Discus i akvastabil markii 530l (side 5)

Scandizoo som Geir kjøpte hos skal ta inn et nytt parti 200 stk. om 14 dagers tid. De skulle gi meg beskjed så jeg kunne komme og plukke ut de jeg ville ha. Nevnte for Kjetil der hvilke typer jeg så for meg å kjøpe. Han sa at disse ville uansett bli tatt inn. Det var også han som hadde erfart at Pigion blood lett kunne bli et mobbeoffer om de gikk sammen med overnevnte typer. Tefe var også han sin favoritt, men de kunne varier litt i utsende på sendingene, enkelte av dem ville han mer karakterisere som Alenquer. Har noen bilder av noen Stendkerdiscus jeg syntes er fine lenger framme i tråden.
Se forøvrig linken under her er det fine Stendker discus.


Stimen med Rødmunnstetra, må nok til med blitz og større hastighet skal en få dette skarpt :o)



[External Image]


[External Image]



[External Image]
For en nydelig stim!!! I følge bildene dine stimer de jo helt suverent... for et blikkfang . Nå savner jeg et skikkelig oversiktsbilde fra karet ditt Finn Erik! Det har virkelig blitt et flott skue... Så du mine N. marginatus når du var hos askakvazoo/vestli hobby forresten?? Hadde jeg visst du skulle inn, så hadde jeg smugla på deg et kamera he he he

S
Jada Simen, du skulle vært raskere til å skrive for jeg har vært der idag også og hentet bla. 15 stk. Rødmunnstetra til så nå har det blitt en stim på 50 stk. Thomas fortalt meg at du hadde ødelagt beinet, har savnet deg på jobben, viste ikke at det var så galt. God bedring og kom deg snart tilbake til jobben, må ha en å prate akvarie med.
Ovesiktsbilde kommer når discusen er på plass. Kjøpte en L malle også en sort med hvite prikker, greide ikke stå for den tror det var L44 har bestemt meg for å ha en sånn og da hjelper det ikke at den kostet noen kroner. ;0)
Akvarieprat er frynsegoder blant kollegaer&akvarister. Og så slipper man det "hærre" fascinasjons- eller galskapsblikket man får av literfrie normale folk . Herlig når bekjente ikke-akvarister kommer innom... Driver du butikk - nei, selger du til butikker - nei, har du tenkt til det - nei. Og så kommer somregel gullkornet: hvorfor har du så mye da - jeg skal ha fler! Like herlig hver gang he he he. Jeg kommer sterkere tilbake, når jeg får grønt lys. Imellomtiden er AF-fingern smokin' hot . Intet mindre enn 15 rødmunnstetraer til ja, da snakker vi stim! Det er jo fantastisk flott utseendemessig & for ikke minst for STIM-fiskene. Blir glad når akvarister gjør ting ordentlig!

S
Artig...et par av coridoras Adolfoi tror de er Rødmunnstetra og stimer sammen med dem. De er nok litt forvirra, er foreløpig ikke så mye større. Skjønner nok etterhvert at de ikke hører hjemme i den stimen.
Stimfisk
det ble bedre finn , 50 til så snakker vi det er ikke fult før det renner over hehe.
Maler og discus
Pass på at ikke den mallen suger seg fast på discusene om natta finn. Jeg måtte nettopp gi bort en L180 som lagde stygge merker på en heckel.
Ja det skal jeg passe på, nå har jeg sunriser på lystoppen, da blir det ikke helt mørkt om natta. Jeg vet ikke om det kan gjøre sitt til at en unngår slike problemer, men jeg spurte nettop om problematikken når det gjelder denne mallen. Fikk til svar at dette er en malle som ofte brukes sammen med discus og at det ikke er noe problem. Så da får jeg se, jeg skal hvertfall ikke ha noe malle som henger seg på discusen.
Jeg har søkt i Fiskedatabasen på L 44 og fant ingen som lignet ,det er nok mulig jeg husker feil tall. Den jeg har kjøpt ligner på :denne
Så flott det ble med stimfisk i karet Mallen du har kjøpt er kanskje en Hypancistrus sp. L004, den er svart med hvite prikker.
Den nye mallen var så vidt framme i en mørk krok og jeg fikk tatt noen bilder, de blei ikke så skarpe som jeg hadde ønsket, men det er kansje nok til å få identifisert typen. Prikkene er ikke så hvite som jeg husket, mer gule.
PS!
Jeg har fått konstatert lenger ned i tråden at malen er en: L 018


[External Image]


[External Image]




[External Image]
Rita Aspevik
Så flott det ble med stimfisk i karet :) Mallen du har kjøpt er kanskje en Hypancistrus sp. [URLBLOCK1], den er svart med hvite prikker.


Hei Rita!
Takker for posetiv komentar, hyggelig å se at du også er innom og titter i tråden.
Som du ser har det skjedd litt siden sist, så du keramikkhunden jeg har laget? Tror du ikke det er et materiale som egner seg til å forme gjenstander som kan være nyttig i akvariet. Huler, plante og lekplasser++
Det er en Baryancistrus og der er det flere gulprikkete å velge mellom Om de tygger på discus nattestid vet jeg ikke.
Hunden var råstilig, skikkelig bra laget og jeg tror du kan lage masse flott til akvariet i keramikk, det er jo bare å passe på så eventuell glasur ikke er giftig. Misunner deg å ha en slik brenneovn tilgjengelig













Som jeg nevnte tidligere så har en av Adolfoiene blitt....
En av gutta i stimen.. :o)



[External Image]
Ikke alltid like enkelt å følge med, her øverst bak på halen.......


[External Image]
Hvor er Adolf ? Joda han er med...... nede i høyre hjørne :o)


[External Image]
Regne sildestimen når en bruker blitz
L 018 har ikke hvite prikker finn L201 har det blandt annet har også L081 som har mindre gule priker nesten lik , L018 har aldrig plaget mine diskus noen gang .
leste litt fort i mellom her hehehe trode du lurte på om l018 hadde hvite prike lol
ser jo att det ikke var tilfelle , ellers har finni seg til rette i karet finn .
Bilder av vf diskusen
hei finn, har endelig fått tatt noe bilder av diskusen nå legger ut så du kan se litt
Bilder av vf diskusen
kunn en som er litt tynn enda men kommer seg alle spiser diskus granulat så det holder .
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap