Fiskene på kløfta! (side 5)

Det er så lenge sida jeg kjøpte de så jeg husker ikke om det er søsken eller ikke. Mener å huske at jeg kjøpte fra 2 eller 3 personer, men om jeg miksa de partiene eller ikke husker jeg ikke. Det finner vi jo fort ut når det kommer yngler uten haler og med lange slør.

Fant også en link om disse paddene for de som også lurer. I følge det som står der så virker det som om padda har blitt lurt til å tro at det er vår, mens det egenglig er midtvinters.

Forresten Loomis, er du tidlig våken eller har du ikke lagt deg enda?
Fant fram noen gamle bilder fra der jeg bodde før. Så dette er ikke fiskene på Kløfta, men fisken på Romsås. I følge filene så er bildene tatt 16.8.03
Litt artig å se på gamle bilder og se hva man har holdt på med tidligere.

Bilde 1 viser et selskaps akvarie med viltfanga scalarer. jeg har aldri likt scalarer noe særlig, men den gangen jeg så disse som er avbildet, så fant jeg ut at jeg bare måtte ha de. Tror de kosta meg 298kr pr stk. den gang.
Akvariet er en 540L.

Bilde 2 er fra malawikaret jeg hadde. Det karet er rimelig gammelt. Egentlig er det samboern sitt, så hun hadde med den da jeg traff henne. Så da er vel dette karet 12 år gammelt. Og den bruker jeg fortsatt den dag i dag, men det har blitt veldig mye riper i den, så nå bruker jeg den som sump til et saltanns system på 750L. Husker jeg hadde spart masse penger for den bakgrunnen der. Det var vel 3 eller 4 typer malawi som yngla så og si konstant i hovedkaret. Rett ved siden av dette karet hadde jeg en 200L til malawi yngel husker jeg, på det meste så var det vel omtrent 300stk yngler.
Savner den hvite golden litt. Hadde 3 stk av den i dette karet, men fikk aldri yngel på de.
Tid for noen flere bilder

Første er en Copadichromis Borleyi

Andre er en Protomelas Fenestratus
Og et par til

Første en en Melanochromis joanjohnsonae

Det andre bildet viser en Cyrtocara Moori og en Metriaclima zebra Maisoni VF
Og et par saltvannsbilder også

Den første er en Salarias Faciatus

Den andre er en Pterapogon kauderni
Tanganyika har det også blitt på meg

Første er en Tropheus Ilangi VF han

Andre er en Lamprologus Ocellatus "Golden"
My flott fisk her Amundsen.


-Tim
noen planer om og satse litt på troffer/tangyanika da?? var ikke mye futt i hjemme siden din da. om det var det du hadde lika til i profilen din ..
Kommer det noen nye malawiarter til kløfta snart da?

Pen den fenestratusen din, vet du lokasjon på den? Finner ikke den fargevarianten i bøkene mine.
saffen
noen planer om og satse litt på troffer/tangyanika da?? var ikke mye futt i hjemme siden din da. om det var det du hadde lika til i profilen din ..


Det er den gamle nettsida mi, den er nok ikke oppdatert på en god stund.
Jeg har en annen nå, men jeg kan ikke si adressen, det blir vel reklame. Jeg kan si at jeg har en betalt annonse plass her på forumet som er lilla. Da skjønner du kanskje hva det er.
akvafil
Kommer det noen nye malawiarter til kløfta snart da? :) Pen den fenestratusen din, vet du lokasjon på den? Finner ikke den fargevarianten i bøkene mine. :)


Jeg er ikke så inn i Protomelas variantene, men bildet juger litt, den er også litt mere gul på kroppen. Den er kjøpt inn som Protomelas fenestratus Taiwan Reef. Fisken er ikke fult farga ut enda, det er bare ungdommen foreløpig.

Men syns disse Protomelasene også er veldig lik
Protomelas fenestratus Bandawe
Protomelas fenestratus Chidunga Rocks
Protomelas fenestratus Chizumulu Island
Protomelas fenestratus Mbenji Island

Så intill det motsatte er bevist så går de under navnet Taiwan Reef.

Jeg har jo fått et par nye, men de går i stue karet og er bare til pynt. De nye i stue karet er disse:

Metriaclima Zebra Maisoni Reef VF - disse har jeg yngel av, så det kommer noen F1 fisk snart.
Pseudotropheus sp. Polit

Øverste bilde på nr 82 var veldig fint pyntet.

Tipper dette er deg aquamanias? rett eller feil?
Chanell78
Øverste bilde på nr 82 var veldig fint pyntet. Tipper dette er deg aquamanias? rett eller feil?


Takker, det karet har blitt gjort om til arowana kar!
Ikke dårlig tippet det

Fant noen flere artige biler å legge ut, denne gangen er det ikke fisk.
Bildene ble tatt for et par uker sida.
øyenstikkere er bare nydelige. så en slik igår selv, men hadde ikke kamera med. fine bilder
På tide med litt nye bilder igjen.

Denne gangen er det ene ny skatt som har funnet veien til Kløfta.
Det er disse Tridacna muslingene.

Skal se om jeg får tatt litt flere bilder også, det er sinnsykt mange kule.
Her er et par-tre eksempler

1: Tridacna Squamosa
2: Tidacna Crocea
3: Tridacna Squamosa
Godt nytt år!

Kom hjem i fra en liten juleferie, og det stank død fisk i fra stua. Alle malawiene i stua er død. Hun som skulle passe huset skrudde av varmepumpa i stua i et par dager, mens hun var borte...bra vannrørene i huset ikke hadde frossa i stykker.

Så da blir det et nytt oppsett med fisk i stua, er ikke sikker på hva jeg skal dytte oppi der enda, men regner med å fylle det opp med selskaps fisk.
Mye flotte fisk og bilder.
Hva med Tanganyika? Det tror jeg stua di hadde likt.
Selger du levende stein i sjappa di?
Skywalker
Mye flotte fisk og bilder. Hva med Tanganyika? Det tror jeg stua di hadde likt. Selger du levende stein i sjappa di?


Jeg har bestemt meg for å ha vanlig selskapsfisk i stua. Tror ikke jeg har tid til noe avansert der, så det må bli noen enkle fisk. Har en liten gjeng med drit fine scalarer (peru altum) som jeg tipper jeg sender opp til stua. tenkte de kanskje kunne gå med noen apistoer og noen maller.

Jeg har også tatt vare på noen kjempeøksefisk (Thoracocharax securis). Disse er jeg litt nyskjerrige på. De skal kunne bli 9-10cm, de jeg har er vel ca. 3cm så de har lang vei igjen. Er veldig nyskjerrig på hvordan de blir når de når den størrelsen. Dette er en fisk som vokser veldig sakte, syns nesten ikke de har vokst noe siden jeg fikk de.

Av maller og cory, har jeg ikke bestemt meg enda hva jeg skal putte oppi der, blir vel et eller annet kult (håper jeg).

Skal svare kort på det med levende stein, ja til svaret ditt, + at det er noe stort på gang. Resten må vi ta på pm eller/mail.

Du veit jo hvor du finner meg, så det er bare å ta seg en tur, så skal vi nok få fortgang på saltvannskaret ditt.
Tid for noen nye bilder...Venter på at red moor røttene i stue karet skal synke, de har vel liggi der i snart 1 ukes tid, så det er vel snart på tide at de begynner å synke.

Noen flere bilder av diverse klovner...

Den første er en tomatklovn, Amphiprion Frenatus
Den andre er en Amphiprion Polymnus og den
tredje er en Premnas biaculateus
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap