Gk,s våte hjørne. (side 5)

men slik er det, det er ingen ting vi kan gjøre med det .
Fisken Magnus
[QUOTE=GK]Måtte fiske opp den ene killien nå... død(snufs) den døde i natt. Det er en stor sorg med at killien er borte, den andre ser ikke så akkurat så happy ut heller:( skal bestille en kone eller to til hann etter sommerferien. men jeg klarer bare ikke fatte hva den døde av, jeg tror det er aldring for det var ingen symotoner på sykdom, ingen sopp, ingen prikker, ingen av fallene finner...


Ein av mine Mollyer hadde ein akuratt lik død som killien din.
Eg forstår heller ikkje kvifor den døde, alle vanverdine var gode og alle dei andre fiskene som er i akvariumet er friske og raske.
men du veit at me kan få kreft og det kan me ikkje se på utsiden det samme kan være med fisker veit du ....

Mmm... har lest i en bok at blå lyrhalekilli ikke lever så veldig lenge, siden der det kommer fra er det ofte tørke perioder. Så fisken rekker nesten bare og vokse opp, leke og så dø igjen...
Den andre killien ser endelig ut til og finne seg til rette i 35 litern nå.
Den er fortsatt litt skveten, den har funnet seg en liten hule under rota hvor den driver og gjemmer seg hvis den blir skremt...
Nå har desverre den andre killien død også litt tidligere i dag slet den litt med svømmeblæra... den lå på bunn og gispet etter oxygen, så jeg så det humant og avlive den(putte den i kokene vann...)
Jeg drar til spania i morra men når jeg kommer hjem så skal jeg bestille en trio men nye fisker og se om det går bedre da...
Hjemme fra alicante
Ahhh...... Endelig hjemme fra ferie, 8 dager i alicante (litt skryt ja) men deilig og komme hjem. var innom en del dyreforetninger der nede, det så ikke bra ut! Fisk i spania = objekter uten følelser... ikke en eneste pakke med naturlig grus, ikke en eneste ekte plante, bare kunstig farget grus og det var scalarer i fiskeboller! jeg hadde tenkt og kjøpe masse men gadd ikke kjøpte en eneste ting... dro heller på stranda og henta noe sand som jeg skal ha i den framtidige 40 litern min...
Inaktiv bruker
men hvordan var fiskeutvalge i dyrebutikkene ?
i de butikkene jeg var i var det bare èn reol på 20#9. til og med jeg har større utvalg i et av karene mine en det var i en hel butikk. for eksempel, i en av butikkene var det bare noen slørhaler, gullfisk, elfenbenciklide, ballong molly, guppy, ancistrus, gippiceps og black molly.
Doffen har dævva
må bare legge ut denne filmen her, den er så sykt morsom.
men lurer litt på om doffen egentlig er dæv... ser litt sånn ut, jaja kos dere
Inaktiv bruker
god film jeg fik en god later av den fnis hihihi =;-D
Woaw!
Woaw! tenkte jeg skulle prøve og det funket! Mons spiste av hånden min
han var litt skeptisk i begynnelsen med etter 3-4 minutter svømte den opp på honden min Har planer om og kjøpe en slamis til sånn at han får litt selvskap
Inaktiv bruker
et spørsmål til deg hvilken butikk kjøpte du slamkryperen i for jeg har lyst å anskafe meg en når jeg har et ledigt akvarium ? =
jeg bestilte den på slottet zoo, den står under "afrikansk slamkryper".
Inaktiv bruker
takk for godinfo nå hmasjon.vet jeg hvor jeg får tek i slik fisk =
det er noen fine artikler om den her
hehe gk det var lettvind men kan jeg spørre om en ting? offer bruker du ikke snadblåsersand i akvariumene istede for grus jeg bytta for det blir mye finner av det bare et tips hilsen Bjørn Atle
jeg fårsto den historien det var deg som dunket hode i den bolla
du har jo lagt ut en far youtube
bor du i kr sand eller kr sund
skal vi se...

For det første så har jeg ikke grus men annen type sand... tror du liksom jeg vil la corryene mine gå i grus eller? i slamkryper karet har jeg grus som underlag sånn at ikke rådasanda som er oppå skal jevnes med jorden.
for det andre, jeg tror det med "offer bruker du ikke snadblåsersand i akvariumene istede for grus jeg bytta for det blir mye finner av det" er smak og behag.
Du lurte også på om jeg bor i kristiansand... JA jeg gjør det
sjekka litt rundt på akvarist sjappa og fant noen fete gensere som jeg skal ha til vinteren, den ene er en sort langarma t-skjorte hvor det står corydoras på, den andre er en sort hettejakke hvor det står loriicaridae på
de vil forhåpentlig hvis komme om et parr dager.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap