Eivinds våte kasse(r) (side 5)

eg fekk dei. det var en blanding av neon og kardinal. mest neon trur eg. Desse var ganske gamle. Skikkelig lide farge på dei i forhold til dei andre.

Så nå har eg ein stim på 24 tetraer.
Hei igjen

Eg lurer bare på om du og sliter med tempraturen i akvariumet i denne varmen ?
det gjør eg !
Kor stor er gibbien ?
Sliteikkje så veldigt. Tempen låg på ca 27-28 grade når eg sjekkte i dag. Normalt er 25-26.

Gibbien e vel rundt en 7-10 cm.
Eg har nå ommøblert i karet og gjort det meir heimleg for både gibbien og javabregna. Må kjøpe en stor rot som jeg skal dele opp i mindre. Smartere å gjøre det. Litt styggere røtter litt mye biligere. 99 for en ganske så stor rot og 65 for en liten.

Eg har ein diskusjon hele tida i hodet mitt om diverse fisker og slikt. Lurer på hva jeg skal egentlig ha. skal ha utvalget nå men kanskje jeg droppe Acaraen etter en stund og enten setter inn palett eller kakadue. Kanskje jeg heller tar corydoras. Syns de er så kjekke.

Men eg er ikkje heilt sikker på om det virkeligt er gibbi eg har og lurer litt på pleco. Klarer ikkje ta bilde av han nå. Syns ikkje har ligne på noen i fiskebasen heller.

Slenger ved noen bilder av karet. Det er helt nye tatt nå nettop. Oversiktsbildet er skikkelig dritt. Må få låne speilreflekskamera av en kompis. Mor nekter å kjøpe det neste gang vi skal ha nytt kamera. for avansert påstår hun. hun hadde en kunde som hadde fikla rundt på menyene og slikt og han måtte betale 500 kr for å fikse dette. Men jeg prøver å si at det skjer ikkje så lenge du bare holder deg vekke fra det.
Når jeg kom ned tidligere så så jeg på verandaen en liten brun bylt som satt å spiste. Greit, men jeg har ikke kaniner eller noe. Det var vist en hare. Men gud så fin den var i pelsen.
Fight!
I dag shoppa jeg og en kompis 2 stk kampfisker som vi skal ha nede hos hann. Håper å senere få satt dem i sammen og fått noe yngel. Hannen vi kjøpte var veldig flink sist han hadde. Hunnen er jeg ikke sikker. Hannen var en grønn en. Og hunnen var rød og blå. Litt metallic.
Jeg fikk og med meg noen stilker med hornblad. Kasta noe oppi til kampfiskene og tok med meg noe hjem. Stappa det nedi grusen og satser på at det vokser.
Vel vel. I dag ble det vannbytte og så bærer det til Danmark. Skal sørge for å besøke en del dyrebutikker. Håper på fint vær for da blir det bading.
Det er altid kjekt med utenlanske akvariebutikker, eg håper at du finner deg noe fint.
Gleder meg til du kommer heim for vi får vite kva du kan kjøpt.

Du må kose deg i Danmark
Endelig!
Nå er eg heima frå Danmark. Me var der nede i 2 veke men det kjentest ut så 2 mnd. Eg klarte å dra med meg eit 60 liters akvarium og 3 planter.

Me stakk innom det meste av dyrebutikkar i området rundt Odense, Me var i Kerteminde. Me var og innom i Aalborg men fekk ikkje stukke innom Malawi Cartens i hvertfall. Får ta det neste år. Men fant ut at Pet Hollywood enten har lagt ned eller slutta. Men butikkane i Danmark er noge heilt aent en dei i Norge. Bare vas i Norge. Det eg synest var kult var at dei hadde i den eine dyrebutikken 3 landskilpadde så gjekk laust inni. første gong snuffla eg mesten i hu. I den andre hadde dei ein papegøye som var 41 år gammal så gjekk i samen med 2 landskilpadder av e annen sort.
Det var godt at da fant deg noge.
Eg lurer bare på kor mykkje du måtte gi får eit 60 liters akvarium der nede i Danmark ?
eg ga 399 for et komplett sett. Det var det billigste me fant utenom 349 for samme sett. 50 kroner her og der gjer ikkje noge. Men vis du skal nedover til fyn så vil eg anbefale deg til å finne adresser på mangen butikker og sjå på alle. Vil anbefale Fyns Akvarie Center i Odense og Plantorama som også er i Odense.

Men du har sikkert hørt at mor di er kollega med søster mi:P Fekk veta det i dag eg. Men nå må eg snart gå å legga meg. Opp tidligt i mårå. Første dag på VG1.
EivindG
Men du har sikkert hørt at mor di er kollega med søster mi:P Fekk veta det i dag eg. Men nå må eg snart gå å legga meg. Opp tidligt i mårå. Første dag på VG1. :)

Ja eg høyrte det.
399 var ikkje mye for eit komplett 60 liters-sett, trur nesten eg og må kjøpa meg noen sett, men så er det at når me er på bilferie har me altid fult i bilen så eg tviler ¨på at eg får plass, men det er lov å håpe !.

Eg og måsnart legga meg, men etter 2 måneder der eg har lakt meg over 01:00 så er det vanskelig å få til å sovne får kl 23:00. Men det er son som kommer seg etter vert.
Ja. På ferien lagde eg og kompisen min 2 holer av stein me fant på strandå. De blei bare råe syns eg. skal få tatt bilder av dem. Skal og slenge noen bilder inn fra turen.

Eg slapp oppi den eine holå etter å ha lukt vekk noke silikon fra noken plasser og presst inn noge riccia fluitans så eg kjøpte. Får håpe den begynner å vokse å dekke heile holå men nå må eg gå å legga meg for nå skada eg meg på en liten plast kasse og :P
I dag handla eg meg 3 røtte, innbyggingssett med 2x 30w lysrør. Settet er av merket Glo. Kokte og alle 7 kokkosnøttene mine å skrapte ut alt inni. Det var kjedelig. Skal helst gjøres med hansker og i et kaldt rom. :P Det heile blei til 4 sikre huler og 2 mallehuler. Den ene er litt usikker på hva det blir. Muligens malle hule.
Koleis går det med akvariet på 320 liter du kjøpte av Dipp ?
Har du satt det opp ?
Det var bare 220 liter og det er ein kompis av meg så skal ha det til slamkryper.
Ja det var det eg trudde at det var rett over 200 liter( for eg målte det ), men Dipp sa at hann hadde målt rett og at det var 320 liter.
Ok. Men det var billig for det om.

Men er ikkje du på utkikk etter klovnepleco? Dei har dei på M44 til 150 kr stykk for små og trur dei har nogen litt større.
Jeg målte at akvariet var 110x55x55 og det tilsvarer 332,75 liter. Er ikke det rett eller fikk du noen andre mål?

Et eksempel:
Du har et akvarium som er 110 cm langt (11,0 desimeter), 55 centimeter bredt (5,5 desimeter) og 55 cm høyt (5,5 desimeter).. Så tar du å multipliserer disse tallene: 11,0 x 5,5 x 5,5 = 332,75 (dvs 332,75 kubikkdesimeter).. 332,75 kubikkdesimeter er det samme som 332,75L, med andre ord har du da et akvarium som kan inneholde 332,75L

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap