Jeg har en spion. -igjen. :( hjelp! (side 5)

AVG skal vurderes sterkt Takk for tipsene

Jeg dingler litt i valget, for den forrige pc'en min var inne til opprenskning/reparasjon en gang, og da ringte pc-mannen meg og sa at han hadde lagt merke til at antivirusprogrammet mitt var utgått. Han spurte om det var greit at han innstallerte et gratisprogram for meg, det samme som han selv brukte, og det var Avast.

Fikk det dermed for meg at Avast var et av de bedre, om ikke det beste, av disse gratisgreiene. Men det er nok smak og behag antar jeg, alle har vel ulike preferanser og hvilke de foretrekker.

Skal lese mer om AVG.
Embla Ofelia
Det er noe dritt når man kjøper pc som northon følger med på som gratisprogram, man får nemlig ikke fjernet det 100% selv om man avinstallerer. Så rester etter programmet kan ligge igjen og skape trøbbel..

Hei og takk for svar
Kaspersky antivirus har en side der de forklarer hvordan man skal kunne fjerne Norton helt. Om det stemmer eller ikke, vet jeg ikke, men jeg har iallefall lagret den under Bokmerker så jeg får gå gjennom det senere

For å avinstallere Norton på vanlig måte ved hjelp av "Add/remove programs" funker ikke, det vet jeg fra tidligere. Det tar ikke alt.
Inaktiv bruker
Stine Sofie
Jeg har gitt opp både Norton og Microsoft Security Essentials, sistnevnte måtte jeg rett og slett avinstallere fordi den skulle oppdatere og klage konstant. Pc'n gikk ufattelig tregt mens den oppdaterte, og når den da skulle oppdatere hele tiden fungerte det ikke. Et program jeg ellers er veldig fornøyd med er [URLBLOCK1]. Gratis, gjør jobben sin og bortsett fra det gjør det ikke stort ut av seg. Jeg har hatt dette de siste årene på flere pc'er uten problemer :-)

må enten ha hatt noe p åpcn din eller noe feil med instillingene til essentials fordi det fungerer ikke slik på noen av pcene mine. Her oppdaterer de seg gjevnlig, og ikke for ofte. programmet flyter raskt på pcene, selv de gamle. Og progra,,et er flink til å finne det som skal bort på pcen.

Gratis versjonen til avg derimot, fant ikke flere trojanere som lå på madammen sin pc, mens da førstnevnte fant dem.

som sagt en smaksak. men ikke si at avg jobber bedre og er en flinkere program enn førstnevnte.
Hei

Til dere som sliter med virus og slikt , ta en titt på denne artikkelen:

Solosuper
som sagt en smaksak. men ikke si at avg jobber bedre og er en flinkere program enn førstnevnte.

Jo, det sier jeg, for det er min erfaring Skal ikke påstå at jeg er hverken en pc-ekspert eller har gjort noen grundige tester av antivirus-programmer. Men når antivirusprogrammet oppfører seg som forklart tidligere, velger jeg enkelt og greit å avinstallere og bruke et program jeg er fornøyd med. Hver sin smak, hver sin mening.

Onkelen min jobber med å fikse ødelagte og gamle pc'er, og alle på arbeidsplassen hans foretrekker AVG og Avast. Avast har jeg liten erfaring med, derfor skal jeg ikke uttale meg noe om dette programmet. AVG kan jeg derimot anbefale på det varmeste.
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap