- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Vestlandskulpen... (side 5)
Vestlandskulpen... (side 5)
Postet 30.01.12 kl 21:08
Postet 30.01.12 kl 21:17
Sølvi:
Ja, jeg venter nok på svar fra Åsane! Erlend skulle bringe dette videre... Vil tro de kan gi meg et bedre tilbud, og kanskje inkl. alulister. Men hvor får jeg tak i lysarmatur som er så lange, eller kan jeg dele denne i to deler kanskje? Lage sjøl?
Håper å få på plass møbel som dette skal stå på neste uke! Må innom Minde Snekkeri en liten tur... Veggen er svart og klar for denne kulpen nå!
-Stein-
Ja, jeg venter nok på svar fra Åsane! Erlend skulle bringe dette videre... Vil tro de kan gi meg et bedre tilbud, og kanskje inkl. alulister. Men hvor får jeg tak i lysarmatur som er så lange, eller kan jeg dele denne i to deler kanskje? Lage sjøl?
Håper å få på plass møbel som dette skal stå på neste uke! Må innom Minde Snekkeri en liten tur... Veggen er svart og klar for denne kulpen nå!
-Stein-
Postet 30.01.12 kl 21:27
Du får 150cm lysarmatur fra f.eks. Aquamanias, men hvis du lager selv så vil det jo passe bedre inn med resten av stuen. Da er det bare å kjøpe lysrørsett fra f.eks. Webzoo.
Postet 30.01.12 kl 21:39
Postet 30.01.12 kl 21:42
Mitt aller første vannbytte ever...
Heisann!
Da har jeg byttet vann før aller første gang i mitt liv! Juhu... Det gikk jo LETT!!!
Vannen var godt farget og jeg vasket filter litt i dette før jeg tappet vannet. Ser greit ut dette... Nå har kulpen også fått ny plass, på kjøkkenet! Passer jo fint der...
Riktig God Helg!
-Stein Vannbytter-
Da har jeg byttet vann før aller første gang i mitt liv! Juhu... Det gikk jo LETT!!!
Vannen var godt farget og jeg vasket filter litt i dette før jeg tappet vannet. Ser greit ut dette... Nå har kulpen også fått ny plass, på kjøkkenet! Passer jo fint der...
Riktig God Helg!
-Stein Vannbytter-
Postet 04.02.12 kl 12:08
Postet 05.02.12 kl 15:39
Postet 06.02.12 kl 23:43
Sølvi GullaksenHvorfor vil du ha aluminiumslister? Synes selv det er mye flottere med helglasskar. ellers kan du gå inn på Aquamanias og se på lyslister der ,mye å velge mellom men til forskjellige priser. Selv har jeg enkelt lysamatur i svart på mitt langkar og fungerer fint det. Link til dobbelt amatur her [URLBLOCK1]
Ja, hvorfor vil jeg ha alulister...? Det passer best til sånn møbelet blir som dette skal være på! Men jeg vurderer alt enda...
Takker for tipsene til lys, Sølvi og Lars!
-Stein-
Postet 06.02.12 kl 23:48
Postet 07.02.12 kl 07:58
Sølvi GullaksenKommer det snart fisk i karet ditt nå da ?
Nå i kveld Sølvi, nå i kveld... Skulle hente reker hos Lars i kveld, men det tar vi en annen kveld! Så da er jeg på vei til Galleriet nå! Han heter Haakon han som jobber der ja, og kan mye som du sa. Da må eg nå Bybanen...
Forresten; NO2 i kulpen er 0.00 og PH 7.5. Kjøpe GH måling med det samme nå!
-Stein-
Postet 07.02.12 kl 17:50
Postet 07.02.12 kl 20:20
Postet 07.02.12 kl 20:37
Postet 07.02.12 kl 21:49
Inaktiv bruker
Hellis[QUOTE=Pål sine fisker]Er det Corydoras Pygmaeus [URLBLOCK1] du har kjøpt? Sto å sikla på de selv da jeg var i bergen forrige uke! Grattis med flott fisk :) MVH Pål
Takker! Mhm... Stemmer det Pål! De er litt i dvale nå, men kvikner sikkert til snart! ...og noen Guppyer... Spennende dette!
-Stein-
JOHO! Søte pygmeuser ^^ Jeg har 10 stykk voksne å 30-40 ny klekket yngel ;D Og de legger fortsatt egg. Gratulerer.
Postet 07.02.12 kl 21:55
Postet 07.02.12 kl 22:05
Inaktiv bruker
Jeg begynte med to, Synes det var stusselig, første skulle jeg bare se hvordan de oppførte seg. Kjøpte 8 til, forskjellen var som overgangen fra Lada til Lamborghini. ;P heheh. Mine er litt natt aktive, men det gjør ingenting.
Ja, skjønner hva du mener, sitter og gleder meg til 480Liter saltvann! ;D
Må bare få penger til det først. :P
Ja, skjønner hva du mener, sitter og gleder meg til 480Liter saltvann! ;D
Må bare få penger til det først. :P
Postet 07.02.12 kl 22:14
Da er det endelig fisk i kulpen, som virkelig ser ut til å trives!
Litt bekymret i dag tidlig da jeg ikke så mer enn 4 stk. pygmer... men nå når jeg kom hjem fra jobb var alle 5 der!!! Puh... Engstlig er jeg blitt også! Hehe...
Når det gjelder den ene Guppyen har den en skavank, som kan skje med disse. Snakket nett med Haakon på Sentrum Zoo som jeg kjøpte disse av i går. Han sier det er syndrom Guppyer kan få... Så da får jeg en ny! Synd på den ene da... som jeg synes bare må la få slippe!
Utforsker jemmen hele kulpen disse små pygmene gitt! Helt oppi vannskorpa innimellom! Artige å følge med på... )
Alt vel i Vestlandskulpen!
-Stein-
Litt bekymret i dag tidlig da jeg ikke så mer enn 4 stk. pygmer... men nå når jeg kom hjem fra jobb var alle 5 der!!! Puh... Engstlig er jeg blitt også! Hehe...
Når det gjelder den ene Guppyen har den en skavank, som kan skje med disse. Snakket nett med Haakon på Sentrum Zoo som jeg kjøpte disse av i går. Han sier det er syndrom Guppyer kan få... Så da får jeg en ny! Synd på den ene da... som jeg synes bare må la få slippe!
Utforsker jemmen hele kulpen disse små pygmene gitt! Helt oppi vannskorpa innimellom! Artige å følge med på... )
Alt vel i Vestlandskulpen!
-Stein-
Postet 08.02.12 kl 14:13
Postet 08.02.12 kl 14:40
Endret: 08.02.12 kl 14:43
Pygmaeusene mine trives virkelig godt i kulpen! Morsomme fisker når de dra te i full fart mot vannflaten... Gjør de dette for å renske opp i munn og gjeller tro? Kan virke sånn... De holder det fint og reint, og digger røttene! Små huler og hull er de begynt å utforske, og tønnen er blitt populær... De skal vel lage seg "reir" inni der da sikkert! hehe... Bare må ha flere av disse!!!
Og Guppyene ser også ut til å trives, og utforsker hele kulpen nå! Jeg må si, det er sååå fasinerende å se på et jeg blir stående der å se i mange minutter. Nå er jo denne kulpen havnet på kjøkkene som sagt, og det er på vei ut til terrassen. Da hender det at røyking fort blir glemt... Hehe... Digger dette ass!!!!
Måtte ha noen fisker for en venn og nabo her for hospitering i egen kulp. Kommer tilbake om dette i morgen...
Riktig god helg!
-Stein-
Og Guppyene ser også ut til å trives, og utforsker hele kulpen nå! Jeg må si, det er sååå fasinerende å se på et jeg blir stående der å se i mange minutter. Nå er jo denne kulpen havnet på kjøkkene som sagt, og det er på vei ut til terrassen. Da hender det at røyking fort blir glemt... Hehe... Digger dette ass!!!!
Måtte ha noen fisker for en venn og nabo her for hospitering i egen kulp. Kommer tilbake om dette i morgen...
Riktig god helg!
-Stein-
Postet 10.02.12 kl 23:48