Leifs verden, del 2 (side 5)

LOFFA
[QUOTE=Black_Flys]Skåler for egg Leif. Julebord i kveld.. Ha en flott helg. Espen


Husk dog det Espen at julebord uten Aass er som et bønnemøte
på søndagsskolen ;- = )


aldri vært på søndagskole eller bønnemøte.
Aas fatøl duger (faktisk en av mine favoritt øl), men for min del er DAHLS det beste ølet.
Jeg fikk til slutt ordnet karet i reolen og tatt vannbytter i kveld. Tok ut rota med hulrommet som ancistrus hannen ligger på egg og satte inn i kar 1 i reolen etter at jeg fikk tempen jeg ville ha (26-27 grader) Kikket inn ved 23 tiden i kveld og hva fikk jeg se.... jo da der har eggene begynt å klekke. Aner ikke hvor mange egg det er der da det er håpløst å se ordentlig inn i rota der han ligger. Bilde 1

Da er det bare et grått kar igjen. Det er det karet som hongsloiene går i nå. Hadde vært herlig å få gjort noe der også i løpet av søndagen, men får se ann tiltakslysten.
Den er ikke helt på topp om dagen, men det begynner å gå seg til nå her i karene.

Det så ut til at det var noen ubefruktede Apisto. hongsloi egg i hula, men nå når eggene har klekket kan jeg se at det faktisk er VELDIG mange som ikke er befruktet. Han har nok hatt dårlig tid..... Så forventer heller ikke denne gangen særlig mange yngel

Panda ynglen jeg fant ensom i karet jeg tømte, ser ut til å ha det greit sammen med ynglene av C125 i oppvekst/klekkekaret. Etterhvert som eggene klekker (C125) blir det ordentlig liv i det karet også. Ligger en del egg der nå
Etter at jeg førte over de siste bildene fra kamera til maskin her i går, glemte jeg å skru av strømmen på kamera. Det angrer jeg på nå. Fikk se de største C125 ynglene som egentlig er solgt, men ikke hentet, danse og leike seg på front glasset.

De akte seg helt opp til ramma på karet og det er faktisk 6-7 cm fra vannflaten og opp til ramma. Noen av dem sugde seg faktisk "fast" på front glasset mellom vannflaten og ramma i flere sekunder. Når jeg først så det trodde jeg at jeg måtte pusje dem ned igjen. Dette må bare oppleves.

Har tatt et par bilder nå, men med så aktive fisker og et noe tregt kamera, blir det sjeldent gode bilder når det skal taes bilder av sååå aktive fisker. Ble et bilde fra mallekaret også
Har noen nye bilder igjen fra karene

bilde 1. Bartesam
bilde 2. Sverddrager og koral platy yngel i mallekaret
bilde 3. Ancistrus yngel
og noen til

bilde 1. Aspidoras C125 egg som ligger til klekking
bilde 2. Ancistrus leiksparet mitt
bilde 3. Møtevirksomhet.....

Har prøvd å ta noen bilder av Apistogramma hongsloi ynglene, men de er for små, jeg en for dårlig fotograf og har et møkkakamera.....

Kamera er ikke brukanes for mindre yngel, dårlig fokus
Skrytetråd???
Har egentlig ikke hatt store lysten til å skrive noe i tråden her de siste dagene etter at en tråd som har vært på forumet her har skapt en del uro, støy og irritasjon. Iallefall blir jeg kraftig provosert når jeg ser at enkelte mener at de som har personlige tråder er egosister, skrytepaver og trenger oppmerksomhet da de har lavt selvbilde. Når slikt kommer opp klarer jeg bare ikke holde kjeft, og måtte inn med et par kommentarer. Jeg for min del har ingen tanker om at jeg har denne tråden for å skryte av noe som helst. Jeg er bare en litt over gjennomsnitts nerd i denne hobbyen, som gir meg så mye, og som jeg vil dele med andre. Om noen mener at jeg skryter, må dere si i fra så skal jeg forsøke å formulere meg på en litt anderledes måte. Nok om dette....

Har skjedd litt her de siste dagene
Ancistrus eggene har klekket og ynglene har fått sin brunfarge. Aner ikke hvor mange de er, men tror det er et forholdsvis lite kull. Tenkte å åpne pumpa i det karet i morgen, for regner med at det er noen der inne. Skal også sette inn en annen pumpe slik at jeg slipper å plukke ut yngel hele tiden.

Det siste karet som var så grått er tatt ut, vasket og satt inn i reolen igjen og skal vel fylles opp i løpet av helgen.

Apistogramma Hongsloi yngelen er forlengst fritt svømmende, men pga så mye planter vet jeg ikke hvor mange de ble, men noen er det da der. De har på lik linje med ancistrus ynglen hvert sitt kar.

Det klekkes stadig nye Aspidoras C125 egg og det er artig å se livet i yngelkaret deres. Har fortsatt ikke fått solgt de 13 ynglene som ligger ute for salg, så de blir nok levert til dyrebutikken i løpet av kort tid. Hadde bare ønsket at disse skjønnhetene gikk til noen her på Akvaforum, men intressen ser ut til å være laber. Hadde bare en fått opp øya for denne flotte pansermallen!!! Coryene vokser også fort.

Venter fortsatt på nye Apisto yngler hos de VF1 jeg har, men ser ut til at de har bremset opp litt
Det er ganske nøyaktig en time siden jeg skrev dette; Venter fortsatt på nye Apisto yngler hos de VF1 jeg har, men ser ut til at de har bremset opp litt

Nå når jeg skulle til sengs, gjore jeg som jeg pleier å gjøre, sjekke alle huler for egg. Jo da jeg fant nye egg, akkurat hos disse jeg her nevnte. Merkelig...... !!!

Artig at de hører på matfar iallefall.

Satte en plante fra reolen og over i mallekaret forrige dagen for å se om ancistrusene ville rense den for alger. Jo da de gjore de, men Bartesam og co fikk jaggu konkurranse av platyene. Jeg fikk bekreftet noe jeg ikke visste før nå, PLATY er algespisere, til tusen

bilde 1. stolt mor
bilde 2. stolt far
bilde 3. kamp om algene....

Natti natti folkens
Plussmedlem
LOFFA
Har egentlig ikke hatt store lysten til å skrive noe i tråden her de siste dagene etter at en tråd som har vært på forumet her har skapt en del uro, støy og irritasjon. Iallefall blir jeg kraftig provosert når jeg ser at enkelte mener at de som har personlige tråder er egosister, skrytepaver og trenger oppmerksomhet da de har lavt selvbilde. Når slikt kommer opp klarer jeg bare ikke holde kjeft, og måtte inn med et par kommentarer. Jeg for min del har ingen tanker om at jeg har denne tråden for å skryte av noe som helst. Jeg er bare en litt over gjennomsnitts nerd i denne hobbyen, som gir meg så mye, og som jeg vil dele med andre. Om noen mener at jeg skryter, må dere si i fra så skal jeg forsøke å formulere meg på en litt anderledes måte. Nok om dette....


Er egentlig enig i at denne tråden ikke skulle vært opprettet. Men ingenting å bry seg om. Bare å skrive, det..
Er sjelden jeg er SINNA på fisk, men i dag ble jeg det. På det ene karet jeg kjøpte, det siste, fikk jeg med et leikspar med Julidochromis marlieri. Så sånn innimellom i karet at hannen jaget på hua, kanskje noe mer voldsomt enn en vanlig leik. Trodde først det var leik, men etter at jeg satte meg til for å følle med følte jeg at han oppførte seg som en ordentlig PØBEL. En ordentlig drittsekk. Han jaget henne helt villt og beit i henne stadig vekk, og måtte skille dem. Tok ut den stakkars hua og satte henne sammen med mine ancistrus super rot.

Ser at henne ikke er helt seg selv, utslitt og er nok redd hun ikke klarer natten. Jeg får bare håpe det beste.

Ellers er det satt inn lufteventil i alle fire soverommene her i dag. Det ene soverommet har jeg som akvarierom. Men ser ut til at jeg har fått kjøpt feil el vifte til dette rommet. Den stopper etter kort tid pga fuktigheten, så må nok bytte den ut med en som er beregnet for våtrom antar jeg.

Ser ut som det går bra med Apistogramma cacatuoides F1 eggene i hula og i dag så jeg 8-10 apistogramma hongsloi yngler rett ved frontglasset i det andre apisto karet. I det tredje apistokaret med en trio av Apistogramma macmasteri skjer det svært lite. Enten er han impotent, ellerså liker han ikke damer. Han har jo store muligheter med to damer, helt alene. Mulig han er som meg.... litt sjenert... hm, fikk noe rusk i halsen her...

I mallekaret (160L) ser det ut til å gå hardt utover sverdplantene. De begynner å bli litt tynnslitte. Rart... i det karet trenger jeg egentlig ikke spesielt med planter, men er det karet jeg har MEST planter i. Ja noen av de skal jo tilbake i kar #2 i reolen når jeg får fylt det opp da, så noe mindre blir det jo.

Fikk ut noen småttisser av ancistrusene av pumpa i dag også, men var ikke så mange som jeg trodde der. Er et ganske lite kull i forhold til det jeg fikk fra mitt forrige leikspar. Der var hua en del større og la opptil 15o egg. Denne hua la såbb ca 40 bare tror jeg. Litt vanskelig å telle i det karet når de er så spredt.

Bartesam har måtte oftre plassen sin i skiferhula noen dager for et par huer som stadig har hengt rundt der og inni, men han er nå tilbake. Sjarmører ofrer seg for damene..... Han lå å viftet i går, men han begynner å bli en gammel mann, så om det kommer noen småttisser med han som far, ja det får tiden vise
skål Leif. Fantastisk seier av SPURS i dag. Lå under 2-0 og vant 3-2 borte mot arsenal. happy happy. kan du tro.

Du må fortsette å skrive ja. Liker å lese utviklingen.
Ha en flott natt..

Espen
Er det garantert et leiksparr du har med marlieri?
Høres nesten ut som to hanner som krangler om territorie...
var egentlig min første tanke og Frosken, har hatt disse flotte Julidochromis marlier selv for en tid tilbake og de var rolige . Jeg hadde 4 stk og trolig 1 +3 , det ble ganske mange av de.....
frosken
Er det garantert et leiksparr du har med marlieri? Høres nesten ut som to hanner som krangler om territorie...



Er dette 2 hanner så har det skjedd under med disse frosken. Han beholdt det siste kullet med yngel selv når jeg hentet dem sammen med 160L. Jaja, når jomfru maria klarte det.... hvorfor ikke, hehe

Ja Espen, Spurs overgikk alt jeg trodde ville skje når de lå under med to. Jeg er MEKTIG imponert

LFC klarte det endelig i kveld også, 3-0 og de krabber seg oppover tabellen......

og jeg lover å fortsette med skrivingen. Blir artig å se hvordan det går med apisto yngel og de nye eggene. Hongsloi ynglene går alene etter at jeg tok ut nøtta for at de skulle klekkes alene. Vet ikke hva jeg gjør med de andre enda (F1) men får følle med i dagene fremover. Begynner hun å spise av eggene må jeg sette opp et ledig kar for hula. Er det slike som meg de kalle stae.... hehe. Sleep tight folks
Ja da har du lov til å være sinna,konebanking rett og slett..fysj

frosken
Ja da har du lov til å være sinna,konebanking rett og slett..fysj



Hehe, ja skal jeg godta konebanking i mine kar så må det være noe spesielt som har skjedd. Sånn som utroskap, fest uten lov (uten meg f.ek) flørting med tankene på feil sted etc (knis)
LOFFA
[QUOTE=frosken]Ja da har du lov til å være sinna,konebanking rett og slett..fysj



Hehe, ja skal jeg godta konebanking i mine kar så må det være noe spesielt som har skjedd. Sånn som utroskap, fest uten lov (uten meg f.ek) flørting med tankene på feil sted etc (knis)

Haha... :p
HEI Lisa og velkommen til tråden.

Alltid hyggelig at nye lesere legger igjen spor etter seg. Skulle egentlig legge meg men fant ut at det var så lenge siden jeg la ut nye bilder (er dårlig til å telle timer på tommel tottene) så blir nå noen nye bilder her

bilde 1. Vitfa på akvarierommet på plass i dag (ups... ser visst et tom kar i reolen)..
bilde 2. Bartesam på plassen sin. Han, på lik linje som meg, trives på ryggen..........
bilde 3. Apistogramma macmasterihannen på let etter sine to elskerinner
Skjønner godt hvorfor han har fått navnet Barte Sam ja..
bilde 4. Aspidoras C125. (hyper aktive med innebygd turbo intercooler)
bilde 5. Albino coryene ser på meg å spør: skal ikke vi snart få noen flotte farger da?
bilde 6. Macmasterihannen. Nå skal jeg ligge her til de kommer... Jeg er for gammel til å fly etter damene....

Er det en tilfeldighet at jeg og mine fisker har en del felles trekk? Hm,
Blir stadig frustrert over og bo i nord når det gjelder hobbyen min... Det er tilnærmelsesvis umulig å få de flotte artene dere "sør" har...
Men kanskje derfor så skatter man de spesielle man får tak i ekstra, og blir mer skeptisk til den vanlige typen fisk.
Kanskje litt misunnelig på dere som bor hvor det er enklere og få tak i spesielle fisker... Bare kanskje...
Tilfeldig bekjentskap
© Karen Hansen
Reklame for plussmedlemskap