- Hjem
- Forum
- Nettbutikker
- Www.webzoo.net (side 5)
Www.webzoo.net (side 5)
AfricanFeverMå le litt av denne elsk eller hat webzoo tråden.. Denne diskusjonen har pågått i noen år nå... ;) Flere av disse nettbutikkene vi handler i blir drevet av akvarister ved siden av ordinær jobb på dagtid, på lik linje som Holger og fler driver dette forumet. Om man noen ganger ikke kommer igjennom med sine hendvendelser er det som regel en god grunn som ligger bak. Så over i tråden at en person var missfornøyd med servicen i en annen nettbutikk, og jeg vet at dette ikke er tilfelle da jeg har vært hjemme i kjelleren der foretaget holder til et utall ganger å fått verdens beste service hver gang. Webzoo og Aquamanias gjør så godt de kan, og de skal roses for prisene og servicen de leverer til oss forbrukere. Man kan ikke gjøre alle til lags, desverre, men de prøver så godt de kan! Noe å tenke på....
Eg hadde jo egentleg meldt meg ut av denne diskusjonen, men må berre kommentere denne litt...
Det er heilt greit at nettbutikkane blir driven av akvarister osv. Men har ein fyrst starta nettbutikk så må ein også yte ein viss grad av kundeservice og leve opp til det ein lovar. For å ta Aquamanias fyrst så har eg ingenting å klage på der. Servicen er heilt grei, leveringstida er heilt grei osv. Men så lover dei også minimalt : "Aquamanias ble startet April 2006 med formål å kunne levere akvarie, akvarieutstyr, og planter til en fornuftig pris over hele landet. I første omgang har vi valgt å prioritere spesielle fisk."
Dei lover kun at dei skal levere til heile landet til fornuftige prisar, og det klarar dei heilt flott. I tillegg er "dei" kun ein "han" så vidt eg har forstått og då syns eg det er imponerande at eg aldri har fått feillevering derifrå så langt og alltid innanfor rimelig tid. (1-2veker er heilt ok.)
Webzoo derimot er ein stor butikk (veit ikkje kor mange som jobbar der, då, men dei skal jo være "størst" ifølge dei sjølve) som ifølge seg sjølv: "Webzoo er og skal være Norges ledende innen utstyr til akvarier og terrarier. Stort vareutvalg og rask levering har gjort Webzoo til den ledende aktøren innen akvarie-og terrarieutstyr." Altså skal dei ikkje berre være ledande i Norge men også være rask på levering. Då blir ein jo ein smule misfornøgd når bestillingane tar opptil ein månad når varene som er bestillt er på lager ifølge nettbutikken? Ein blir også ein smule irritert når ein fyrst nesten 14 dagar etter bestilling og etter etterlysning av varene får beskjed om at det eine produktet plutselig er utsolgt...? Det var det ikkje 14dagar tidligare når eg bestillte. Forøvrig har eg enda ikkje fått det siste produktet og er vel i tvil om det nokon gang dukkar opp. I tillegg er det "samtalen" mellom butikk og kunde, der ein får svært lite ydmykhet. Heller ei holding til at det er trist at du oppfattar ting slik, men heldigvis er du unntaket og ikkje regelen... Ja, det hjelper jo veldig å få vite at ein er uheldig gang på gang med bestillingane i denne butikken, men det gjelder altså kun meg/evt. kun eg som klagar...ja,ja...
Eg er ikkje typen som klagar og styrar med butikkane eg bestiller ifrå. Men eg finner meg heller ikkje i kva som helst. Og når ein gang på gang får feil i bestillinga, ikkje får bestillinga på omlag ein månad utan nokon form for ydmjukhet frå butikken så fristar det lite å handle der igjen. Og, jada, eg har fått purring på rekning frå Webzoo før eg har mottatt pakke også tidligare. Fekk ordna det via telefon og alt ok, men det bidrar jo til at begeret renner over. Det følast som om det alltid er tull der for min del. At andre ikkje opplever det er jo heilt greit, kjekt for dere. Men dette er då altså MI erfaring.
Og heilt til slutt; Kvifor i alle dagar skal vi finne oss i alt mulig frå butikkar berre fordi dei blir driven av "ildsjeler"? Eg vil jo tru at det tross alt er litt i butikken sine interesser å få tilbakemeldingar når ting ikkje er bra slik at dei kan gjere noko med det? Dei fleste vil jo gjerne forbedre seg? For visst vi som kundar finner oss i "alt" berre fordi vi skal være "hyggelige" så vinner butikken svært lite på dette på lang sikt. Då får ein butikkar med dårlig service osv. fordi dei trur alt er ok, og dei mistar gjerne kundemasse utan å vite kvifor. Får butikkane klagar og tilbakemeldingar om at dette ikkje er ok så vil dei forhåpentlegvis etterkvart forstå at denne tjenesten er for dårlig, altså må ein prøve å oppjustere. Ein klagar jo kun på ting som virkelig er dårlig?
Postet 09.07.11 kl 08:35
Anka78........(1-2veker er heilt ok.)..... ....... Då blir ein jo ein smule misfornøgd når bestillingane tar opptil ein månad når varene som er bestillt er på lager ifølge nettbutikken?....... .... Forøvrig har eg enda ikkje fått det siste produktet og er vel i tvil om det nokon gang dukkar opp....... ........ så fristar det lite å handle der igjen....... ..... Då får ein butikkar med dårlig service osv........ Ein klagar jo kun på ting som virkelig er dårlig?
Og min sak overfor Aquamanias angående bl.a. sirkulasjonspumper og
lysrør har hittil tatt 16 måneder. Ingen svar på mine henvendelser.
Slå den !!
Postet 09.07.11 kl 12:03
Til du som sier mange jobber hos webzoo... Sist jeg sjekka var det jo bare 1 kar som jobbet der også..
Men Heller ikke fornøyd hos dem... Svarer ikke på mail... Svarer på noen mail men om du sender et spørsmål som er litt ugreit for di/han så gi han/di rett og slett faen....
Varene skal være sendt men ingen idè hvor noe befinner seg....
Men Heller ikke fornøyd hos dem... Svarer ikke på mail... Svarer på noen mail men om du sender et spørsmål som er litt ugreit for di/han så gi han/di rett og slett faen....
Varene skal være sendt men ingen idè hvor noe befinner seg....
Postet 11.07.11 kl 12:31
Postet 11.07.11 kl 16:06
Postet 11.07.11 kl 16:53
Postet 11.07.11 kl 17:57
Bestillt noe med noe størrelse på ? Venter på et stort terra jeg skulle leveres på døren. Ikke hørt et kvekk fra schenker.. og oppgi Sporings nr nei det skulle være forjæveligt selv etter uttalige forespørsler. Det han burde gjøre er og bytt leverings firma og annsette en til person!SiljeOOlja: Jeg har siste halvåret bestilt sikkert 5-6 pakker derfra. Alle har jeg fått innen en uke ;)
Han virker også nokså arrogant både i tlf og på mail!
Men! Jeg tror i grunn han prøver så godt han kan, Men tror ikke han tar til seg kritikk...
Men priser/utvalg og tid han bruker på og få sendt ut varer er supert Men support og kundebehandling ekke mye og skryte av nei..
Postet 12.07.11 kl 16:11
Da har pakken min ankommet postterminalen, men den var visst helt ødelagt... Webzoo har sendt meg mailen fra Schenker der de skriver at pakken har blitt ødelagt under transport og de skal erstatte varene. Webzoo har derfor ordnet ny pakke til meg, og den er under transport nå. Jeg har fulgt med på pakken på turen opp med sporingsnummeret, og jeg har fått nytt sporingsnummer på den nye pakken som er på vei nå.
Håper den kommer vel frem!
Håper den kommer vel frem!
Postet 15.07.11 kl 22:53
Postet 19.07.11 kl 23:34
Så bra!SiljeOIdag tidlig kom pakken min på postkontoret :) Skal hente den i morgen, det har vært for hektisk idag. Gleder meg til å åpne den! Det har da tatt 4 dager fra jeg fikk beskjed om at forje pakke ble ødelagt til de sendte ny, til den kom på postkontoret mitt. DET er jeg fornøyd med!
Alt av mitt fra han har jeg også mottatt forje fredag.. Men det var etter uttalige tlf til schenker og diverse mottaknings steder for og finne ut hvor pakkene var. Di hadde også vært på flere av stedene. Men ingen av dem var merket med mitt tlf nr eller addresse... bare navnet mitt. å da han tydeligvis ikke har noe register på utsende varers sporings nr så gad han ikke gi meg det(eller si at han ikke hadde noe nr)
Men ivertfallt bra levering greit pakka osv...
Men tungvindt og måtte spore ned utstyret selv fordi han ikke satt noe addresse eller tlf nr på men men! han hadde også sendt med 100w pære i stedet for 60.... og var en liten skade på terraet ene låsen var knekt. Han hadde sikkert ordnet alt om jeg sende en ny mail men jeg orker rett slett ikke ta kontakt med han igjen.... :P
Postet 20.07.11 kl 19:32
Hentet min første pakke ifra Webzoo idag,var en liten pakke og fikk sms om henting,så ingen problemer fra min side.
Fikk beskjed om at pakken kunne hentes oss min lokale Saga Video og det passer meg egentlig veldig greit,da de både har lengre åpningstider og ligger nærmere meg enn Posten sitt lokale kontor.
Fikk beskjed om at pakken kunne hentes oss min lokale Saga Video og det passer meg egentlig veldig greit,da de både har lengre åpningstider og ligger nærmere meg enn Posten sitt lokale kontor.
Postet 27.08.11 kl 15:24