Andreas Sitt "Akvarierom" (side 5)

Nå for tiden er det faktisk ikke så gærne priser på speilrefleks=) Jeg skal selge mitt snart for og oppgradere litt...=)
Nå sitter jeg her og undres på hva jeg skal gjøre med 260 literen min.
Har så sinnsykt lyst til og lage et malle kar, eller diskus kar.
Har noen noe forslag på hva jeg skal gjøre??
Here is my big big beauty.
Må skryte litt, fordi dette karet har jeg jobbet masse med, og er blitt så sinnsykt fornøyd med opsettet på karet.
Etterhvert skal jeg kjøpe mere fisk, og da kommer det Ciklider, Corydoras, og selvfølgelig L-maller. Utenom dette kommer det også Co2 og Skiferhuler

[External Image]
Da har jeg begynt og planlegge hva jeg skal ha i 260 literen min, og jeg holder en finger på Diskus da..
Har også funnet ut at jeg skal ha en type som heter Alenquer Curipera, eller iallefall en som er helt lik.
Forelsket meg helt i denne fiske, og den skal jeg ha

Karet det er snakk om er det øverste i denne reolen

[External Image]
Da er det en stund siden jeg har skrevet noe her i tråden min.
Grunnen til dette er fordi jeg har hatt masser og gjøre, og vært syk og mere.
Og nå har deler av den Singapore sendingen min kommet, og jeg ble skuffet. Noe jeg aldri gjør igjen...
Men gjort er gjort og kjøpt er kjøpt, så får vi trøste oss med at det var ikke mange kronene jeg brukte opp.

Jeg kan jo fortelle at jeg kjøpte planter, og da gikk det bare i javamose og flammemose.
Ser egentlig ikke forskjellen på de to, men flotte er de uansett. Deler av dette vil komme for salg en eller annen gang.

Ellers så blir planer fremover og gjøre noe med disse plantene mine, altså jern, magnesium, lys og Co2 og reflektor. Da er vi i gang..
Vil gjerne også kjøpe dette hvis noen har...

Ellers så sparer jeg penger til storauksjonen i januar. Da skal jeg kjøpe fisk igjen
Synd du ble skuffet da... Ventet jo i stor spenning på denne pakken...
Jaja, da har du lært noe nytt
Ugla
Synd du ble skuffet da... Ventet jo i stor spenning på denne pakken... Jaja, da har du lært noe nytt ;)

Hehe, der var du jo der=)
Fredly
[QUOTE=Ugla]Synd du ble skuffet da... Ventet jo i stor spenning på denne pakken... Jaja, da har du lært noe nytt ;)

Hehe, der var du jo der=)Hehe, jada, må jo følge med
fine kar du har=) hva er den runde tingen på skissen av rommet da? ha en ellers fin kveld=)
Tusen takk for det=)
Det er selvfølgelig filteret til 540 literen:P
Da har jeg oppklart plantesendingen min, og jeg er skuffet.
Jeg tror jeg har kastet bort 500 kroner på bare tull.
Eller jeg fikk jo litt Javamose og litt Flamme mose, men ikke nok til at jeg skulle ha betalt 500 kroner for det...

Så da har jeg igjen, lært av å feile=)

Veldig fine kar du
Synd det med sendingen
Men men, gjort er gjort :P
Hei fetter Andreas Karene dine har blitt fine nå Må komme en dag Oxo må du se saltvannskaret mitt. Og en ting til; jeg har fått T5 til ferskvannet. det ble utrolig bra.

Det du sa med anubias knopp. Det er ikke en knopp, det er selve blomsten. De får du nok flere av ettehvert.

Hils da Fredrik
Da har jeg i dag lekt litt fotograf igjen.
Nå går det stille i karene her, og selger litt, og kjøper litt.
Nå sparer jeg bare til auskjonen i januar, og da blir det mye bra ass..

Legger ut noen bilder

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Fleire bilder

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Flotte bilder!

Flotte fisk også!

Hva slags type er den øverste på det siste innlegget?
Det er en sumobotia=)
Den er tilsalgs...

Takk foressten
da var det ansistrus egg i hula
Som skrevet: Endelig var det egg i hula...

Jeg kjøpte jo dette leksparet i begynnelsen av Midten av oktober, og han sa de la egg 1 gang i mnd, så jeg tenkte jeg skulle gi de sjanse ut november, ellers så måtte noe gjøres.

Og i dag den27 november, var det jaggumeg noen egg i hula.
Jeg har ikke sjekket der før, men nå rota jeg oppi der og fiksa på noe javamose, og tenkte, jaja, kan jo bare sjekke etter.
Så løftet jeg på hula, men så ingen ting.
Da tok jeg den under armaturet, for og se om det lå noe der. Og langt langt der inne lå det Ancistrus egg

Jeg klarte og gjøre så ett falt ut, håper ikke sjefen ble irritert på meg da, dette la jeg i en egen liten boks med litt bobbling, slik at det ikke skal gro sopp i det (Har jeg lært).
Så får vi bare se hvor lenge det tar før det klekker.
Og ikke minst hvor mange som blir igjen når de vokser...

Eggene var overaskende store, og ikke minst flotte. Alle så veldig flotte og friske ut, sjølv om gubben la seg over alle eggene da, men så at det lå en del der....

Så da gårjeg og tripper, og tror eggene ble lagt i går, da var det usedvanslig mye "Slossing" mellom hunnen og hannen.

Jeg har også lagt oppi en annen hunne (Hun er mye mindre), for noen dager siden, så kanskje det er hennes??

Har heller ikke sett at de har vært uvanlig store heller, så dette kom helt uforventet...
Tilfeldig bekjentskap
© ohr
Reklame for plussmedlemskap