- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Pål sitt kaos (side 5)
Pål sitt kaos (side 5)
Postet 05.06.09 kl 17:28
alle små som endte opp på utsiden døde temmelig fort. de inne i hula lever enda og har det bra, kunne telle 8-9 stk igår. Håper bare jeg ikke dreper disse med vannbytte.
Scalarene vokser som bare det, og 540litern begynner smått bli trang for disse.
Enda null produksjon på ancistrus og L144, så det er noe som ikke helt stemmer.
Lurer på å dele opp L144 i to grupper da jeg har 2 hanner og 3 hoer, kanskje det kan ha noe for seg..
Scalarene vokser som bare det, og 540litern begynner smått bli trang for disse.
Enda null produksjon på ancistrus og L144, så det er noe som ikke helt stemmer.
Lurer på å dele opp L144 i to grupper da jeg har 2 hanner og 3 hoer, kanskje det kan ha noe for seg..
Postet 18.06.09 kl 11:19
I dag ser jeg endelig egg hos ancistrusene mine igjen, var på tide.
I ei skiferhule som er så lita at hannen knapt kommer inn.
Å rekke med alt når en er i fullt arbeid og har mye å gjøre i huset er ikke bare enkelt.
Ser blant annet at scalareyngelen må klare seg med en god del færre matinger enn før. Heldigvis liker minstemann å være med når jeg holder på nede.
Var med på en full runde med vannbytter igår.
Neste prosjekt blir vel å prøve få til et kull til på venusfisken.
Har fått to kull på disse, og har vel 20-25 av dem i alle størrelser nå.
I ei skiferhule som er så lita at hannen knapt kommer inn.
Å rekke med alt når en er i fullt arbeid og har mye å gjøre i huset er ikke bare enkelt.
Ser blant annet at scalareyngelen må klare seg med en god del færre matinger enn før. Heldigvis liker minstemann å være med når jeg holder på nede.
Var med på en full runde med vannbytter igår.
Neste prosjekt blir vel å prøve få til et kull til på venusfisken.
Har fått to kull på disse, og har vel 20-25 av dem i alle størrelser nå.
Postet 19.06.09 kl 09:39
Postet 23.06.09 kl 21:15
I går kveld forlot mitt første kull L104 hula si.
Ancistrusene har fått så mange denne gangen at yngelen nesten tyter ut av den alt for lille hula.
Har nå fått et kull til på venusfisk etter at disse har gått i et akvarie fullt av javamose.
Begge parene scalare har lagt egg igjen, og jeg planlegger å ta vare på disse da de jeg har fra før begynner nærme seg utflyttingsklare.
Ancistrusene har fått så mange denne gangen at yngelen nesten tyter ut av den alt for lille hula.
Har nå fått et kull til på venusfisk etter at disse har gått i et akvarie fullt av javamose.
Begge parene scalare har lagt egg igjen, og jeg planlegger å ta vare på disse da de jeg har fra før begynner nærme seg utflyttingsklare.
Postet 29.06.09 kl 10:34
Postet 05.07.09 kl 21:27
Hei
Masse liter vann og 80 yngel oi, oi. Har nettopp fått ansistrus yngel, noen er begynt å komme ut av hula. Mange albino (gule). 20-30 yngel hos meg. Første kullet, er kjempe spent på om noen greier seg. Så mange fisk du har fått til å formere seg. Lever de opp også?
Postet 07.07.09 kl 22:15
Postet 07.07.09 kl 23:04
Da har jeg vært på tur. Mo i Rana og handlet litt. Endte opp med 4 sommefuglciklider, og vurderte også å kjøpe bolivianske sommerfugler. Var temmelig usikker på kjønn grunnet størrelse, så det ble med vanlige sommerfugler denne gangen.
Ble noe overrasket da jeg slapp disse løs i akvariet. To av dem skiftet raskt farge over i blått. Flere ganger.
Ble noe overrasket da jeg slapp disse løs i akvariet. To av dem skiftet raskt farge over i blått. Flere ganger.
Postet 08.07.09 kl 19:07
Postet 11.07.09 kl 23:22
Postet 13.07.09 kl 17:23
Postet 19.07.09 kl 20:28
Postet 19.07.09 kl 22:16
Postet 19.07.09 kl 22:30
Idag har jeg prøvd å fore med levende mygglarver, og gjett om dette slo til hos enkelte.
Spesielt sommerfuglciklider og båndgurami elsker visst disse. Blir med andre ord å prøve dette oftere fremover.
Idag oppdaget jeg også en ny yngel på mine L104 alene i ei hule, og fortsatt med magesekk, med andre ord så liten at far ikke ville sluppet den normalt. De voksne holdt seg ikke i noen huler, så kan hende jeg med dette har gått glipp av et kull grunnet vannbytte igår.
Av forrige kullet som kom for ei tid tilbake lever fortsatt iallefall 3 eller 4 små.
Spesielt sommerfuglciklider og båndgurami elsker visst disse. Blir med andre ord å prøve dette oftere fremover.
Idag oppdaget jeg også en ny yngel på mine L104 alene i ei hule, og fortsatt med magesekk, med andre ord så liten at far ikke ville sluppet den normalt. De voksne holdt seg ikke i noen huler, så kan hende jeg med dette har gått glipp av et kull grunnet vannbytte igår.
Av forrige kullet som kom for ei tid tilbake lever fortsatt iallefall 3 eller 4 små.
Postet 20.07.09 kl 21:50
Skulle tømme en 63liter ikveld for å sette opp til et nytt forsøk på aeneus. Der fant jeg en av mine små L104 som måtte ha fulgt med pumpa over. Merkelig.
Like etter tok jeg en kikk i akvariet med sommerfuglciklidene, og så et par med kjønnsorganene ute. Fint. et par i allefall.
Overraskelsen ble derimot veldig stor da jeg et øyeblikk etter oppdaget sikkert 150 små lyse egg på en stein.
Disse ciklidene er jo ikke mer enn kanskje 4 cm lange. Overbegeistret over den
Like etter tok jeg en kikk i akvariet med sommerfuglciklidene, og så et par med kjønnsorganene ute. Fint. et par i allefall.
Overraskelsen ble derimot veldig stor da jeg et øyeblikk etter oppdaget sikkert 150 små lyse egg på en stein.
Disse ciklidene er jo ikke mer enn kanskje 4 cm lange. Overbegeistret over den
Postet 21.07.09 kl 21:04
Postet 21.07.09 kl 21:06
Postet 23.07.09 kl 22:17
Postet 30.07.09 kl 14:02
Postet 04.08.09 kl 22:01