Er du bekymret for miljøet? (side 5)

Jeg tror de fleste som er noenlunde oppegående forstår at miljø er en motesak, og når det gjelder valgkamp og politikk så blir veldig mye fokusert på for å lettere kunne tyne penger ut av dumme forbrukere. Eksempelvis bil og vei og relaterte ting.

Personlig er bil en viktig ting for meg, ikke noe som bare går fra A til B. Da er MIN prioritering at jeg gir blanke i hva bilen min gjør med miljøet. Mitt bidrag er kildesortering av papir/papp og glass og metall og flaskepanting, samt lavt strømforbruk. Men jeg kjører også lite, da jeg går til jobb. Og noe av det de som styrer landet må gjøre er å gjøre det lett å ta de riktige valgene. Slik er det hverken med bil eller noe annet per idag.

Hvis jeg tar et blikk over gata fra der jeg bor så er det et industribygg med alle lys og skjermer på om kvelden. Strømmangel kommer snart til å dukke opp som et problem i den vestlige verden også, kanskje spesielt etter vi skal få has på CO2 "problemet". De rike kan alltids kjøpe seg fri når det eneste de som styrer gjør er å legge på litt avgifter.
biXen
Hvis jeg tar et blikk over gata fra der jeg bor så er det et industribygg med alle lys og skjermer på om kvelden.
Kanskje de ikke er klar over dette? Hvorfor ikke ta en telefon til dem? At en person er slaur med lys og strøm, betyr ikke at hele bedriften tenker slik...
Aggi
[QUOTE=biXen] Hvis jeg tar et blikk over gata fra der jeg bor så er det et industribygg med alle lys og skjermer på om kvelden.
Kanskje de ikke er klar over dette? Hvorfor ikke ta en telefon til dem? At en person er slaur med lys og strøm, betyr ikke at hele bedriften tenker slik...

De har allerede stjålet alle parkeringsplassene våre så jeg gjør ikke dem en tjeneste. Sorry miljø :P
Ser på et program på NRK1 nå. Og der nevnes en ulempe med issmelting som jeg ikke har tenkt på: -Nemlig at saltvannet får et høyere innhøld av ferskvann... Eller sagt på en annen måte: Havet blir mindre salt. :S
Jeg så nylig en glimrende dokumentar som heter What a way to go: Life at the end of empires , en av de beste jeg har sett i år. Se link.
Hvor mange miljøaktivister trengs for å skifte en lyspære?
<embed src="http://www.youtube.com/v/BrvfTpWP-g8&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Tilfeldig bekjentskap
© Ronny Bjercke
Reklame for plussmedlemskap