Gravide guppyer? (side 5)

Haha. Jeg hadde noen som visna jeg og. Tenkte jeg skulle prøve igjen. Tenkte jeg skulle gjøre det for kampfisken sin del liksom ^^
Ja, det kan du prøve på. Jeg for min del har gitt opp flyteplanter. Hehhehe
JEg skal gjøre et forsøk igjen. Sikker verddet.
Skal til Stjørdal i helga og være med å aquascape fem 750L. Mulig det blir noe tips og triks å hente der i fra.
Oj, ja det blir spennende. Jeg håper at du sladrer til meg hvis du finner ut av hvordan få flyteplanter til å trives, for der har jeg ihvertall ikke grønne fingre. LOL. God tur da!
Skal jeg gjøre vettu! Håper å få kidnappet med meg noen planter hjem og.
Nå har platyfrøken nr to begynt å bli bolle også. Misstenker nr tre for å være gravid også. Men siden hun har sort/blå/grønn kropp kan ikke se etter andre tegn en bollemage. Og for alt jeg vet kan det være fordi hun er feit, og har spist godt.
Tusen takk! Ja, du får sikkert noen planter med deg hjem hvis du er heldig. Jeg håper at du er så heldig at du får med deg noen planter.
Håper det jeg og! Det hadde vært supert! Skal kjøpe ferdig ting til kampfisken også med det samme jeg mekker akavariet.
Ja, det lønner seg å ha alt klart, slik at det er bare for den å flytte rett inn.
Jepp! planen var å få det inn fortest mulig i allefall! Håper den vil trives hos meg
Den vil helt sikkert trives.
flyteplanter går okke i lag med guppy platy ol. de spiser de opp;P så det e ikke så lett og få til;P ska du ha deg kampfisk? de vil ei vite om har 9 stk i artsakvarium, så de blir spennende å høre;P
Snakka litt med MarenB om å skaffe en av Betta Splendens yngelen hennes. Blir mest sannsynlig rundt 30. April, 1. Mars. De som skal få flyteplantene.
Aha, da var den gåta løst!
I går kveld døde den ene molly mora. Full av yngel og egg. Sukk.
Huff så trist!
Virkelig synd. Håper ingen av mine holder igjen og dør. Platyen har blitt så gigantisk nå att det nesten er skremmende. Ene guppyen har blitt rimelig ballong den og.

Ble faktisk bitt til blods av en Scalare i helga. Den skulle flyttes fra en bolig til en annen, og skulle jommen meg ikke ut av akvariet sitt. Så den hoppa likegodt opp og beit.
Ja, det var utrolig trist at ho døde. Å nei! Gjorde den det? Oj, oj, oj, ja, når dem har bestemt seg for noe så blir det sånn. Akkurat som den ene guppyen jeg hadde en gang. Ho skulle slettes ikke oppi en glassbolle. Ho hoppa 15cm rett opp og kaplask ned på betong gulvet. Det er jo noen cm fra benken og ned på gulvet så jeg regna med at nå var ho død, men nei da, ho sprella som bare det og det var ikke noe problem å få ho oppi bollen. Men ho likte ikke at ho måtte oppi der. Men ho hadde ikke noe valg for jeg måtte rigge opp et kar til dem først. Det var det aller første karet jeg satte opp til dem og visste ikke den gangen det jeg vet nå. Du kan lese alt om den historien på bloggen min. Bare gå inn på profilen min så finner du den.
Leste om det der.
Vi kom frem til at det var en særdeles mannevond scalare det der. Ikke nok med at den er gigantisk, men den angrep flere ganger. Aldri i livet om vi skulle få lov til å putte hendene i akvariet å flytte på planter osv. Da ble den en smule sint.
De to gullfiskene var bare litt deppa i starten og sutra bak en plante fordi de måtte flyttes. Men de skjønte fort at det var det samme akvariet de hadde havnet i da. :P
Hm, det hørtes ikke bra ut det at den ikke er snill. Det var bra at gullfiskene forstod at dem skulle flyttes litte grann på.
Den skal mest sansynelig gis bort til noen andre som vil ha den grunnet att det er planlagt å ha andre fisker i karet som ikke går helt bra sammen med Scalare. Usikkert om gullfiskene skal gis bort også da. De er jo store og fine da, og ca 2 år gamle. Men de passer ikke helt med det som skal oppi karet.
Ja, det er lurt å være på den sikre sia.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap