Marris`s Vannvidd (side 5)

Synes coryer er så pene..så her er en av mine største C. Sterbai dame

[External Image]
Kan ikke se henne jeg?

Hvordan går det med adolfoi barna?
Ser ut til at jeg nå har yngel av alle mine tre voksne cory arter. Sterbai, Metae og Adolfoi. Håper jeg får de til å leve opp.
Har adolfoi yngel som er over 1mnd gamle, pluss noen som har klekka i karet sammen med foreldrene. Fant også en Metae yngel sammen med foreldrene.

Plukka 26 adolfoi og 15 metae egg i dag, men tror at de fleste er ubefrukta. Venter til i morgen for å være sikker. Har begynt å gi litt finknust diskus for sammen med artemiaen til yngelen. Ser ut som en del av dem spiser godt av det, knallrøde mager *ler*
De er så skjønne der de vimser rundt med røde mager. For corydoras svømmer ikke de vimser! Er du ikke enig?
*ler* jeg tulla en del med linken som vanlig. husker ikke fra gang til gang. Ser du henne nå? Samme som jeg sendte deg på mms foresten.

Det går bra med Adolfoi yngelen. De begynner så vidt å spise finknust diskusfor. Tar det pent å forsiktig.
*ler* veldig godt sagt Elin...vimser rundt. fyker ukontrollert rundt og rundt..leker karusell i boblestrømmen. Sterbai yngelen min vimser mest faktisk.. Adolfoiene er roligere.
Hehehe kan fremdeles ikke se bildet, men siden jeg har beundret det før er det greit for meg

Gleder meg over mine små sterbai hver dag jeg. De er nydelige små og store vimsekopper. Adolfoien jeg har er for få til at de får vist seg frem ordentlig. Skal fikse på det en dag.
Inaktiv bruker
Når jeg har set på bildene av akvariumene dine så er di veldig fine
hei husker du meg Marris det er jeg som handla di 3 kjønsmodene rosa eplesneglene av deg og noen små lila eplesnegler åså og jeg kan bare si at di har for mert seg som noen svin jeg synes at nesten etter ver kvel komer der minst 1 eggklase.

med vennlig hilsen david gabrielsen=
Hei David, klart jeg husker deg. Så moro å høre. Gøy med eggklaser..og å se de små når de klekker.

Mvh Marianne
Inaktiv bruker
På det meste var det sirka 14 eggklaser
hei det er kjempemange små eplesnegler hjeme hos meg nå.

Inaktiv bruker
Hei igjen
dette har sjedd hjemme hos meg 2 av de kjønnsmodne eplesneglene har død det var 2 av de lila eplesneglene jeg kjøpte av deg og jeg vet vem som er morderen det er den utvendigepumpen som har skylen.
Inaktiv bruker
hei Marri hordan går det med praktkaret dit jeg synes det var veldig fint=

Mase mase hehe. Hvordan står det til hos deg? Koser deg med dine flotte kar og fisker?

Lurer fælt på hvor store adolfoi ynglene har blitt nå jeg? Noe jeg også har tenkt på masse er om de egentlig er c. duplicareus. Jeg har jo en av disse store som du har resten av og den har så brei stripe i forhold til de fire jeg kjøpe på en auksjon som c.adolfoi. Ikke lett akkurat det der altså. Har du bilder av dine?
Hei David..

Hei Elin.

Har ikke fått skrevet så mye i det siste, har kraftig bjørkepollen allergi og astma. Så den siste mnd har jeg gått i koma. Har hatt mye jobb med akvariene også. Pga strømselvskapets dårlige ledninger, så hadde vi 6 strømstans her i pinsa...med følgende nitritt. Mista nesten alle ancistrus, og alle kongo tetraene. Så etter en liten pause med det karet, flytta jeg alle selvskaps fisken fra 110 literen over til dette karet. Så nå er 110 literen blitt C. Sterbai kar.

For en stund tilbake kjøpe jeg en reol med to 85 litere.. og jeg gjorde den tabben å ikke skifte sand..det var biltemasand i bunn på begge..den fineste typen.
Det var ikke lurt med tanke på at de blir bebodd av cory..så jeg har skifta ut sanda i Metae og Axelrodi karet..de strevde med defuse symptomer og ingenting jeg prøvde hjalp. Men bank i bordet ( nei..er ikke overtroisk jeg ) så virker de piggere nå.
Fikk tak i et tredje reolkar, sånn at Adolfoiene og Weitzmaniene skulle få bedre plass. De flyttet inn i går. Men Weitzmaniene er ikke helt som de skal, jeg klarer ikke å finne ut hva som er galt. Mista foresten en Adolfoi også, men har heldigvis en del unger i barnerommet. Så nå skal jeg stelle 54 literen, har ikke bestemt meg for hva jeg skal ha der enda..vakler mellom en liten dvergkulefisk..har masse pestsnegler..eller et par sneglehuslekere. Men foreløpig står det tomt. Så nå har jeg barnerommet og Sterbai karet som skal stelles.. aldri et kjedelig øyeblikk *ler*

PS Elin. Har 5 flotte Adolfoi barn på ca 2,5 cm..med ditt navn på..om du skulle ønske det. Når de blir store nok seff.

Og bilder kommer etterhvert, det har bare ikke blitt prioritert.
Pollen er ikke noe greit nei. Ikke strømstans heller. Da krysser jeg heller fingrene for at sommeren skal bli kjempebra for deg

De difuse tingene på coryene skal ikke jeg gjette meg til hva er, men håper at det bare er flyttestress. Er så greit å gjøre noe med det.. Jeg hadde jo noen c.arcuatus som slet med litt avhvert, men jeg har slått meg til ro med at det var stress ved flytting siden de nå er fornøyde.

Høres ut til at du har litt å gjøre ja! hehe Morro med hobbyen, men i blant kan det jo ta litt tid og krefter.

Dvergkulefisk hørtes spennende ut. Har du vært og kikket på hva Maria har fått i den nye dyrebutikken? Jeg har ikke vært der enda, men gleder meg til å bort å se. Kan hende det er noe snacks til de firbente der.

Hurra mitt navn på 5 adolfoi er kjempegode nyheter. Har god tid til å la dem vokse opp trygt og godt hos deg. Kan jo hende jeg får metaen bortover en dag uansett og får kikket på dem og hehe. Gleder meg til å få en ordentlig liten flokk av adolfoi, de er bare de lekreste corydorasene.

Lurte på om jeg skulle ta den store adolfoien med bort til deg også, siden de jeg har er små og om jeg får kjøpe de fem av deg blir jo de og små. Syns liksom at han eller hun jeg har får så dårlig selskap. Ville nok bli glad over å bli gjenforent med flokken sin Passer jo greit at du får den siden du mistet en og?

Inaktiv bruker
strømstans er ikke greit å ha nitrit er heler ikke bre det første med nitrit som ikke er bre er veld den væle lukten men det er være for fisken=
hei Elin du nevnte om en ny dyrebutikk hvor liger den hene?
Ja tar gjerne i mot den adolfoien Elin..så får du tre unge i bytte..for den og metaen... Så blir vi enige om resten.. Si i fra om du vil ha selskap til sørlandsparken..hiver meg gjerne med og og deler på bensinen.

Nei nitritt er ikke bra David..men det ser ut til at det går bedre nå.
Hadde vært morro med selskap til sørlandsparken Jeg tenkte først å til Maria en tur og kikke på hennes grå Jaco, men så kan jeg plukke deg opp så drar vi og kikker i dyrebutikken. Må bare få litt lønn først. Lønn som holder til mer en regninger hehe. Jeg sender deg en sms med engang så finner vi ut av adolfoier og dyrebutikkturer
Inaktiv bruker
hei Marris jeg hvet hordan det er dårlig tein md nitrit for noen år siden hade jeg samme problemet men det var grusen som ikke hade blit vasket oklig på mange år og da døde en kjær venn av meg i akvariumet det var flyens foxsen min som døde det var ekstra trist for det var faktisk den første fisken i det akvariumet den var sirks 3 år snurs=

hvis det er den nye dyrebutikken med biltema i nerheten av sørlansentere så hvet jeg hor den liger det er på grunav at jeg er spisjalist til å lukte meg fram til dyrebutikker=

hei Elin si i fra når du tar turen til sørlansparken så kan jeg møte deg der jeg bor ikke så langt una sørlansparken=

Innlegg nr 100 i tråden min
Jeg glemmer å skrive her..*ler* ikke så mye nytt, bortsett i fra masse coryegg. Tre Sterbai hoer la egg på en uke..jeg sprang mellom eggboks og akvarier. Også har jeg en del Metae unger som er over 1 mnd gamle nå. Måtte sette opp et lite ekstra barnerom på akvarierommet..med hundre og ørten sterbaiegg på badet så ble det for trangt.. Adofloi ungene spiser og vokser..de er så flotte..små kopier av sine foreldre.
Cory er rett og slett fasinerende!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap