Innkjøring uten salmi (side 5)

Høres ut som Saprolegnia, som egntlig er en slags "vann-mugg". Den kan ha angrepet fiskene pga det høye nitrat-innholdet.

Da tar du deg en tur til butikken i morgen, hvis du kan. Sjekk karet de gikk i. Du tok vel ikke med deg alle, så hvis alle er borte er det nok en grunn. Ser resten friske ut, har de nok fått dette etter at de kom til deg. Kan det hende Bob har jaget på dem i mørket ? Få med deg ihvertfall noe ordentlig medisin, gjerne ParaGuard eller en annen medisin basert på malakittgrønt og metylenblått, Esha Exit er også brukbart. (Husk å fjerne eventuelt karbonfilter hvis du gir medisin).

Hvis du har havsalt kan du bruke litt av dette, det kan hjelpe noe. Ikke mer enn 20 g til 54-literen, og ikke tilsett alt på en gang !
Inaktiv bruker
Skal ta meg en tur ned, tok ikke med meg så mange, halvparten maks, så noen burde ve være igjen. Tviler de selger så mange av de på resten av dagen de var åpne.

Havsalt har jeg, skal jeg tilsette litt av det kanskje?

Inaktiv bruker
Her er de to andre hvertfall!

[External Image]

[External Image]
Det kan stoppe spredningen litt, og hjelpe fisken hvis den har noe i gjellene, men ikke bruk mer enn max 20 g, og ikke alt på en gang.

Ancistrus er følsom for salt, men så lav dose tåler den.
Inaktiv bruker
Da var det første dødsfall i tanken! Tror det var en av flekkene, man han mangler et øye da stakkars, så et ikke om noen av de har vært og napsa på han etter han døde.

Dyrebutikken jeg var innom hadde ikke noe særlig med medisin så må kjøpe online og håpe noen sender kjapt nok.
Inaktiv bruker
Ser de eneste som selger paraguard i Norge har 2-4 ukers leveringstid, få tak i Esha i mellomtiden og sjekke om det funker først da?
Det er verdt å prøve. Hvis ikke angrepet er for ille vil Esha Exit hjelpe.
Inaktiv bruker
Da tar jeg en ringerunde til dyrebutikker i morra og hører hvem som har Esha inne også bestiller jeg Paraguard!

Det er fortsatt de samme som er hvite så ikke noe som har spredd seg heldigvis, ikke etter hva jeg kan se. Og Flekke spiser seg mett på brunalger på slottet og er ikke i nærheten av de andre engang!
Inaktiv bruker
Hvite dottene slapp taket etter en runde med Esha, men har bare 11 sølvgutter igjen. De har dødd litt nå og da, og skjønner ikke hvorfor. Alle er fine, ingen skader bortsett fra at alle har manglet høyre øye...

Ellers er verdier supert, ting vokser og gror i karet og Flekke er tidvis fremme for å gjøre ren grusen og sauen min, ellers holder han seg mest inne i slottet og på baksiden hvor det tydeligvis er en stor nok glippe for han Bob stortrives og svømmer rundt overalt. Sølvguttene er for raske for han, men han er matvrak og spiser superfort så de ikke får alt Han har funnet seg et hjørne hvor han bygger rede under et blad, så det holder seg der når jeg bytter vann. Og han holder seg mest der
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap