plussmedlem
mona o
Dette med donasjoner ga meg en idè:-) Jeg fikk litt lyst til å ta opp en gammel hobby her igjen, og sy et stort, deilig patchwork-teppe, ensfarget i hvitt eller svart, og med silhuetten av en stor fisk applikert på som mønster. Så kunne jeg solgt den på auksjon her, og beløpet det innbrakte skulle jeg gladelig donert rett til AF - alt i håp om at Holger kan drifte oss enda bedre:-)


Wow! Mållaus!
Ja, Mona. På den måten kan også jeg bidra med ting. Enten hjemmelagde, eller ting som hører til i akvariet. Planter, fisk og reker....

Hva med at det kostet 20 kr å legge inn kjøp/salg annonse? Gis bort kunne evt vært gratis. (Etter ide fra Finn.no)
SoVe
Hva med at det kostet 20 kr å legge inn kjøp/salg annonse? Gis bort kunne evt vært gratis. (Etter ide fra Finn.no)


Man får vel strengt tatt altfor lite for fisker til å skulle betale for det, selv om de ofte er foret og holdt bedre enn i en butikk.
SoVe
Hva med at det kostet 20 kr å legge inn kjøp/salg annonse? Gis bort kunne evt vært gratis. (Etter ide fra Finn.no)


Dette vil være mye mer ekskluderende enn et PLUSSmedlemskap. De yngste her har vel neppe mulighet til å betale 20 kroner for hver annonse de setter inn.
gorbjo
For min sin del støtter jeg ideen om et plussmedlemskap siden det er [I]frivillig[/I]. Jeg synes ærlig talt at dette er en nettside som fortjener den støtte medlemmene [I]kan[/I] og [I]vil[/I] gi.


Jeg synes egentlig jeg kan siterere hele innleget til gorbjo, men trekker ut essensen. Jeg synes plussmedlemskap slik det er skissert høres helt greit ut, et støttemedlemskap med noen ekstrafordeler. Og jeg synes som flere andre det bør være en aldersgrense.

Jeg vil gjerne være med å støtte forumet, selv om 299 er litt mye for min lommebok akkurat nå har jeg alltids mulighet siden. Innbetaling for 3 måneder om gangen gjør jo også at det blir lettere for de som vil å bidra med noe, jeg går ut fra at man ikke er pålagt å knytte seg til plussmedlemskapet for mer enn én betalingsperiode om man ikke ønsker det.

(Og helt på siden: For en gangs skyld er jeg litt uenig med Mona O. Jeg synes selv ikke noe om å bli kaldt "lille venn" uansett hvordan det er ment, jeg tolker det som nedsettende. Jeg synes kanskje "pusesnusk" var å gå litt langt, men stygt var det da ikke. Kesol tok igjen med samme mynt. Jeg hadde sagt fra selv jeg! Man skal vise respekt for andre uansett alder, at "Mayemor er en godt voksen kvinne i en alder der hun er blitt bestemor" gjør ikke saken bedre. Tvert om.)

Og så synes jeg et plussmedlemskap er bedre enn å måtte betale for annonseplass. *sporer inn igjen*
Jeg er helt klart for at vi alle bidrar med å sikre driften av AF. Hvem av oss ville likt om AF måtte tas av nett i fremtiden på grunn av manglende inntekter?
De to annonsørene som har støttet oss hele veien, kan jo en gang endre mening.

Når det gjelder økonoimi, skal en huske på at alt i dette landet er avgiftsbetalt. Skatt, MVA, avgifter for betaling krymper fort 299.- ned til ett vesentlig mindre beløp. AF vil derfor aldri bli noe stort og rikt konsern på grunn av noen kroner i støtte fra medlemmene

Til dette med klasseskille: er ikke hobbyen spekket med klasseskiller allerede? Det er ikke alle som makter å finansiere heftige akvarierom, flotte og dyre arter etc. Likevel, trivselen på AF er stor slik jeg tolker det meste av medlemmer.
Klarer ikke helt å se for meg at ett utvidet medlemskap skal bidra til å øke klasseskillet.
Som Holger også har nevnt innledningsvis, vil det utvidede medlemskapet også være premiering.
Kanskje vi får til en løsning der man får 3 måneder etter å ha oppdattert x antall artsprofiler? Har ikke tatt opp dette på bakrommet, men med en slik løsning kan de fleste greie å gjøre seg fortjent til ett utvidet medlemskap i store deler av året.
Og at artsprofilene oppdatteres, vil helt klart komme alle til gode, medlemmer som ikkemedlemmer

Når det gjelder beløpet 299.- i måneden, kan jeg for min del finansiere dette med å røyke 2 pakker tobakk mindre - i året!. Helsemessig gevinst gir det også
Eller så kan jeg gå til byen 1 gang i måneden, i stedet for å kjøre (bor sentrumsnært). Har da spart inn pengene, og fått litt mosjon.
Lar jeg være å kjøpe en ny DVD-film, er jeg nesten i mål med 299.-
Fôrer jeg litt mindre i karene i året, sparer jeg sikkert inn 299.- der også.
Og om jeg i tillegg bruker DIY til vanntilsettinger i stedet for overprisa Gh+, Kh+ etc, har jeg sikkert spart inn 299.- der også.

Ser pinadø at jeg kan være Plussmedlem, og ha bedre råd med å legge om hverdagen mikroskopisk
skeptisk - men positiv
Eg ser svært mange mulige ulemper som (kanskje) kan oppstå i framtida med plussmedlemsskap - men kanskje går det bra.

Eg kan betala, men eg ynskjer ikkje ei ordning som vil hindra andre i å vera med. Om blakke, men kloke folk ikkje orkar vera b-medlem, kan det henda at eg går glipp av eit klokt svar eg har bruk for.

Eg likar best ideen til Mona O, sekundert av Aggi. Den kan vi gå inn for nokon kvar. Ein gjev handarbeid. Ein annan donerer X porsjonar plantar / eplesneglar/ noko anna som kan sendast, men som berre krev omtanke å skaffa, den som vil ha det betalar til donorkassa.
Eg kan donera frø til tagetes, clarkia, blomkarse, blomsterert eller valmuer for såing neste vår. (ein porsjon av kvar)
G&T
Eg kan betala, men eg ynskjer ikkje ei ordning som vil hindra andre i å vera med. Om blakke, men kloke folk ikkje orkar vera b-medlem, kan det henda at eg går glipp av eit klokt svar eg har bruk for.


Prøv å få med dere hva det er snakk om da. Det er ingen svar som "forsvinner" eller noen som ikke kan skrive inn pga. noen ikke er pluss medlem.

Og jeg har inntrykk av at noen av dere vil lage en svær basar her inne med hekla duker. Dette går helt over styr :P

Jeg er for den originale ideen med pluss medlemskap. Men det går jo an å ha en slags donasjon utenom, med liste over donører uten det står hvor mye man gir. Paypal osv. funker jo til sånt.
Frank Angell
Når det gjelder beløpet 299.- i måneden, kan jeg for min del finansiere dette med å røyke 2 pakker tobakk mindre - [B]i året![/B]. Helsemessig gevinst gir det også ;) Eller så kan jeg gå til byen 1 gang i måneden, i stedet for å kjøre (bor sentrumsnært). Har da spart inn pengene, og fått litt mosjon. Lar jeg være å kjøpe en ny DVD-film, er jeg nesten i mål med 299.- Fôrer jeg litt mindre i karene i året, sparer jeg sikkert inn 299.- der også. Og om jeg i tillegg bruker DIY til vanntilsettinger i stedet for overprisa Gh+, Kh+ etc, har jeg sikkert spart inn 299.- der også. Ser pinadø at jeg kan være Plussmedlem, og ha bedre råd med å legge om hverdagen mikroskopisk ;);)

Hehehe, dette var morsomt..
Jeg kan jo komme med mine alternativer:
-Spise mindre, noe som forøvrig vil gjøre meg til en svært gretten forumbruker...
-Kutte ut bredbåndet(noe som, sier seg selv, vil være ganske begrensende),
-eller bruke mindre penger på fisk og akvarium... ;P
Jeg har ingen fyllehelger eller tobbakspakker jeg kan kutte ut. Ikke bil heller...

Men da er det enda godt at jeg kan fortsette å være medlem, da... Så får jeg håpe at det ikke skorter på funksjoner som tilgang på kunnskap, eller lignende.
Aggi
Men da er det enda godt at jeg kan fortsette å være medlem, da... Så får jeg håpe at det ikke skorter på funksjoner som tilgang på kunnskap, eller lignende.


Jeg blir litt oppgitt når jeg leser dette, jeg... Også tar jeg meg selv i å lure på om du leser innleggene som skrives her før du svarer?

Det står klart og tydelig flere plasser at all funksjonalitet som er tilgjengelig i dag vil fremdeles være tilgjengelig og helt kostnadsfritt for absolutt alle medlemmer.

Det er greit å være kritisk til en løsning med PLUSSmedlemsskap, men da må man likevel holde seg til fakta
Jeg syns negative holdninger støttes av "argumenter" som ikke har noen ting med dette temaet å gjøre.

I så fall burde vi kanskje kutte funksjonen om "Mine akvarier" også, siden denne i høy grad peker ut hvem som har råd til en hel fiskekjeller og hvem som bare har råd til en 54-liter med guppy
Er bare forvirra nå jeg, men det er jo 300 kr i mnd som tilsier at det blir 3600 kr i året til et forum? Ehhh....skeptisk.... Det er jo 12 ganger så dyrt som i min akvarieklubb....

Om dere tjener like mye som blir brukt, er dere på 0, men dere blir jo søkkrike om alle medlemmene på forumet betaler 300 pr mnd. Mener dette er for mye da det er 4759 medlemmer.

300 kr i året er mer enn nok, jeg er ikke gjerrig, har ikke dårlig råd, men synes det er fint at dette medlemskapet blir frivillig.
Bettina
Er bare forvirra nå jeg, men det er jo 300 kr i mnd som tilsier at det blir 3600 kr i året til et forum? Ehhh....skeptisk.... Det er jo 12 ganger så dyrt som i min akvarieklubb.... Om dere tjener like mye som blir brukt, er dere på 0, men dere blir jo søkkrike om alle medlemmene på forumet betaler 300 pr mnd. Mener dette er for mye da det er 4759 medlemmer. 300 kr i året er mer enn nok, jeg er ikke gjerrig, har ikke dårlig råd, men synes det er fint at dette medlemskapet blir frivillig.


Prisane som har vore snakka om er
89 for 3 mnd
169 for 6 mnd
og 299 for 12 mnd
sorry, jeg leste innlegg nr93 av Aggi........som det står om 299 kr i mnd, men da har jeg misforstått. Fint å få prisene da, jeg har ikke rekt å lese alle innleggene ennå.

er det lov å komme med forslag til nye funksjoner?
Bettina
er det lov å komme med forslag til nye funksjoner?

Hvorfor ikke ?
Tone Andreassen
[QUOTE=Aggi]Men da er det enda godt at jeg kan fortsette å være medlem, da... Så får jeg håpe at det ikke skorter på funksjoner som tilgang på kunnskap, eller lignende.


Jeg blir litt oppgitt når jeg leser dette, jeg... Også tar jeg meg selv i å lure på om du leser innleggene som skrives her før du svarer?

Det står klart og tydelig flere plasser at all funksjonalitet som er tilgjengelig i dag vil fremdeles være tilgjengelig og helt kostnadsfritt for absolutt alle medlemmer.

Det er greit å være kritisk til en løsning med PLUSSmedlemsskap, men da må man likevel holde seg til fakta
Jeg syns negative holdninger støttes av "argumenter" som ikke har noen ting med dette temaet å gjøre.

I så fall burde vi kanskje kutte funksjonen om "Mine akvarier" også, siden denne i høy grad peker ut hvem som har råd til en hel fiskekjeller og hvem som bare har råd til en 54-liter med guppy
Mulig jeg fortjener denne skyllebøtta, men jeg kan ikke si at den uthevede teksten du refererer til, strider med det jeg har sagt...

Når det gjelder linken til holger som forteller mer om hvordan tin vil komme til å bli, så kommer jeg bare til min egen profil. Merkelig nok...
Plussmedlem
Bettina
er det lov å komme med forslag til nye funksjoner?

Det er sjølvsagt tillatt, men helst ikkje i denne tråden.
Gjerne i nye trådar eller i mail til webmaster.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap