"det er jo bare et akvarium...." (side 5)

Litt frem og tilbake, min katt lot jeg bo hos min mor da jeg selv flyttet, dette fordi stedet jeg flyttet til lå like ved en hardt trafikkert vei.
Den bodde både hos min mor og hos naboen på andre siden av jordet. Når naboen kom hjem fra jobb taslet katten ned der for å få kos og sikkert en del snadder. Naboen elsket virkelig katten min og da den ikke hadde dukket opp på to dager dro han faktisk opp og spurte min mor hvor den var blitt av.

Selv om vi letet i grøftekantene rundt i området og satte opp savnet lapp hørte vi ikke noe, mest sannsynlig ble den tatt av rev. Jeg savner han fremdeles masse.

Ellers har vi naboen der jeg leier nå, sist han var en uke i kreta spurte han om ikke jeg kunne passe på katten, siden dette er en katt som trives med å være ute og det var i begynnelsen av august gikk det jo greit. Men gangen før det i vinter skulle han være to uker i syden, da satte han katten på pensjonat. Han bryr seg virkelig, men jeg tror ikke katten noen gang har vært hos dyrlegen, annet enn da den ble kastrert. (men det kan jeg virkelig ikke si sikkert)
Jeg blir altså så utrolig lei av at alle skal blande seg inn og klage !

Nå har jeg satt opp akvarie nummer tre - og med en gang så er alle hysteriske - "du skal vel ikke ha alle tre ? - hvor skal du gjøre av de andre? for du skal vel pakke de andre vekk ?? hva skal du med mer fisk? hvordan skal du få plass da? du har for masse møbler? Hva skal du med større akvarium ??!! .... blæææææææh .

Sukk.

Her har jeg nydelig natur rundt meg, og koser meg med det - og så blir all gleden ødelagt av allt det negative ...

Samboern tenkte nok det samme, med mine 2 første kar, nå har jeg 20.. og han er mer interessert, kanskje fordi jeg "får det til", litt i alle fall? Han er fascinert av yngel, og spør hva nye fisker heter, selv om han ikke husker navnet en time etterpå. Er vel såpass mange at han ikke kan unngå å bli engasjert, kanskje..
Tilfeldig bekjentskap
© Roar Dybing
Reklame for plussmedlemskap