Millas akvakaos:p (side 5)

Inaktiv bruker
tenkte de kunne sendes med eventuelt, når hun kommer med cory til deg. og skal ta med scalare yngla til meg... ?? det var jo eneste måten å få sendt fiskene hit...
ellers så kan vel kanskje fisk på den størrelsen sendes kanskje??
Mvh Kristian.
blir ingen cory på meg, og ingen scalare på dg ble for langt desverre
Jeg kjøper gjerne noen sverddragerhunner!
Inaktiv bruker
åh, så dumt at ikke det blir syss da... jeg har så lyst å dem, men kan sverdragere sendes??
i flaske?
nå blir det mest sansynlig enda et karr på meg 550 liter tror jeg det var så da får discusen min god plass nesten 200 liter mer. Karret kommer fredag eller lørdag. Da må jeg tømme et karr eller to for å få plass. Kanskje jeg må selge et karr også.
Selge??? :)
Si i fra om du bestemmer deg for å selge et kar da!
Smittet:p
å du som ikke skulle få litersyken:p hehe. Too late:p glise:p
Neeeeeeeida :)
Neeeeeida, men jeg skal jo bytte ut det jeg har! Også tenkte jeg å ha et lite et på badet (eller et stort). Hehe.

Er du forresten interessert i et stort? Minst 200 l, men jeg tror det kan være atskillig større. Med bord/skap, og ellers komplett (tror jeg).
ja da har nye karret kommet 550 liter. Var jammen stort gitt vet ikke om jeg gidder å begynne å tappe karr for å få plass til det i dag. Må tappe 375, 250 og 160 literen. Så må jeg flytte di litt rundt, for å finne ut hvem karr jeg har plass til å ikke. Har jo også 180 liternen og noen småkarr jeg mest sansynlig også må flytte på. Også trenger jeg mer planter og røtter. MASSE planter og røtter. Vil ha et godt beplantet stor karr tror nesten jeg må kjøpe et par discus til også. Blir litt stusselig med kun 5 stk og et par maller oppi der.
karet ble iaffal vasket i går:p håper på å få karet på plass i dag. Om jeg orker. Har vært så sliten og trøtt siste ukene. Vet ikke hvorfor, men mangler tiltak liksom. Sitter å ser på alt jeg skulle ha gjort, men blir kun med tanken:s vel... Uansett... Scalare yngla spiser micromark til di ser ut som små ballonger;p samme med juvel ciklidene. Men juvelene har begynt å spise knust discus gran i tilegg. Håper snart å få scalarene til å ta tørrfor også. Gubben liker ikke alle boksene med ekkel micromark overalt. Han sier di lukter:p
sliiiten. Phu:p bært vannbøtter til jeg så mann med jån! 550 literen er oppe å går. Hurra men du og du å tomt det ser ut. Plantene mine er alt for korte. Trenger høye planter som kan dekke bakveggen litt. Eller høye røtter eller no. 375 literen var mye lavere, å det ser jeg tydlig når plantene er tatt over. I morgen skal 250 og 160 literen tømmes. For der skal 375 literen stå. Også må jeg tømme 180 og 100 literen, for dit tror jeg 250 literen, og evt 160 literen stå om jeg får plass. Hm. Hvor skal jeg gjøre av 180 literen og 100 literen stå da tro? Uff. Jeg har for liten plass!
Inaktiv bruker
hei. uff da. det blir jo mange vannbøtter dette... :P hehe.
ja, jeg ønsker meg din 160 liter eller 180 liter, hehe det er så fine kar. hehe.
ja, det blir jo morsomt å se om du får plass til alt, både fisk og karr :O)
hvor skal du ha coryene?

du har jo kjøkken og en hel kjeller også da, det er jo mulig å sette noe der, hehe

Lykke til da :O)
Mvh Kristian.
her går det fremmover 375 literen er nå på plass hvor 250 literen og 160 literen stod. Så nå er det trangt på stuegulvet, for 250 literen står midt på gulvet, og 160 literen står bak tvn. Orka ikke mer i dag. I morgen skal jeg en tur til røros. Må få tak i en varmekolbe. Å er ikke hjemme før kl 16. Så resten av karra får vente til onsdag. Da skal 250 literen og 160 literen få plass men har uansett 2 karr jeg ikke vet hvor jeg skal sette. Har allerede karr på kjøkkenet. Og kjelleren funker dårlig pga vann og sluk ikke er opptimalt. Så mulig 180 literen må selges. Å det kjøpte jeg jo nytt for bare 4 mndr sia for 4900. Er et juwel med buet front, innebyd pumpe og møbel. Vet ikke hvor mye jeg kan ta for det nå.
Inaktiv bruker
hei.å¨vbeldig synd å måtte kanskje selge et såå flott karr. det er mitt drømmekarr )
men hvis du muligens skullle solgt 160 literen...? hvor mye selger du den for da??? er litt interessert...
det vet jeg ikke. Mulig jeg beholder det til medisinerings karr. Vel over til oppdatering. 250 literen er på plass også nå der bor levendefødere,ancistrus og 3 viftereker 375 literen er det ancistrus, 14 neontetra og 15 scalareyngel som våkser seg til. 325 literen er det 4 våksne scalare(2 par) 9 glødebåndstetra og 9 cory. Dette karret skal tømmes, og etterhvert bli hjem for ciklider, kanskje malawi. 450 literen er fiskesuppe. 9 praktbotia og en liten stim skjørtetetra og sae. 550 literen bor 5 discus, 6 l144, 6 khuliiål, 5 små superot og 2 sommerfuglpleco. 100 literen er full av juvelciklide yngel. 60 liter full av scalareyngel. 60 liter med reker og snegler. 50 liter med 4 kjempe epler jeg prøver å bli kvitt. 180 literen har nå fått plass, men midlertidig tom. 160 literen tom, brukes til medisinering.
Inaktiv bruker
åh, dette hørtes ut som en fin plan, å ha et medisineringskarr, hørtes ganske lurt ut...!
flott med denne oppdateringen med hva som er i hvilket karr!!
Mvh Kristian.
fikk et uåpnet akvarium i dag ble kjempeglad men når jeg åpnet esken var ene veggen sprukket helt ned men kan alikevel bruke pumpa og kolba som fulgte med. Var et 63 liter juwel karr, med lystopp og innebygd pumpe jeg er absolutt ikke handy, så får ikke reparert karret. Så enten går det i søppla, eller så får jeg kjøpe en hamster eller no å ha der:p
Inaktiv bruker
Hei!
Så morsomt!!!
jeg hadde blitt heelt hipp hipp hvis jeg hadde fått et nytt karr
synd det var sprukket, men en hamset hadde sikkert stortrivdes inni der
juwel karr er jo også veldig fine :O)
Inaktiv bruker
en annen mulighe er å dertte oinnedyr du kan fore fiskene med der
bokser med microorm og artemia er jo også eldig ifnt å ha der siden ikke det blir luktene så mye av det, som gubben din sa... hehe :P
ja var synd det. Ho jeg fikk det av, hadde ikke engang åpnet esken. Så ho viste nok ikke at det var ødlagt. Men gubben har lyst på reptil om det blir lov. Så går vel kanskje ann å bruke det til ei lita firfisle eller no etterhvert:p hvis ikke kaster jeg det, eller gir det til noen som kanskje vil reparere det scalare yngel på begge para her IGJEN!! Å jeg som allerede har et kull jeg fostrer opp. Whææ:s funderer på å kvitte meg med ene paret. Jeg har mer enn nok yngel altså!! Denne gangen skal jeg ta vare på ynglet til paret med svarte hua, for sist var det kullet med hvite hua sine jeg tok vare på. Men etter det lar jeg egg og yngel bli spist. Har ikke plass til flere scalarer.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap