Roy sin akvarieblogg. (side 5)

L443 er heller ikke en vanlig malle, disse er i tilegg Viltfanget.
Du kan lese mere om den her



Og nå til noe veldig off topic: hvordan skrives tillleg, tilegg? gramatikken svikter stort her nå
Problemrøtter!
I dag har vi vert på handel igjen, ble 10 kardinaltetraer + 2stk røtter, disse er av typen mangroove.

Vell, har hatt en del røtter tidligere, da har jeg bare sluppet de i karet, og ned gikk de.
Meeen i dag..ja, vell..

Etter og ha ryddet plass ved og fjerne sten og planter for og få røttene på plass, for og så plassere planter der de passer best, så skulle jeg sette på plass røttene.
Disse fløt da som ei kork begge 2, mest sannsynlig knusktørr begge 2, så nå ligger de i vasken med glovarmt vann i.

Leser på forumet at dette er et svært vanlig problem blant oss akvarister, og enkelte har hatt røtter i baljer i opp til 4 år!
Jeg satser på at mine ikke blir like ille, så nå skal jeg gå og kakke på røttene for og lytte etter hulrom, for så og koke de.

Etter noen dager i knallvarmt vann gikk endelig røttene til bunns!
Løsningen ble å beslaglegge vasken noen dager, og bruke vannkokeren flittig.

Og nå begynner akvariet og ta form, masse gjemmeplasser for alle fiskene.
Har handlet inn sånn at jeg nå har 5 Dvergguramier, for og prøve å få til noe yngel.

Vell, i dag når jeg står og ser inn i akvariet så ser jeg skumrede, eller begynnelsen av ett skumrede, så noe er på gang, dette blir spennende


Bildet er av oppsetter pr.dags dato.
Men jeg sliter litt med og få tatt bilder som gir nok lys, usikker på om armaturen som fulgte med karet er noe svak, eller om det er innstillingene på kameraet som må justeres (har prøvd alt som er nå men det blir ikke bedre enn dette)
Fortsatt masse skum i karet, hannen bevokter skumområdet godt, så da skjer det forhåpentligvis noe snart.

Også fått tatt 2 bilder av L443ene som går i karet, også lagt inn forespørsel på den lokale dyrebutikken om de kan skaffe 2 til, da disse liker grupper.
Så i morgen så håper jeg på positivt svar

Ah, nusselige atroene

Kjøpte du dem på auksjonen?
Jobbet nattskift under auksjonen, så fikk ikke blitt med der desverre.

Men disse Atroene er nydelige!

Har hele tiden syntes Coryene var ok fisk, men ikke noe mere enn det.
Men når jeg så disse så ble situasjonen mye anderledes, disse var bare helt nydelig.
Men i farvannet av disse har jeg også oppdaget flere fine Coryer.

Kjøpte 5 i går og kjøpte de 2 som jeg ikke så sist i dag.
Så totalt 7stk, lyst på at det skal gå en gruppe på 10-12stk etterhvert, men vet ikke om det da blir litt for mye fisk i karet?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap