- Hjem
- Forum
- Gjør det selv
- Småkar i reol (side 5)
Småkar i reol (side 5)
her er reolen satt på gamle aviser,og maskert,klar til og males.
fargen på reolen blir den samme som på den forrige jeg laget, altså matt sort
her ser dere en detalj med den blanke plasbelagte platen som er innfelt mellom di to matt sort malte stenderene. jeg synes det blir fint. og kommer til og bli bra nede i gangen
fargen på reolen blir den samme som på den forrige jeg laget, altså matt sort
her ser dere en detalj med den blanke plasbelagte platen som er innfelt mellom di to matt sort malte stenderene. jeg synes det blir fint. og kommer til og bli bra nede i gangen
Postet 14.02.13 kl 16:07
Endret: 14.02.13 kl 16:11
Postet 14.02.13 kl 16:14
Endret: 14.02.13 kl 16:16
Postet 14.02.13 kl 17:12
Tvillingmamma80Den ble veldig veldig fin! Helt etter mitt hjerte ja.
takker og bukker for det. synes selv dette begynner og ta form,og kommer til og bli et lite blikkfang nede i gangen.
blikkplatene som blir festet på baksiden,er med på og stive av hele reolen.
gjør slik at alle akvariene får den samme bakrunnen, sort
det er laget et lite hull nede i hjørne inn mot midten på hver plate,for og ha gjennomføring til ledninger o.l.
blir bra dette....
her er så og si selve reolen ferdig. dekkplatene har jeg.så må bare få i akvariene og det tekniske,som lys o.l
Postet 15.02.13 kl 11:31
Endret: 15.02.13 kl 11:40
Postet 15.02.13 kl 11:41
Postet 15.02.13 kl 11:45
Pakke fra tyskland...
som nevnt tidligere,så har jeg bestilt pumpe,blåsvamp matte og lignende fra det tyske firmaet som lars linket til. har fått bekreftelse på mail at det er sendt. men det jeg lurer på er om det er andre som har bestilt der fra,og har en liten erfaring med hvor lang tid det vil ta sånn ca før eg har det i min postkasse?
begynner og glede meg enormt til alt er oppe og går.
begynner og glede meg enormt til alt er oppe og går.
Postet 15.02.13 kl 14:57
Postet 15.02.13 kl 17:28
Postet 16.02.13 kl 01:48
her har jeg fått montert på magnetene som skal være til lukene...
første luka er montert...
og enda en....
tilslutt var alle montert på. untatt ei av lukene som vist nåkk var littegrann feil på målene. 5mm skjeiv. fikse det på mandag.
det skal også bli montert på små handtak på lukene,har bare ikke fått vert ute og handlet dem enda kommer snart. er ikke det viktigse fåreløpig.
første luka er montert...
og enda en....
tilslutt var alle montert på. untatt ei av lukene som vist nåkk var littegrann feil på målene. 5mm skjeiv. fikse det på mandag.
det skal også bli montert på små handtak på lukene,har bare ikke fått vert ute og handlet dem enda kommer snart. er ikke det viktigse fåreløpig.
Postet 16.02.13 kl 01:49
Endret: 16.02.13 kl 01:54
fikk også tid til og tegne opp en rask skisse ah hvordan jeg vil ha filteret i di forskjellige akvariene. til syvende og sist kom jeg frem til at jeg kommer til og fuge fast glasstrimlene med 9cm fra hjørnet av akvariet. i den siden jeg skal ha filteret.
får se hvor mye jeg får gjort i løpet av helgen,da jeg har mye annet på timeplanen. skal feks ut og hjelpe andre medakvarister med lekasje i et av akvariene sine... og siden jeg føler jeg ligger godt i vei og innenfor tidsfristen.så skader det ikke og ha litt helgafri.
jeg lover at det blir i alle fall oppdatert med litt text og nye bilder senest mandag,mine trofaste lesere hehehe
får se hvor mye jeg får gjort i løpet av helgen,da jeg har mye annet på timeplanen. skal feks ut og hjelpe andre medakvarister med lekasje i et av akvariene sine... og siden jeg føler jeg ligger godt i vei og innenfor tidsfristen.så skader det ikke og ha litt helgafri.
jeg lover at det blir i alle fall oppdatert med litt text og nye bilder senest mandag,mine trofaste lesere hehehe
Postet 16.02.13 kl 01:58
Endret: 16.02.13 kl 02:04
Postet 16.02.13 kl 10:44
Postet 16.02.13 kl 13:02
Postet 16.02.13 kl 13:13
Endret: 16.02.13 kl 13:13
Postet 16.02.13 kl 18:07
Hehehe... takk for tilliten. du skal få leige meg gratis... så lenge du betaler for matrialene. og hvis du har tid til og vente til etter jeg er operert og litt til,så kommer jeg til og gå 4 mnd sykemeldt uten ein dritt og gjør på. da hadde det vert flott og hatt et reolprosjekt til og holde på med (for jeg har et til reolprosjekt på gang etter denne) utenom at det er kjekt og bygge reol,når handen mi fyngerer,så e det så utrolig kjedelig og gå hjemme og ikke ha en jobb og gå til på dagtid.
Postet 16.02.13 kl 20:49
Postet 16.02.13 kl 23:03
Postet 16.02.13 kl 23:14
Glede meg te ei ny økt på prosjektet mitt igjen i mårå. Eller rettare sagt seinare i dag, hvis me ser på kor mye klokkå e blitt. så då e det vel egentlig lalletid. Men eg kjenne eg glede meg sånn te og få tatt innspurten på dette prosjektet nå. bare kryssa fingrane for at varene komme fra tyskland i løpet av di neste dagene.
Postet 18.02.13 kl 00:32
planen var helit i begynnelsen av prosjektet og lakkere akvariene sorte. men etter mye frem og tilbake tenking,kom jeg frem til at det er jo likegreit og bare foliere ytterkantene på karene. det vil jo bli like fint,om ikke finere,og mye billigere, (siden jeg allerede har hentet inn litt under ein kvadrat med sort folie,gratis) og det blir lettere og gå tilbake til utgangspunktet,bare ved og rive av folien.
vet heller ikke om fiskene hadde satt så stor pris på hvis jeg ikke var helt nøye med og maskere akvariene og jeg sprayet litt oppi akvariene og ellers rubdt forbi. så alt i alt så blir det bedre og bare foliere karene.
kommer med oppdatering senere i dag,da jeg er ferdig. fårhåpentligvis. tror ikke det skal ta så alt for lang tid.
som dere ser på bildet,under folien,så har jeg klart og bestemme meg for hvilke lys jeg skal ha i reolprosjektet mitt. (pappesken til lysene) håper jeg skal klare og få gjort noe med lysene i løpet av di nermeste dagene. følg med..
så langt har jeg kommet fåreløpig... før jeg fikk lysten på og oppdatere dere.
vet heller ikke om fiskene hadde satt så stor pris på hvis jeg ikke var helt nøye med og maskere akvariene og jeg sprayet litt oppi akvariene og ellers rubdt forbi. så alt i alt så blir det bedre og bare foliere karene.
kommer med oppdatering senere i dag,da jeg er ferdig. fårhåpentligvis. tror ikke det skal ta så alt for lang tid.
som dere ser på bildet,under folien,så har jeg klart og bestemme meg for hvilke lys jeg skal ha i reolprosjektet mitt. (pappesken til lysene) håper jeg skal klare og få gjort noe med lysene i løpet av di nermeste dagene. følg med..
så langt har jeg kommet fåreløpig... før jeg fikk lysten på og oppdatere dere.
Postet 18.02.13 kl 10:13
Endret: 18.02.13 kl 10:17