Killi-oppstart (side 5)

Da er ciklidene borte vekk (dersom noen vil ha et leksvillig par kan de kjøpes på Oasen Zoo), jeg vil nå se om jeg kan få bivittatum til, de har ikke trivst sammen med de lekende (og ergo smågretne) ciklidene. Hanner er virkelig vakker og jeg håper å få dette til nå. Kom gjerne med tips dersom dere har drevet oppdrett på arten....

Karet er nå "ryddet" (var mye løs torv oppi) og 50% vannbytte er gjennomført for å stimulere til lek.

[External Image]
Etter vannbytte og fjerning av ciklidene har fiskene fått en merkelig oppførsel.... de er ikke aktive og gjemmer seg stort sett skikkelig vekk-mer enn de gjorde når ciklidene var i karet.... kan ikke se at vannverdiene skal forårsake dette heller... temp 24-25grader....

Noen som har erfaringer med disse killiene?
Inaktiv bruker
Halleluja, det finnes killitråder her:P Si det da! Jeg har nettopp handlet en hel haug med fiskeegg, noe jeg trodde var litt kult... så leser jeg her at det er jo møkkamye å gjøre, og ettersom jeg forstår det her.. så er de de vanskeligste å drette også? jeez.. Så bare tilfeldig på qxl at det var en haug med egg til salgs.. så jeg slo til=P Sammen med 1 annen med en haug med akvarier, og en med enda flere som har holdt på i mange år.. Dette med torven forstår jeg heller ingenting av! Jeg vil ha en blondine forklaring på hvordan jeg skal gjøre klart mitt kar.. har et 40 liters til disposisjon, og jeg har kjøpt 2 pakker med 50 egg i hver.. dvs vi kjøpte 2 pakker hver oss tre..
Hvis det er noe du lurer på, ang. klekkingen, og hold av dine killi's.
Sjekk denne siden, må si det er den beste jeg har funnet!
Astrid Elise Grov
Halleluja, det finnes killitråder her:P Si det da! Jeg har nettopp handlet en hel haug med fiskeegg, noe jeg trodde var litt kult... så leser jeg her at det er jo møkkamye å gjøre, og ettersom jeg forstår det her.. så er de de vanskeligste å drette også? jeez.. Så bare tilfeldig på qxl at det var en haug med egg til salgs.. så jeg slo til=P Sammen med 1 annen med en haug med akvarier, og en med enda flere som har holdt på i mange år.. Dette med torven forstår jeg heller ingenting av! Jeg vil ha en blondine forklaring på hvordan jeg skal gjøre klart mitt kar.. har et 40 liters til disposisjon, og jeg har kjøpt 2 pakker med 50 egg i hver.. dvs vi kjøpte 2 pakker hver oss tre.. :D

Nei Killi hobbyen har ikke helt inntatt AF enda, men det kan tenkes at det skjer en gang i tida.

Først og fremst hadde det vært fint om du hadde skrevet hvilke arter du hadde fått tak i (og jeg er litt personlig interessert i hvor i verdenen du fikk tak i dem)

Så kan vi se om du kan få noen hjelp
Siden som refereres til er/var meget bra, de er hyggelige folk som er der og de hjelper deg gjerne, og ikke minst, manger er faglig dyktig der, men da må det gå på engelsk

Ellers så vil jeg sterkt anbefale deg å melde deg inn I SKS
Svein
Inaktiv bruker
Heia igjen, jeg ble så oppspilt at jeg glemte å skrive dette:P Jeg kjøpte de på qxl jeg.. hehe.. [URL=null]http://www.qxl.no/default/defaultlist.asp?catg=42858&languagenr=20&ArticleType=0[/URL] Gjerne fortell meg noe om dem, om dere vet noe.. Ble sendt fra Thailand av alle steder En ved navn Per Møller fra Danmark som ordnet det.
Inaktiv bruker
Heia igjen, jeg ble så oppspilt at jeg glemte å skrive dette:P Jeg kjøpte de på qxl jeg.. hehe.. [URL=null]http://www.qxl.no/default/defaultlist.asp?catg=42858&languagenr=20&ArticleType=0[/URL] Gjerne fortell meg noe om dem, om dere vet noe.. Ble sendt fra Thailand av alle steder En ved navn Per Møller fra Danmark som ordnet det.
Qxl
er det noen som har fått til disse eggene på qxl, er det andre steder man kan få tak i killi fiskeyngel, helst som er gode nybegynner fisk????
Jeg bor i Øst Finnmark, ikke akkurat flust med dyrebutikker i området.
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap