Trenger hjelp til å starte opp et akvarie (side 5)

Husker ikke helt vannverdiene, men de er innenfor ancistrusens krav ihvertfall.. vanntemperaturen ligger mellom 27 og 28 grader, er litt nitrat.. men ikke noe farlig.
Har vært 1 uke i akvariet.

Men ene plantetypen min driver og dør =/
Å jo da
Mine ancistrus har forskjellig mønster (lysere flekker) nesten hver dag. I hvertfall hun som ikke er voksen enda. Ser ut som om den "kamuflerer seg"
Tror ikke det er noe farlig. Men jeg er ingen ancistrus ekspert heller
her er ancistrus fruen min... sånne flekker du mener?
Sånne flekker ja, bare de som er på min er ikke så tydelig..
tror ikke dette er noe farlig
Min ancistrus er også slik
okei, håper på at det er normalt da

Men tror yngelen spiser plantene mine :S
Er guppy yngel btw.. mater de 2 ganger for dagen, og de er 1-2 uker gammel.. tror dere det kan være de som spiser plantene? de blir liksom helt ødelagt over natten :S
Så dør mye av plantene.. så no må jeg fjerne alle de plantene -_- Men ser ut til at de andre plantene jeg har er fine da
(har kun 2 typer planter, og kun ene typen som det er noe gale med)
Til nybegynneren...
Jeg ville anbefalt et akvarium på 200liter minst, fordi jo større det er, jo lettere er det.
Men no har jeg på 60 liter :P
og jeg får heller ikke lov til å ha på 200l...
Hvis noe ødelegger plantene, er det nok ancistrusen din. Den spiser når det er mørkt, og spiser planter hvis den ikke får nok av grønt. Prøv å fore med squash og agurk, men ikke la det ligge nedi for lenge. Og ikke hver dag. For å få den til å synke, stikker du en tskje gjennom den.
ååå.. den fikk agurk på søndag
Den agurken var det greit spist av kan man si. men alle de plantene er dau no, så tar de utav =/

Men de mystiske fiskene min søster fikk fra dyrebutikken for en stund siden.. de har forandret seg endel, no er de svart med en blå/blank strek fra øyet til halen..
Tror det er svart neontetra, men formen er litt annerledes på de da.. sikkert ikke ferdig utviklet

Hvor lang tid tar det før guppy yngel beynner å få farger?

Og en siste ting.. filterpumpen til min søsters akvarie går tett hele tiden, er det noe jeg kan gjøre for å forhindre det? Har satt i en ekstra sirkulasjonspumpe,
Er nesten ikke noe futt i det filteret :S
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap