Kaja's coryastiske verden (side 5)

Der ja! Der var den fine gule stripen
Jeg var inne på cw nå, og det er samme typen det er snakk om på begge forumene, bare at på cw står den kun som gold laser, mens her har vi flere kallenavn på den.
Men det blir jo ganske forvirrende da, på auksjonen hvor jeg kjøpte gold laser så sto det jo andre poser som var merket orange laser, så jeg trodde faktisk det fantes to typer jeg da, en orange og en gold.
Så mye greiere om man kunne fastslå bare et navn

Så da er altså coryene våre gold stripe, gold laser, orange stripe og orange laser, alt ettersom :b

Hvordan går det i yngelkaret?
Står det at det er samme art der?
Her har vi gold som cw010 mens orange er cw023 og det er jo ganske så stor forskjell i utseende på disse to.
Mens yngelkaret absolutt ikke går
Mister mange hver dag og i alle strl, både de som ser litt sjabby ut og de som ser helt i orden ut.
Har ikke tilsatt noe fisk der heller så skjønner ikke hva det kan være.
Skal tilsette aquasafe ved neste vannbytte når jeg har tatt ferdig medisinkuren, eneste jeg ikke har målt er tilseningen i vannet.
Noen ganger får vi plutselig store hopp i verdiene der og det har vi mistet yngel på flere ganger før.
Men skal ikke klage egentlig, for selv med noen luftslangeproblemer og andre ulykker så hadde jeg egentlig grei oppvekstrate på yngelen.
Og denne gangen skal yngelen kun gå 14 dager i hangon boks og slippes i foreldre karet å vokse seg halvstore der før de får eget kar.
Viktig å finne nye og kanskje bedre løsninger.

Nå venter jeg på at venezuelasene skal egge ferdig etter en veldig lang pause uten egging og da kan du tenke deg mengden egg!
De har allerde fylt to lange,brede blader og da plassen var slutt der begynte de på veggene...
Nyttet desverre ikke å få tatt bilde med kamera siden det ikke ville fokusere på bladet som gynget i strømmen så det ble ett dårlig men talende nok mobilbide...
Kaja
Står det at det er samme art der? Her har vi gold som cw010 mens orange er cw023 og det er jo ganske så stor forskjell i utseende på disse to.

Det er jeg som roter her, orange laser har sitt eget nr.cw023, men da burde det jo være den som skulle hete orange stripe/laser synes jeg, det er det som gjør det så forvirrende når gold laser/gold stripe også heter orange stripe, hvis du skjønner

Ang. dette med ynglene, jeg tror også det kan være greit at de går med foreldrene, der er det jo som regel mer stabilt enn i et lite yngelkar.
Jeg har også lyst å slippe ut de eldste ynglene mine nå, men foreldrene skal jo mest sannsynlig gå i 325-liter'n og det virker så skummelt å slippe ut yngel på 1,5 cm. der, det er jo en stor verden!
Det som er greia er at yngelkaret er like stort som foreldrekaret....
Men skal ikke spekulere mer på dette, fortsetter å prøve å finne ut hva det kan være men og konkluderer med at noen ganger går ting galt uansett hvor riktig en gjør det.
Og så kommer det nye egg, nye yngel og nye muligheter.
Vakre reker i hus!
Skal aldri si at reker er pingler.
Mine har vært i post i en uke nå og hittils lever alle!
Og så vakre de var
Synd at kamera og jeg ikke kan vise hvordan de egentlig ser ut men legger ut noen bilder fordet.
Siden Bluepearl,Neocaridina heteropoda gul og caridina ssp blå fortsatt har litt skrekkfarger er ikke blitt fotografert ennå.
Mens biene mine ikke liker blitz allerede, spess snowwhitene som blir helt feilfarget siden de er mye hvitere
Februar snart over
Ja endelig så er denne hektiske måneden snart over.
Med samboer bortreist og masse styr med dyr og akvarier har ikke tiden strukket til å skrive om hva som faktisk har skjedd rundt i karene her.

Jeg har nå endelig en gruppe på 10 nydelige Eques i hus
noen bilder...
med makrolinse.

Første bilde er million fisk hanne litt siden Marita skal se hvordan de ser ut...
Andre er noe av det ekkleste som jeg plutselig fant her, Milo mener det er øyestikkerlarve?
3 er blonde multicolor undersword endlers hanne.
Fine bilder
Den blonde-undersword hannen var jo vakker!
Synes øyestikkerlarven var litt kul også jeg da
Marita Ekdahl
Fine bilder :) Den blonde-undersword hannen var jo vakker! Synes øyestikkerlarven var litt kul også jeg da :)

Sikkert vakker men ekkel når den buktet seg inni hånda....
Og jeg som endelig har vent meg til rekene mine.

Flere bilder oxo
Kaja
Flere bilder oxo

Bildene er av bluepearl, rili og snowwhite
Reker fra tommy
Her er de vakre blå tigerene jeg fikk fra Tommy.
En flott liten gjeng og jeg gleder meg siden jeg har bestilt noen ungdommer som kommer i mai.
Pakken gledet ikke bare meg men også lille puma syntes den var morsom å leke i etter 'mor' hadde tatt ut det ho skulle ha.
Men ho ble en smule statisk....
Reker fra michael
Idag kom rekene jeg har bestilt av Michael.
Red bee fra en japansk stamme og noen sorte tigere.
Kjempefornøyd og Michael innfrir virkelig alle forventninger til kvalitet og service.
Denne gangen var jeg flinkere og knipset de før de ble sluppet fri for ikke alltid lett å få de til å sitte pent senere...
Og så var det sånn ellers raport...
Så endelig ei svart bie med egg her idag men ikke tale om at den vil komme i kamera rekkevidde.
Lille 50% gutten fra sverige har virkelig jobbet etter han kom.
Er ikke en eneste damerygg jeg IKKE har sett han oppå...
Eneste som er litt dumt er at selv i boks før de flyttet inn var det umulig å fange hvor blå de var selvom vi tydelig så det.
Ett ganske så spennende bie kar det blir nå uansett med 5 røde,4 sorte og 4 snowwhite med kingkong&redruby anlegg, 14 stk Blå/sort/hvite bier med mamma panda, pakka kingkong og nå da de 12 vakre redbee'ene med Japanske foreldre.

Måtte ta med den søte redbee'en i planta og den lille 144 hannen som har sitt andre kull med monsterdama mi.
Ho valgte ikke Monstergutten jeg har men lille tassen....igjen....
Ligger ett bilde av de to guttene i tråen min fra før.
Hei Kaja,
flott at rekene har kommet fram til deg, men det har jo tatt sin tid denne gangen. 3 dager for å sende e er ikke vanlig, men ikke noe problem for rekene egentlig. Uansett er det bra at du fikk de i dag og at de ligger ikke på postkontoret over helga.

Bildet med de to Svarte Tigerreker er ganske lærerik. Fargen på halen er ett kvalitetsmerkmal hos Svarte Tigerreker og på bildet ditt ser man to forskjellige kvaliteter. Det er ikke mange Svarte Tigerreker som har svak eller ujamn kroppsfarge, ca. 90% av ett vanlig kull er kullsvart på kroppen. Men på halen og evt. i hoderegionen kan fargeintensiteten variere og man ser kvalitetsforskjellene.
Kjempefine reker uansett og i tillegg er Svarte Tigerreker OE ganske robust i forhold til bierekene syns iallfall eg :o

Japanstammen med Red Bee er utrolig fin. Bildet ditt viser litt av det genetiske potensialet disse kostbare rekene har. Eg har fått fram noen få med utfarget hvite ben og antenner. Utfarget ben og antenner er meget sjelden hos Red Bee.

Så det er noen spennende prosjekt du styrer med nå.

Lykke til!

Mvh

Micha
Flotte bilder! De svarte tiger-rekene var kjempefine!
Så mye spennende og flotte reker du har!

Her i Trøndelagen er dessverre reke-interessen særdeles laber, så veldig bra at Tommy og Michael sender...
Michael Niesar
Så det er noen spennende prosjekt du styrer med nå.

Ja det skal bli veldig spennende å se hva som blir av disse rekene.
Bilde en er av rød med kk & rr anleg pluss 2 med mor panda og far kk.
Trodde bare ikke at blåfargen de har innimellom skulle synes på bildene, men noen ganger er det ok å ta feil...

Det er fra disse to stammene jeg nå har ei sort bie med egg pga en ivrig 50%kk/panda far.
Sissimor
Så mye spennende og flotte reker du har! :D Her i Trøndelagen er dessverre reke-interessen særdeles laber, så veldig bra at Tommy og Michael sender...

Ja de er kjempefint å kunne handle med slike selgere.
Dyktige på det de gjør og flotte reker en får.
Og takket være disse og noen til har jeg fått opparbeidet meg en del rekearter nå.
Eneste som er dumt er at jeg har en lei tendens til å synes de dyreste absolutt er de vakreste....
Men synes fortsatt Sakuraene mine er nydelige skapninger.

bilde 1 er bie-suppa mi (ikke lett å ta gruppebilde med makro)
bilde 2 er heteropoda gul dame med egg
bilde 3 er Sakura
Marita Ekdahl
Flotte bilder! De svarte tiger-rekene var kjempefine! :)

Takk!
Endelg blitt litt mer venn med linsa...
Har nå klart noen bilder av de berømte rekene fra Linda til slutt også.
Og navnet regnbuereke er nå ganske så passende.

2 bilder av de og ett til av en tiger
Tilfeldig bekjentskap
© S i m e n
Reklame for plussmedlemskap