Kjetil´s akvarier (side 5)

Og så kom det røtter og litt planter
Dette ser veldig fint ut synes jeg
Takk for det, litt grumsete på disse bildene.har også fått satt inn noen rødmunntetra og maller.
Skal også få tak i noen Cory Sterbai i dette etter hvert
Menigen var at det skulle inn noen cory, men fristelsen ble for stor så det ble tre nye Discus.Denne gangen ble det tre stk angelblue diamond, disse kommer også fra Bertine i Tønsberg.

Bildene ble litt dårlige , har hatt en liten rengjøring så det er ganska gromstete.Legger også med et bilde av mine fine redTurquise, de har jeg 12 stk av

Ikke den beste fotografen, ser også eg har fått med meg tv men lar det gå.
For en tid tilbake tenkte jeg at jeg ville finne en type fisk jeg kunne få yngel på, her gjorde jeg en liten feil.Jeg kjøpte meg et par med sebraciklider, jeg regner med at det går et par hundre yngler der nå.
Så nå blir det mye gratisfisk på sørlandet, hvist noen vill ha de da.
Nå har jeg handlet meg en del forskjellig Discus, så jeg får vente til disse vokser til slik at jeg kan pelle ut noen par her. (håper jeg)
Ja jeg vet det er mye arbeid med disse ,men det skal jeg nok fikse.
Jeg er så heldig at jeg bor 3 min kjøring hjemmenifra, og har ganske frie tøyler på jobb.
Så matingen skal jeg nok fikse når den tid kommer, håper jeg.
Flotte discus du har

Ja, sebraciklider er vel ikke det enkleste åbli kvitt, hehe..
Veit at noen barnehager og skoler som har akvarium kan være interessert i sebraciklider da de nesten er umulig å drepe
Ja der er en mulighet å bli kvitt de, discusen er ganske små ennå og har lite farge.Men jeg ser at fargen blir bare bedre og bedre, jeg har en stor på 18 cm igjen fra tidligere og det er en Pigeon blood blue. Jeg handlet meg 3 nye Pigeon blood blue men de er ganske små ennå, men tolmodighet har jeg masse av.

Legger ved et bilde av 18 cm meteren
Endelig fikk jeg tømt 340 L, dette skal nå settes opp med diverse fisk.
Kona vill ha litt guruami, og litt fisk med farger

Så det eneste som er igjen er 2 stk sølvhai og noen tigerbarber.
Tigerbarbene er solgt, de er alt for bråkete
God bedring med ryggen!
I dag fikk jeg noen nye leieboere, det ble 10 Marmorerte Øksefisk, 25 kardinaltetra og 6 stk Cory sp orange laser.
Coryen gikk i karet med Pigeon blood blue, øksefisken gikk i selskapskaret og kardinaltetraen gikk sammen med mine redTurquise.

Har prøvd å ta noen bilder, men er ikke så veldig flink.
Skille mellom sand og grus
Jeg liker så godt det discusakvariet ditt jeg lurer på hvordan du får sanden til å holde seg på stedet? Fyker det ikke rundt og blander seg med grusen?
Deler av akvariumet med en lite fjellkjede av flate stein, fungerer helt topp
I dag flyttet jeg sebraciklidene med yngel til et lånt 120 L som jeg passer på.
Dermed fikk jeg tømt det ene 70 L, her la jeg inn fin fin sand (0-3 mm).
Planen er at dette skal brukes som et kar for Cory, men nå er jeg spendt på om det klarner. Det er veldig grumsete for øyeblikket, det er jo en forferdilg fin sand.
Har aldri brukt slik fin sand, men en gang må være den første.

Legger ved et bilde av min fine Golden Nugget (L018)
I dag har dagen gått til bare akvarium ,skal skifte sand i to av 70 L for å forbredre de for Corydoras.Fikk satt opp et av disse i dag med biltema sand, ser veldig bra ut.
Så var jeg ute for å handle fisk til selskapskaret, har netopp renset dette og flyttet de fleste fiskene over i de andre karene.
Så det ble en del nye leieboere i dag, det er ikke akurat noe billig hobby men morro er det.
følgende fisk ble kjøpt :

3 stk Gule algespisere
2 stk Perlegurami
2 stk Dv Gurami
2 stk Gul Gurami
30 stk Sort neon
5 stk Platy (banding)

Scalarene mine la egg igjen i dag, det blir nok ikke noe av disse heller.Scalarene går sammen med både andre scalarer og tigerbarber, så det blir nok vanskelig.
Legger ved noen bilder, må bare advare dere ikke flink til å ta bilder av fisk.
Da var coryen i hus, 6 stk Corydoras Adolfoi og 11 Corydoras sp Black.
Artige småtasser
Flotte coryer!
Du skaffer deg ting raskt

Mye som skjer i tråden din. Spennende å følge med
Kjetil Hagen
Da var coryen i hus, 6 stk Corydoras Adolfoi og 11 Corydoras sp Black. Artige småtasser


Det ene bilde så jo nesten ut som reneste T posisjonen jo! Lykke til, håper de trives!
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap