Coop kattesand som bunnsubstrat (side 5)
GlennOOm posen er av plast, tar du en spiker, syl, skrutrekker eller liknende og stikker masse hull i posen, så tar du hageslangen og fyller på til det kun kommer klart vann ut av hullene samtidig som du roter oppi der med hånden. Om den ikke er av plast, kan du selvsagt bare overføre idèn til en plastpose.
Supert, takk!
Postet 13.04.12 kl 23:43
Postet 14.04.12 kl 09:21
Postet 14.04.12 kl 12:56
Postet 14.04.12 kl 13:05
Vannverdier
...så vidt jeg kan se er det fortsatt ingen som har testet vannverdier over tid med dette produktet...det hadde vært interessant å vite....anyone...???
Postet 04.05.12 kl 12:56
Postet 04.05.12 kl 13:42
Tre poser kattesand innkjøpt i dag....og la meg først si ...dette er en jobb jeg helst gjør utendørs neste gang...(hvis det blir noen neste gang)....For det første så støvet det noen j.....både når jeg tømte posene i baljen og når jeg fylte på med vann....rødbrunt terrakottastøv. Har skylt gjennom med ca 10 vannskifter, innkludert gjennomskylling av all sanda i små porsjoner med sil. Nå får det stå i vann til i morgen, så får vi se om det fortsatt slipper farge. Det er mulig at det får holde slik det er... planen er uansett å legge rikelig med JULAsand over...kattesanda er kun til ære for plantene. (alternativ vaskemetode: jobb ute, stikk hageslangen dypt ned i sanda i baljen/bøtta, la vannet renne gjennom mens du roter i sanda med jevne mellomrom til vannet blir klart).... Da er det for meg bare å vente til nykaret kommer i hus....forhåpentlig i løpet av neste uke ) Venting er noe herk...
Postet 05.05.12 kl 02:04
Jeg hadde 2 poser i en stor bøtte, satte bøtta i badekaret, stakk dusjhodet nederst, satt på passe vanntrykk, lot den stå i tre timer og så var jeg og rotet nedi der med jevne mellomrom.
Det var ennå litt rødfarge igjen i vannet når jeg hadde sanden i akvariet, så det støvet litt til å begynne med. Neste dag var vannet klart igjen.
Lykke til.
Det var ennå litt rødfarge igjen i vannet når jeg hadde sanden i akvariet, så det støvet litt til å begynne med. Neste dag var vannet klart igjen.
Lykke til.
Postet 05.05.12 kl 08:10
Postet 05.05.12 kl 15:59
Ser at tråden er i fra 2009. Noen som bruker denne grusen fra coop enda fra 2009?
Hvordan er grusen i akvariumet i dag ? Er den like fin?
Jeg vurderer å ha det i et rekeakvarium og et kar med bland annet corydoras. Så det var et innlegg hvor noen skriver at det ikke er skadelig for bartene til corydoras. Stemmer det?
Hvordan er grusen i akvariumet i dag ? Er den like fin?
Jeg vurderer å ha det i et rekeakvarium og et kar med bland annet corydoras. Så det var et innlegg hvor noen skriver at det ikke er skadelig for bartene til corydoras. Stemmer det?
Postet 18.07.12 kl 19:32
Postet 18.07.12 kl 20:28
Postet 18.07.12 kl 20:49
Postet 18.07.12 kl 20:51
Ph
Hei! jeg har nå årøvd denne sanden i te av mine "små" kar. ph- en har da sunket fra 8 til 5! denne sanden senker da altså ph-en og ikke hever har et annet kar her også, med vanlig biltemasand, og der er ph-en som kranvannet. har man høy ph- i kranvannet sitt, så er denne nok en flott sak å bruke jeg må nå tilsette midler for å heve ph.
Postet 28.08.12 kl 16:48
Jeg prøver meg
Kattesand fra Coop, jord fra Plantasjen (såjord) og sand fra Biltema over.
Dette kan fort bli et algehelvete, men jeg satser på at min HC Cuba vokser skikkelig fort før algene rekker å si mø.
Oppdatering kommer her
Dette kan fort bli et algehelvete, men jeg satser på at min HC Cuba vokser skikkelig fort før algene rekker å si mø.
Oppdatering kommer her
Postet 29.10.12 kl 22:02
Postet 03.02.13 kl 11:35
Postet 05.02.13 kl 19:13
Postet 05.02.13 kl 20:19
Postet 05.02.13 kl 23:37
Postet 07.02.13 kl 20:39