Velkommen til min akvarieverden :-) (side 5)

Her er bilde av kampfisken min


[External Image]
Masse flotte bilder Frosken! Kampfiskbilder får jeg forresten ikke nok av nå når min egen er blitt historie.
Skal du få deg ny etterhvert?
Hey, kampfisken din er helt prikklik en av mine o_O



Hehe,er det ikke slik at alle har en tvilling et sted?
frosken
Skal du få deg ny etterhvert?

Nei, jeg blir altfor knyttet til fisker som er så tillitfulle som kampfisk. Nå ser det også ut til at hunnen jeg har igjen må avlives av samme grunn (oppblåst buk). Regner med jeg skaffer meg noen pygmèguramier istedenfor selv om jeg må si det holder hardt når jeg ser de mange vakre kampfiskene her inne
Huff,trist når fiskene blir syke og dør
Har du hatt pygmèguramier før?
Nei, men det stod mellom pygmèer og kampfisk da jeg startet asiakaret, så når kampfiskene forsvinner så får jeg en sjanse til å holde guramiene istedenfor. Har sett de til salgs og synes de er utrolig fine fisk. Regner med jeg kan ha en 6-8 stykker ihvertfall. Det er blitt så tett med planter der at det passer bedre med små fisk enn med kampfisk uansett.
Blir spennende å få de i hus etterhvert
Alltid gøy med nye fiskearter
Ja, det er sant, og så hjelper det å ha noe å glede seg til når noen av fiskene faller bort.
Du burde glede deg, pygmeguramier er fantastiske. Nå har jeg bare en, men skulle ønske jeg hadde hatt mange fler
Mayae :




[External Image]
Torsdag er det klubb kveld i Drammen akvarie klubb ,nå er det visstnok tid for hagedam og oppsett av dette.
Jeg skal ikke ha det,men det blir artig å høre foredrag om hvordan det gjøres.

Pleier alltid å ha med meg noen poser med planter og fisk,men problemet er at jeg alltid kommer hjem med noen også
Nok et bilde av en mayae hann:






[External Image]
Bilde 2 av hannen med sverd:



[External Image]
Mayae er bare sååååååå FLOTTE!!!
Helt enig *nikker masse*
Har lagt ut to bilder for identifikasjon av en type palett ciklide på forum
Kjøpte et lekspar,og siden eieren nettopp hadde overtatt butikken så visste de ikke hvilken type fisk som var til salgs annet enn at det var merkelapper under karet som på en måte ga svaret
Har sett på ett at betegnelsen stemmer,for det sto red belly og yellow belly(rød og gul mage) så det er ikke fantasinavn.
Disse ligner noe på mine vanlige paletter,men sdamtidig ikke da disse er mer fargesterke.
Vel,hannen er helt lys som sanden,den har nok ikke helt vent seg til et liv i et akvarium der den får være helt alene uten fiender

Bilde av hunnen:
[External Image]

bilde nummer2 av hunnen.Ble tatt i et hjørne av karet,derfro ser den litt dradd ut:

[External Image]
Ser ikke ut til at jeg får noe svar på bildene over,da må jeg leke litt detektiv på nettet.

Var på møte i Drammen akvarieklubb i kveld,og hadde med meg planter og fisk som skulle selges på auksjonen.
Ser ut til at flyteplanter begynner å mettes i klubben,så den ene posen hadde jeg med hjem igjen
Pluss en fiskepose jeg kjøpte,med 2 kempedigre paletter.Har aldri sett noen så store eksemplarer jeg,så det var moro å få disse i hus.Hannen er nok ca 7 cm,hunnnen noe mindre.
Tenkte jeg skulle ta bilde av de i sitt nye hjem,men de forsvant rett bak i buskaset i bakre del av karet der hunnen sto og ristet.Det tok ikke lange tiden før de var husvarme,hehe.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap