Taina's akvarieverden (side 5)

Hei, hva med noen bilder av den nye reolen.

Jeg har planer om å sette opp en ny reol, med 128 L i, jeg har fått tak i en reol av et firma jeg handler reoler til jobb.Det er en reol der jeg får inn 6 stk 128 L i, dette er for å forbredre meg til den tid jeg finner lekpar blandt mine Discuser.
Ja, skal få tatt noen bilder.... litt treigjeg... Ikke så mye å ta bilder av ennå,da jeg ikke har ordnet så mange kar ennå. Men skal prøve å få tatt litt bilder i morgen kanskje. Har satt kamera til lading nå.

Skal på storauksjon på søndag, så jeg veit ikke om jeg får til å legge ut i helga. Men skal prøve

128litere er en fin størrelse. Hvor høy vil den reolen du har fått tak i være?
Skal du til Porsgrunn på auksjon ? Hadde tenkt meg der jeg og, men ligger hjemme med en dårlig rygg. Så biltur er ikke noe god ide.

Reolen er 2,20 m høy, og hver hylle er 100 cm lange så det bør passe bra for 128 L
Ja,skal til Porsgrunn (Eidanger) på auksjon.

Alltid morro på auksjon.
Men man blir litt sliten av å stå opp så tidlig å fange all fisken... Jeg er nemlig ikke tilhenger av å fange fisken ferdig på kvelden,selvom jeg veit mange gjør det.
Har stått på hodet i karet rimelig stresset selv noen ganger,for noen nekter plent å la seg fange
Det kan lønne seg å sette en minstepris på noen poser,for hos oss ble de regelrett gitt bort på slutten.Det var rett og slett for mye som gikk under hammeren

I dag kom det hetelapp fra posten/kiwi og jeg håper det er fra Unimati.
Da er det nok raskere postgang hos deg
Litt rart hvis postgangen er raskere her da jeg har observert (når jeg har spora pakker) at alt er innom Drammen først. Men tror heller at siden pakken var under 200kr gikk det raskere i tollen. Tror du ikke?
Kanskje lurt med minstepris på noe. Skal ha med to leksgrupper: c. metae og C. paleatus high-fin c-114. Burde kanskje ha minstepris på disse iallefall. Men hva er grei minstepris da? Forslag???
Vanskelig å si hva som skal være minstepris,men er det priset for høyt er ingen som byr.
Så minsteprisen vil være avhengig av om det er leiksgruppe,små eller store individer og ikke minst hvor mange det er i posen.
Ja, de jeg nevnte er leiksgrupper på 5 individer i hver gruppe. Metaene er store og feite. Paleatusene vanlige.
Kjedelig hvis de går for en 50lapp lissom...

Hadde med noen store VF rabauti engang, 5stk gikk for 80kr..
Det er jo moro for oss som kjøper
Hehe, joda gøy for kjøper trist for selger.
De c.rabautiene var en av de aller første objektene som blei tatt opp. Så det hadde nok noe å si.
Når folk har meg seg 20 poser av en sort må man jo regne med at noe går veldig billig. Men når man tar med seg en eneste godbit, og så går den så billig. da er det er litt nedtur.. men men ingen sure miner av den grunn.

Du kommer ikke på auksjonen du da Frosken?
Er det en trefrosk du har på bildet? Peodryas.. et eller annet???
Nå har jeg nettopp pakka litt planter jeg skal ta med på auksjon. De hadde en del posthornsnegler på segs å jeg skylte dem i 660literen. Tenkte botiane kunne få litt lørdagssnacks.
Men den gang ei! De blå acarane var lynkjappe til å gnafse innpå. De 4 som er der fortærte sikkert 100 snegler på et par minutter! Det var sykt å se på hvor ivrige de var!

Har sett at de har gravd etter sandsnegler også. De filterer sanden slik som coryer gjør. det spruter ut av gjellene. Vakkert syn i grunn
Var på storauksjon i Eidanger i går og fikk med oss litt av hvert

perledanio
røde krystallreker
seksbåndsbarbe
purpurhodebarbe
rødflekksbarbe
en liten gibbiceps
corydoras green laser det hadde jeg IKKE trodd!
Brochis multiradiatus



I tillegg var det en som hadde med en L075 til oss,og vi kjøpte også en L333.
Denne L333 finner jeg ikke idag. Han blei puttet oppi en 63liter (midlertidig), men er borte vekk! Har romstert rundt på leit etter han. Kikket alle mulige steder. Ha kan ikke bare ha gått opp i røyk?

Alle levde fint da vi kom hjem unntatt noen reker som desverre hadde tatt kvelden i posen. Ikke aner jeg hvorfor.
Av det jeg kan se idag så ser alt bra ut bortsett fra denne L333 som er sporløst forsvunnet. (Rekene har gjemt seg regner jeg med siden jeg ikke kan se dem)
Noen bilder av Brochis multiradiatus. Sjekk nesa,hihi..
De er noen barske karer (eller damer..)



[External Image]

[External Image]

[External Image]
Kult
Og grattis med green laser,det er virkelig et blikkfang i akvariumet.

Her er green laser
Ikke lett å ta bilde, da den er ganske hyper enda. Sikkert pga nytt ukjent akvarium.



[External Image]
Må ta med et bilde til siden jeg synes det er litt søtt - men OBS OBS fryktelig dårlig bildekvalitet..... fokuset er helt feil..men jeg tok det med likevel. Synes det er litt søtt der de stirrer på meg somom jeg var en alien- men det er jeg jo også




[External Image]
Så flotte de var, er dette en cory som er vanskelig å få tak i ?
Etter å ha studert cory blir de bare finere og finere, så nå har jeg bestemt meg for å sette opp to kar med forskjellige cory.
Her om dagen fikk jeg hjem 6 stk Corydoras sp orange laser, disse satt jeg oppi et av mine 325 L. Og jeg må si at det var litt kjedelig, de fant seg en gjemmeplass med en gang.

Ser ut som jeg kan få tak i 10 stk Corydoras black og 6 Corydoras Adolfoi, disse vill jeg sette i de to 70 Liters karene. Har netopp hvert på Biltema å handla sand, endelig hadde de fått inn sanden (0,3-1,0 mm) som er beregnet til akvarium
[QUOTE=Taina]Noen bilder av Brochis multiradiatus. Sjekk nesa,hihi..
De er noen barske karer (eller damer..)
QUOTE]


Med de nesene ser de ut som avkom fra mini elefanter, knis. De så så korte ut på bilde, Coryene, litt klumpete.... eh. Er dem det eller lyver bildet

LOFFA
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap