Inge´s blog (side 5)

Jeg liker nok Country musikk som har litt fart over seg. Line dance musikk etc. Veldig rolige og sakte melodier er ikke helt populært hos meg. Må ha litt mere fart og slikt... hehehehe.
Cowgirl
hehehe, ja, jeg digger nok det amerikanske ja. Alan Jackson, Shania Twain, The Cash family, Bellamy brothers, Randy Travis, Dolly Parton, og flere andre store artister. Digger å se på amerikanske trailere og biler. Den ville westen er like fasinerende i dag som den gangen jeg var liten. Kanskje mere fasinert nå en før. Hver helg så følger jeg med på Bonanza, må ha med meg den serien selv om jeg har sett de fleste episodene flere ganger. Også har du han John Wayne, han er bare helt rå. Han har spilt i flere filmer og er bare helt rå.


John Wayne er bare den mand der er western helten! Jeg plejede at se alle de westerns der fantes da jeg var barn, incl. Bonanza, sammen med min far, så var det bare forbudt at forstyrre lol.
Bøger det samme, puha hvor har jeg læst mange.
Randy Travis han er bare go´, men jeg har nu flest cdér med Reba McEntire og så er jeg helt vild med The Judds også. Faith Hill og Trick Ponyhar jeg også et par cd´er med. Jeg har nok ikke fulgt så meget med siden jeg er flyttet til Norge, men mon ikke jeg får købt et par når jeg kommer til Chicago her den. 26. Januar. ihh hvor jeg glæder mig. En helt rigtig Chicago deep dish pizza, Musik både country og jazz, live på de hyggelige steder, jeg må have en kuffert i kuffert, så jeg har en hel at fylde op på vej hjem igen hehe
Hehehe, ja, du må ha med deg en ekstra koffert slik at du får med deg alt det du kjøper.
Øv en sur morgen. Jeg kom ned og kiggede til kæmpe eplene mine, og den ene af egg klaserne lå i vandet og så helt opløst ud. Op og ud med den, den faldt helt fra hinanden i min hånd. øvøvøvøv
Da jeg så nu her sad og kiggede på det store akvarium, blev jeg sikker på at min honninggurami har lagt æg. fint nok, det så jo spændende ud, og hun havde lavet hule indeni mit kæmpekonkylie istedet for i en skumrede, da skumreden hele tiden forsvant pga strøm og næsten ingen flydeplanter.
Der ser i alletilfælde ud somom, da hun forsvarer in hule med iver og ingen for komme nær. MEN der er så lige sneglene! Og dem kan hun jo ikke sådan lige jage væk, og de besøger altså også hulen, så har hun haft egg, så er de jo desværre nok blevet spist af sneglene tror jeg, men vi får se. Elsker mine snegle men er også vild med mine fisk og kunne da godt have tænkt mig unger af dværggurami.
Hei på deg...jeg opplever også det samme med kjempeeple eggklasene at de faller ned og går i oppløsning. Prøv å ta de ned og legg de på en isoporplate. De er meget skjøre så de går fort i stykker. De har ikke lagt egg på flere månder hos meg nå....)
Heidi Ingdal
Hei på deg...jeg opplever også det samme med kjempeeple eggklasene at de faller ned og går i oppløsning. Prøv å ta de ned og legg de på en isoporplate. De er meget skjøre så de går fort i stykker. De har ikke lagt egg på flere månder hos meg nå....:-))

Tak Heidi, jeg må lægge dem på plade da, hvis ellers jeg kan finde ud af hvor, for de andre snegle vil sikkert kravle op og vælte den eller? Hmmm måske i fødekarret. Det var også den første klase der faldt i, så den næste er nok på vej inden længe hvis ikke jeg gør noget.
Jeg havde egentligt ikke regnet med egg, men hvis du mangler må du jo ha nogle af mine da, bare sig til, ok?
Nu tager jeg afsted til Chicago i 10 dage, så må jeg jo se om manden min kan finde ud af at passe mine fisk og snegle imens jeg er borte!!! uha uha
Så fik jeg lagt de fine røde egg til rette på et stykke flamingo, i deres helt eget lille kar. Skal jo ikke have dem blandet med de andre eplesnegle, så vil jeg da få grå hår i hovedet når de begynder at spise mine planter og jeg ikke kan finde ud af hvem der er hvem.

Jeg måtte op og rense karrene hos datteren min, det er noget hun selv skal lære at gøre, men som hun ikke helt har styr på endnu. (uha moderen forkæler den unge ) Solgte 6 kartoner egeblade og da det jo er hende der har plukket og hjulpet til med at pakke, så er aftalen jo at pengene er hendes til at købe udstyr og fisk til hendes akvarier!
Det var med fryd i øjenene at hun brugte pengene i hendes hoved, indtil jeg sagde; jamen så har du jo penge til at købe sand for!
Jamen mor!!! Jeps, vil du have sand istedet for grus, så må du selv købe, det var aftalen. Øv altså, sådan kan mor her altså også være så uretfærdig. fnis. lol. aaahahahahaha. okay så er der grint af.
Flere kæmpe egg, men nede i vandet, øv, de falder åbenbart nemt ned, så de skal tages op og ligges på flamingo såsnart de er hårde nok til det.
Det har jeg så fået gjort med de nye, for der blev igen lagt egg igår aftes.
Jeg tror da vist at Heidi må aftage nogle af alle de tasser her, ellers har jeg jo huset fuld at kæmpe epler.

Egg har jeg også fået igen i det store akvarie, men denne gang tror jeg at det var en gul og en lilla der "hyggede" sig og gav gevinst. Det bliver spændende at se.

Jeg fik igår købt flydeplanter til akvariet og det nyder guramierne. Den ene han lager skumrede som en gal, desværre for han, så er der kun en anden han af samme slags/farve som ham selv! stakkels han. Det havde været morsommere hvis det havde været de røde eller honning guramierne. Jeg har kun dværg guramier, men jeg tror ikke at de parrer sig når de ikke er samme farve/art. øv det kunne have været sjovt at se.

Så fik jeg købt et par suller og andre snegle til 30,- stk og var en happy camper da jeg drog hjem til akvariet mit og introdukserede dem til de andre beboere i huset.
Oj, spennende med eggklasene. Jeg fant også en liten eggklase nede i vannet. Men jeg tok den opp og la den på midtstanga. Den stanga som går på tverra i karet. Så jeg bærga de eggene. Jeg syns også at det er veldig spennende med nye eggklaser, men det kan fort bli for mange hvis man ikke får solgt eplene...
Hjemme igen efter en fantastisk, vidunderlig, spændende, sjov og heftig ferie i Chicago. Kan varmt anbefales.
Hei!

Stikker innom tråden din en liten tur.
Jeg får absolutt ikke sove så jeg leser blogger istedet.

Du har vært i Chicago, leste jeg. Det var nok en kjempeflott tur ja. Jeg har aldri vært i Usa, men det hadde nok vært gøy og en flott opplevelse.
Men min sønn reiser til Usa på mandag. Heldiggris.
Sirra
Hei! Stikker innom tråden din en liten tur. Jeg får absolutt ikke sove så jeg leser blogger istedet. :-) Du har vært i Chicago, leste jeg. Det var nok en kjempeflott tur ja. Jeg har aldri vært i Usa, men det hadde nok vært gøy og en flott opplevelse. Men min sønn reiser til Usa på mandag. Heldiggris. :-D


Uhhh hvor er han heldig sønnen din, hvor skal han hen?
boede selv nord for San Francisco i knap 3 år, men det er maaaange herrens år siden.

Og ja, jeg bruger også meget tid herinde, når jeg ikke kan sove om natten, så er det så hyggeligt at læse lidt om hvordan andre akvarister har det.

Tak for turen indenfor og hilsenen, kig endelig indenfor igen, det er altid hyggeligt med besøg
Ja, han er heldig. Jeg prøvde å få plass i kofferten hans, men det gikk ikke.. hehe.
Han reiser til Minnesota, og skal være der i ca 3 uker. Det er en tjenestereise, han er aktiv i Heimevernet for ungdom på fritiden, og er èn av hundre ungdommer som er tatt ut for å være på trening sammens med Minnesota National Guard i Camp Riple. Så det blir nok spennende.
Han gleder seg stort, mens jeg er nervøs! haha

Hyggelig å besøke tråden din her, jeg kommer nok igjen!
Har fået købt og hentet nye akvarier i weekenden. Brugte kar altså.
Fik bare ikke alt med til reolerne, så kan ikke få de op og stå, øv.
Glæder mig ellers til at få de op og køre og går med et kæmpe smil i hele hovedet for tiden, for ihh hvor jeg dog er blevet glad i akvarier!
Datteren min avler guppyer så det vil en ting, så jeg ender nok med at have guppy i nogen af de, men ellers skal sneglene mine også have det lidt godt. Overvejer lidt at flytte kæmpe eplene over i et af de, og så få et par sommerfugle ciklider i mit cylinder kar i stuen. Kunne være lidt morsomt, men så igen, så elsker jeg jo og sidde og kigge på kæmperne, og deres finurligheder.
Fik sat annonce ind idag på Eplesnegle og Posthornsnegle. Jeg har rigelig med gule eplesnegle nu og Lærke vil gerne tjene til penge til akvarie hobbyen hendes (alt hvad hun sælger, sættes til side til fiskemad, ekstra udstyr o.s.v.) så nu begynder hun at sælge af hendes brune snegle. De med pletter, dalmatinerne som hun kalder dem, er hendes yndlings snegle, hun syntes at de er de fineste af dem alle.
Ja ja det er første gang at hun ikke "får" af mor og far, men at hun selv skal spare sammen til tingene, så nu har hun pludselig ansvaret for at hendes fisk og snegle får mad og har det godt, så de ikke dør! Uha uha, men hun klarer det nu fint. Eikebladene samlede hun fint og flot, og har nu også solgt dem alle, så pengene begynder at brænde lidt i lommerne, men nu skal hun jo lige tænke på at de penge skal altså holde til lang tid, måske til et helt års forbrug af fiske foder! Ups, ja så kunne det jo godt være at det og det måske ikke liiige var mest nødvendig lige nu
I går fik jeg sat 6 af mine nye akvarier igang og glæder mig til at fylde dem med fisk og snegle. Heeerligt
Var i dyrehandlen med datteren min igår, hvor hun så en fisk som hun straks måtte ha´! Hmmm MÅ ha? Nej nej mor, men den kunne se så flot ud i vores store stuekar! Det er jo en delfin mor, er den ikke flot? Og jo det måtte jeg jo erkende at den var. Det er nu ikke nogen delfin, men en elefant fisk, men jeg syntes nu at hun har ret, den ligner mere en delfin end en elefant.
Så vi fik "delfin" en Praktbotia og 5 snegle samt 5 muslinger med hjem. Ahh man får altid en "pose" med hjem når man går i dyrehandlen.

Idag har jeg sat nogle af mine guppier ned i de nye akvarier. Hanner og hunner hver for sig. Jeg ønsker ikke for mange af de, og datteren min avler nok af dem, for os begge to. lol Ja ja det er hendes egne akvarier og så må hun jo også selv om hvad hun holder af fisk.

Jeg har fået sat sneglene i rene arts og farvekar, så nu er der kun lidt i vores stuekar som bare får lov til at vokse sig og krydse sig som de vil, det er jo altid spændende.

Jeg må afsted og klare dagens gøremål inden min datter kommer hjem og skal fejre hendes fødselsdag. Ak ja tiden går veldig fort! Hehe prøver lidt norske ord indimellem når jeg husker dem.
Moderen min var på besøg i en uge og til stor overraskelse for mig, blev hun helt betaget af alle mine snegle! Jeg var ellers sikker på at hun ville sige "bvadr, føj hvad er det dog du holder på med?" Men nei da, hun blev helt bidt af en gal snegl hun!
2 af gubbierne mine er højgravide og vi troede at hun ville kunne nå at se dem føde, men næh nej, ikke tale om, det skulle de nu nok selv bestemme.
Ja ja man kan ikke få alt man vil ha. Jeg har fået sat sneglene i rene farvekar på nær i selskabskarret i stuen hvor de får lov at krydse sig med hinanden. Ellers har jeg fået pyntet op snegler akvarierne fint med sand, planter, sten og rødder, så de har noget at kravle rundt på. De må jo ikke kede sig ved du!
Fik købt mig nogle fiiine små baby suller hos blondie i fredags, hvor er de altså nuttede! Et par kæmpe eplesnegle ville dog leve i sus og dus hos hende, ahhh de elsker andemad Skyllede sneglene godt inden de kom i karret mit, skulle ikke nyde noget af at få det skidt i huset hvis jeg kan undgå det. Hmm måske jeg alligevel skulle "dyrke" en spandfuld som mad til mine kæmpe epler? hmmmn noget jeg lige skal tænke over en stund.

Fik købt mig et lille fint par sommerfugle ciklider igår, sammen med to fine hunner til to af mine dværgguramier som viste sig begge at være hanner og som ikke helt kan blive enige om hvem der må være hvor og hvornår. Så nu har de forhåbentligt noget andet at se til.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap