Tom sin akvaverden:) (side 5)

Her er noen bilder av ynglene jeg har på Apistogramma Schwarzbrust. De har ikke farga ut ennå, selv om noen av de største hannene beynner å få bra farger.
Her er noen bilder av yngel av Apistogramma cacatuoides viltform:
Her er et bilde av yngel på Pyrrhulina zigzag , men de er ikek veldig fotogene hehe.
Kult!

Jeg likte de Schwartzbrust-Apistoene. Nydelige.
Kult bilde også, det ene der hele hurven har trøkka seg inn under filteret og glor tilbake på kameraet
hehe de liker seg under fluvalen:P. De begynner å bli salgs klare så kan jo hende det kan la seg ordna at du kan kjøpe et par snart.

Jeg skal bl.a. till auksjonen til OAK.
31. januar? (var det ikke da den auksjonen var?)
Herlig bilde der se gjemmer seg under filteret Nydelige apistoer. Skulle ønske jeg hadde plass til noen!!! Hvordan dretter du dem? Lar du dem vokse opp i kar med foreldrene eller? Er det annen fisk i karet?
Liv H
Herlig bilde der se gjemmer seg under filteret :-) Nydelige apistoer. Skulle ønske jeg hadde plass til noen!!! Hvordan dretter du dem? Lar du dem vokse opp i kar med foreldrene eller? Er det annen fisk i karet?

Jeg dretter dem i egne kar, men har som regel noen små ancistruser samme med dem for å ta seg av litt alger.

Ynglene går sammen med foreldrene frem til jeg syns dem er store nok, og da blir dem satt i egne kar. DA får mor og far ro til å leke på nytt hehe:P
Da skjønner jeg hvorfor kullene er så store Viejitaene mine går i kar sammen med tetra, cory og ancistrus. Blir bare 3-5 fra hvert kull som klarer seg. Men syns egentlig det er greit. Tar plass med oppvekstkar og mye styr med å selge. Får du solgt det meste av yngel eller?
Har ikke begynt å selge apisto yngel ennå, men får da solgt alt til slutt:P

Dessuten så er det jo bare å dra på auksjoner etc, så får man alltids solgt fiskene sine.

Nå har jeg jo lagt opp til at disse skal drettes, så jeg syns det bare er morro jeg da når jeg får det til, så er ikke noe styr:P
Har man lagt opp til det og har plass nok så er det nok bare gøy. Får se hva jeg gjør fremover. Auksjoner er jo helt klart en mulighet, greit å få unna mange på en gang istedenfor henting av noen få om gangen. Blir mye jobb ut av det ellers.
Tar det som det kommer jeg da, har ikke noe hastverk hehe:P
Da var det på tide å skrive litt her igjen, samt å legge ut noen nye bilder.

Nye yngel for tiden er det på Boliviansk sommerfuglciklide som klekker når jeg skriver dette, samt på Pyrrhulina zigzag som klekka i går. Videre har jeg fått kull nr 2 på apistogramma Schwarzbrust paret mitt.

Apistogramma Schwarzbrust hannen i all sin prakt

[External Image]

[External Image]

Apistogramma Schwarzbrust ungfisk fra kull nr 1

[External Image]

[External Image]
Og her er noen bilder av hua, med det nye kullet av yngel

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Erik Rune Larsen
Mye bra bilder Tom.

Takker, prøver så godt jeg kan med mitt enkle kompaktkamera:P
Dagens god nyhet når jeg våkna i dag.

Kikka inn i apisto. Schwarzbrust karet mitt og jaggu var det enda flere yngler der som er sluppet ut av hula i dag. Ikke lenge siden paret fikk yngel, og disse ynglene er rundt 8mm store nå. Hua fikk en stor jobb å holde litt eldre søsken unna de små:P

Traska så stille og rolig inn i stua med et smil om munnen og tok en kikk i 240 litern, hmm liv her også jo:P Her har jeg fått yngel på apistogramma Panduro.

Syns dette var en bra start på dagen
Da var det på tide å oppdatere litt igjen:9

Har fått yngel å ancistrusene igjen, så har nå 2 kull som har kommet på litt over en måned.

Videre fikk jeg berga 4 egg som sterbaiene la i forrige uke, disse forer jeg nå opp i en liten boks ståede i karet. Så om jeg får til dette, så blir dette mitt første cory oppdrett noensinne

A.Panduro ynglene lever også i 240l, selv om det fins mange farer i dette karet. Men foreldrene jobber ræva av seg for å si det mildt for å holde jegerne unna
Flotte disse Apistogramma Schwarzbrust, er ikke hver dag man ser så flotte fisk.
Grattis med all yngel og
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap