Innkjøring med salmiakk? (side 5)

Tror ikke det betyr noe at du har satt inn moseball eller stener. Måling av NO2 5 timer etter at du har satt til 3 ml Salmi, kan indikere at bakteriene ennå ikke er ferdige med jobben sin. Om du måler igjen i morgen før du har i mer Salmi, tiper jeg at du får andre verdier.

Det er ganske lenge siden du startet, men ikke unormalt lenge siden du tok ut de filterdelene som inneholdt aktivt kull. Slik sett er dette ganske normalt og jeg tror du snart er i mål.
målte igjen i går,fremdeles mye nitritt,skiftet ca 30% vann og tilsatte nye 3 ml salmi!
Målte igjen i dag,ingen amoniakk,men Blod rød NO2 :-S
I daghar det skjedd stor forandring i NO2 måling Orange farge
Håper jeg snart er i mål
Harstartet opp et kar til,og det er snart innkjørt det også,påmindre enn halve tiden.
Så regner med at det aktive kullet har hindret utviklingen av bakteriene
Når det først skjer noe med nitrittnedbrytingen, skjer det gjerne fort. Tenker at du har rett i din antagelse.
Så bra at det går fortere med det andre karet. Aktivt kull hadde nok en negativ effekt på utviklingen.
Ja nå klør jeg etter å få fisk i hus
Tusen takk for hjelpen
Endelig :-d
Da er karet endelig innkjørt
Men har ikke mulighet til å få ordnet eller kjøpt fisk,før etter helgen!
Skal jeg da bare fortesette å ha i salmi hver dag,like doser?
Dette var artig,selv om det tok litt lang tid,men kar nr 2 er ikke veldig langt unna,å det tror jeg ikke har brukt halvparten sa lang tid

530 Tusen takk for all hjelp
Hei. Ja, du bør fortsette å ha i salmi slik at bakteriene har noe å leve av. Og så et vannbytte før du har i fisk.
Fint at du er i mål, du har vært tålmodig! Fikk ikke svart deg tidligere, pc´n har vært til service med mørk skjerm.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap