Nina og Lars Erik sin fisketråd (side 5)

Om han byr på noen av mine tar jeg han alvorlig! Stiller opp hjemme hos dere hvergang han får lommepenger frem til han er 80 år.

Gleder meg til møtet. Blir å ta med endlersene og litt avhvert. Håper det blir noe spennende planter jeg.
Han blir nok med, men kneblet..
Tror ikke han gjør det igjen da, han ble fryktelig flau sist.
Inaktiv bruker
Utrolig fnie de hjemmelagde bakgrunnene deres ble kara deres veldig tunge etterpå? husker det jeg lagde i ble blytungt etterpå :P hehe..

Skjer det noe mer med Heros sp. Rotkeil'a som dere kjøpte av meg på auksjon for en tid tilbake?
Inaktiv bruker
hei Tangloppa hordan går det med arrowanan din?
Hei, Johan.

Ble ikke blytunge, men de veier litt.. er noen kg småstein i mitt 160l og et par kg skifer heller i 250l.
Vi er i hvertfall veldig fornøyde

Herosen har lagt egg tre ganger, de har klekket uten å få de til å vokse opp. Vi prøvde å ta de ut, de klekket, men de var borte etter et par dager.
Inaktiv bruker
går Herosen alene?
Nei, herosen går ikke alene, men de er ekstremt aggressive når de har egg eller yngel. Biter etter alt som kommer i nærheten, selv oss.
De går med satanoperca daemon (jordspisere) og store maller. Ingen av disse spiser yngel, og eggene er aldri blitt borte, det er først etter klekking de er blitt borte.
Nyinnkjøp.
Vi var på klubbmøte torsdag, fikk solgt litt av hvert, til skammelig rimelige priser..
Kjøpte også litt forskjellige planter og to scalare yngel. Har distribuert plantene jevnt rundt i reolen, og scalarene får gå noen uker i karantene i et av karene der, de må fetes litt opp før de kan gå i storkaret mitt.

Vi sliter litt med varmen her nede i sør, det er vanskelig å holde temperaturen i karene nede. Har varmepumpe som går på kjøling hele dagen og alle dører og vinduer er stengt godt. Enda sliter vi med å holde temperaturene under 28 grader, særlig i 720l til Lars Erik. Lysarmaturet er veldig tett og fire t5 rør avgir mye varme.

Ellers har vi vært bortreist i helgen, så svigermor har passet hus og unger, katter og fisk. Et vennepar ble foreldre 21 mai til en liten jente som heter Aurora, så vi har vært på barselvisitt på jevnaker. Helledussen så liten hun var, hadde helt glemt hvor knøttsmå disse greiene er jeg, det er jo tross alt syv år siden sist for meg da.. Ble selvfølgelig litt verpesyk et øyeblikk, men tenkte på hvor deilig det er at ungene våre faktisk kan være alene uten tilsyn hele tiden.
Så GRATULERER til Kjell Frode og Bente
Inaktiv bruker
Ja, jeg hadde ikke akuratt høy overlevelses prosent på herosene, var 4 stk som levde en stund, men de døde en etter en, men den ene levde i drøye 2 mnd før jeg klarte å ta knekken på den...
Inaktiv bruker
David Gabrielsen
hei Tangloppa hordan går det med arrowanan din?


hei du har ikke svart på dete spørsmålet =
Jo, arowanaen har det bra den.
Inaktiv bruker
hvor stor har den blit ?
Den er vel en 12-13 cm ca.
Har bare vokst et par cm siden vi kjøpte den.
Fisketur i strålende sol:)
Idag har vi nytt det flotte været og brukt litt tid på sol, barn og annen fisk..
Vi dro ut med båten i fem tiden for å fiske litt og spise middag på en holme, bade litt og slike sommerlige ting.
Peder var storfornøyd, ikke før var snøret uti, så satt makrell og sei fast på kroken hos ham. Største seien hans idag var nesten 2kg, det er stort for en 7 åring det, og han dro den opp helt uten hjelp, han er kjempesterk altså. Jeg skulle gjerne ha lagt ut bilde av han når han dro den over ripa, men dessverre er hans mor (hvalrossen....) i veien når jeg hjelper han å få fisken av kroken. Og meg, i bikini og shorts er ingen ting for sarte øyne.. samme hvor fin tatovering jeg har på ryggen altså..
Jenny fikk en makrell og en liten hvitting som vi kastet uti igjen, men hun var fornøyd hun, hadde jo fått fisk, spilte ingen rolle for henne hvor mange det var. Tilsammen fikk vi 6 makrell, 1 torsk, 12 sei, og noen til som vi kastet uti fordi de var for små.Makrellene fileterte jeg og stekte med en gang vi kom hjem,så ungene fikk varm kveldsmat, det var deilig mat Jeg har nå tilbrakt halvannen time på kjøkkenet for å filetere resten av fisken og pakket til nedfrysing.

Badet gjorde vi også, for meg og Lars Erik var det årets første, men ungene har vært uti flere ganger denne uka. Halv ni var klokka og 24 grader var det i vannet, utrolig deilig altså!

Nå må jeg bare få senket pulsen med litt surfing på forum før jeg legger meg

Legger med noen stemningsbilder da fra en fabelaktig flott solskinnskveld ved tjuholmen.

Et par ubåter så vi idag også, en krysser og en mtb, iforbindelse med øvelsen de har om redning ved ubåtulykker.
Inaktiv bruker
Tangloppa
Den er vel en 12-13 cm ca. Har bare vokst et par cm siden vi kjøpte den.


hva forer du den med ?
Den spiser tetra ciklide stics, hjemmelaget oksehjertefor, fersk torsk og sei vi har fiska selv og noenganger spiser den discusgranulat. Spiser det meste bare det er litt mykt, eller flytende.
Inaktiv bruker
hvilket akvarium går den i ?
Den gikk i 250 literen en stund for å få den til å spise ordentlig, men nå er den flyttet inni den ene 720 literen.
Nydelige stemningsbilder

Hvordan var det man så kjønnsforskjell på bijurquinane? Husker lengden på brystfinnene og ikke no' anna...

Var det gøy på grillfest/sommeravslutning for aook?
Joda grillfesten var koselig den, ikke så mange som kom, men vi ti som var der er jo eksepsjonelt koselige så..

Du ser forskjell på lengden på brystfinnestrålene, de er lengre på hannen som du vet, også har hannen en sort rund flekk ca 1/2cm på halerota. Ellers er jo hannene litt større enn hoene også, men det er jo ikke en sikker måte å skille kjønnene på før de har dannet par.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap