Kjetils foto og videotråd (side 5)

Nå var det avklart at jeg får ha et stort akvarium der jeg bor så skal opp og se på et 430liters akvarium på fredagen, morro
Babycistrus:d
I dag så jeg den nydeligste lille ancistrusen som satt på glassveggen på akvariet mitt. Det er den første av kullet jeg har sett, og varåp størrelse med de snart 2 måneder gamle guppyungene mine Morsomt å se at det faktisk blir noen barn ut av det
Har sett tre babycistruser så langt nydelige små fisker
Takker
Lurer på hvor mange det blir til sammen, pappaen ligger fortsatt og passer på i hula si. Flink fyr
Akkurat nå som ancistrusungene har begynt å komme seg ut av hula så har guppyyngelen tydeligvis kommet i tenårene. Det har så vidt begynt å komme farger på haler og kropper, og i dag så jeg den første kjønnsforskjellen:
En av ynglene svømte opp til hannguppyene og spilte ut halen og gjorde alt det samme som dem, så det var tydeligvis en han som prøvde å etterligne dem. Hannene så bare foraktelig på den lille puslingen :P

Det ser også ut til at blåguramiene mine holder på å leke, de danser ihvertfall rundt. En av scalarene har også byttet farge litt og ser ut til å prøve å kurtisere en av de andre, så blir unger på alle kanter her
Endelig har jeg fått inn et akvarium med brukbar størrelse.
Fikk kjøpt et 375 liters aquastabil med bord, eheimfilter og heldekkende armatur rimelig
[External Image]

Tenkte jeg skulle sitte og tegne litt i kveld for å planlegge landskapet, begynner ikke å bygge før i morra

Edit: Argh, hater at den går tilbake til å poste innlegget når man trykker enter etter å ha lagt inn bilde!
Omtrent sånn vil jeg ha det:
[External Image]

Noen som har kommentarer / ideer? Plantene blir nok litt større enn de ser ut på bildet. Som bunnsubstrat skal jeg ha litt forskjellig:
* Mot lavasteinene til høyre skal jeg ha fin sand
* Til venstre skal det være delvis grus og svarte steiner

Det skal også være en del småsteiner og planter spredd rundt på bunn
Lavastein har fryktelig skarpe kanter - noen grunn til at du velger å bruke disse?
Bytte filter?
Har dem allerede i akvariet, kuhliiene mine liker dem veldig godt. Har ikke så mye med lange haler oppi det akvariet de er i nå. Vil det bli et problem?

Lurer litt på pumpa i akvariet, det er en slags gammel eheimpumpe som jeg fikk med og som de har brukt. Den bråker en del, så lurer på å bytte den med en Boyu 102II som jeg har fra før. Vet ikke noe om spesifikasjonene på pumpa som kom med, men Boyuen har en vannsirkulasjon på 1600l/t i følge spesifikasjonene. Er det noen som vet om det vil gå? Ellers får jeg la den som er der fra før være der.
Da var jeg endelig feridg med å fylle på vann og bunnsubstrat
[External Image]

Bunnsubstratet er vanlig morenesand fra et lokalt sandtak. Fikk ikke skylt den godt nok ser det ut til, for vannet ble ganske møkkete, men det går seg vel til.

Fikk kjøpt meg varmeelement i dag også, det jobber hardt for å varme opp akvariet nå :P
brukte du de sugekoppene som følger med. for de kan komme til å løsne ganske ofte
Ja.
De har ikke løsna i de andre akvariene mine, har Jäger-rør i alle tre nå.
tror jeg misforstod litt tenkte du mente varmekabler.
Oja, vurderte det, men det ble litt for dyrt akkurat nå :P
Agurkmysteriet
For dere som lurer på hvorfor agurkbiter som ligger i akvariet over natta plutselig er borte:
<embed src="http://www.youtube.com/v/RI1jnv5hk_8&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>

Tok det med nightvision på kameraet, ganske kjekt :P
For de som heller vil laste ned filmen i mye bedre kvalitet ligger den her:
Hjemmelaget filter på plass
For de som vil se hvordan jeg lagde filteret mitt så ligger en beskrivelse med bilder her:
Guppyhanner
Guppyhanner må være verdens mest optimistiske vesener. Jeg flytta en over i det nye,, store akvariet, og han var ikke ute av kurven mer enn 2-3 sekunder før han spilte opp og så seg om etter damer: "Aha, nytt sted, er det noen damer her tro" tenkte han nok
Kjetilv
Guppyhanner må være verdens mest optimistiske vesener.


He-he... Det finnes andre ord en "optimistisk" som slår meg sånn umiddelbart
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap