- Hjem
- Forum
- Design / Aquascaping
- 128l Sør Amerika/ Brasil-Amazonas (side 5)
128l Sør Amerika/ Brasil-Amazonas (side 5)
Postet 15.09.06 kl 21:29
10stk ved telling idag morges.
Har hatt litt problemer emd artemiaen, så har ikke fått fort så mye som jeg skulle ønske, men de se raske og friske ut, med unntak av en som ser ut som om han har oppblåst mage?
Bytter 70-80% vann 2-3 ganger daglig, en blanding av vann fra karet og rent vann fra springen.
Har hatt litt problemer emd artemiaen, så har ikke fått fort så mye som jeg skulle ønske, men de se raske og friske ut, med unntak av en som ser ut som om han har oppblåst mage?
Bytter 70-80% vann 2-3 ganger daglig, en blanding av vann fra karet og rent vann fra springen.
Postet 19.09.06 kl 10:40
Postet 19.09.06 kl 18:31
Postet 20.09.06 kl 22:22
Postet 21.09.06 kl 11:50
Postet 21.09.06 kl 22:25
Postet 24.09.06 kl 19:45
Postet 25.09.06 kl 15:07
Tror ikke det er umulig, cluet vil nok være å få berget eggene fæør palettene momser de i seg.
Har nå 9 "store" og 5 små.
Igår kveld satte jeg meg ned foran akvariet med en liten Bailey`s, hev litt reke-pellets oppi karet og koste meg med synet av 5 similisèr og 6 Aenusèr som rotet rundt i samlet flokk
Helse for kropp og sjel!
Har nå 9 "store" og 5 små.
Igår kveld satte jeg meg ned foran akvariet med en liten Bailey`s, hev litt reke-pellets oppi karet og koste meg med synet av 5 similisèr og 6 Aenusèr som rotet rundt i samlet flokk
Helse for kropp og sjel!
Postet 26.09.06 kl 08:01
Postet 26.09.06 kl 11:06
Postet 26.09.06 kl 12:36
Hvis aenusene kom fra meg....er de nok sikkert sky..har bare sett meg under foring. Hvis de ser deg vett du... så kan de nok bli skremt av mindre..hehe..Karl Inge SOppi boksen eller i karet? Skal prøve begge deler, men aenusène er utrolig sky, uten at jeg forstår hvorfor...
Har en 45 liter her med aenus yngel, ukesgamle. Hele bunn lever ...må være minst 400 stk.
2 hunner og 6 hanner lekte oppi der. Lot bare eggene henge og tok ut de voksne..viola...masse yngel...artigt syn
Postet 26.09.06 kl 14:34
Postet 26.09.06 kl 15:06
Til trøst kan jeg jo informere om at i 160 literen min, der jeg har fullt av Coryer (fem ulike arter), så skvetter de som pingpong-baller avgårde så fort jeg tråkker på gulvet i nærheten av akvariet.
Dette karet står i stuen, så de burde være vant til både tråkk, lyder og bevegelser, men de spretter avgårde likevel
De er kjapt fremme igjen da, det er vel bare en refleks
Leste om en som var på fangstur i Amazonas for å fange Corydoras.
De opplevde at når man tråkket ut i elva, så føk enorme stimer med Corydoras alltid oppstrøms i vill fart i flukten. De stakk aldri av nedover elven, alltid mot strømmen. Men da ble fyren bare stående på stedet hvil og flyttet seg ikke, for bare noen sekunder senere kom hele haugen svømmende tilbake igjen Så var det bare å håve dem opp.
De stikker altså ikke langt, og ikke for godt Kanskje de har svært kort fiskehukommelse?)
Dette karet står i stuen, så de burde være vant til både tråkk, lyder og bevegelser, men de spretter avgårde likevel
De er kjapt fremme igjen da, det er vel bare en refleks
Leste om en som var på fangstur i Amazonas for å fange Corydoras.
De opplevde at når man tråkket ut i elva, så føk enorme stimer med Corydoras alltid oppstrøms i vill fart i flukten. De stakk aldri av nedover elven, alltid mot strømmen. Men da ble fyren bare stående på stedet hvil og flyttet seg ikke, for bare noen sekunder senere kom hele haugen svømmende tilbake igjen Så var det bare å håve dem opp.
De stikker altså ikke langt, og ikke for godt Kanskje de har svært kort fiskehukommelse?)
Postet 26.09.06 kl 16:06
Endret: 26.09.06 kl 16:06
Idag teller jeg plutselig 9 store og 7små..... og så lurer jeg litt på om det er 3 kull, for noen av de små er endel større enn de aller minste liksom.... ble noen kjappe knips, ikke så veldig bra men slenger det ut. Må vaske ruten
På ene bildet er det en stor og 2 små yngel.
Andre bildet er 2 Aenus og en Similis.
Skal ta noen bedre bilder en dag jeg har bedre tid, for det er et ganske kostelig syn når de stimer sammen en hel liten gjeng Similisène flyter over bunnen, mens Aenusène har trynet godt nedi
På ene bildet er det en stor og 2 små yngel.
Andre bildet er 2 Aenus og en Similis.
Skal ta noen bedre bilder en dag jeg har bedre tid, for det er et ganske kostelig syn når de stimer sammen en hel liten gjeng Similisène flyter over bunnen, mens Aenusène har trynet godt nedi
Postet 26.09.06 kl 20:25
Endret: 26.09.06 kl 20:27
Postet 02.10.06 kl 14:13
Slapp igår 2 av de store ynglene ut i karet. Etter en periode hvor det virket som de slet litt med oppdriften ser det nå ut til at dette går fint, de er vel ca 1cm lange. Skal prøve å få tatt bilder. Er som tidligere sagt ganske sikker på at dette er aenus.
Har bare 2 små igjen nå dessverre, håper inderlig disse klarer seg, da jeg tror/håper dette er similis... fremdelels 9 av første kullet totalt.
Har bare 2 små igjen nå dessverre, håper inderlig disse klarer seg, da jeg tror/håper dette er similis... fremdelels 9 av første kullet totalt.
Postet 17.10.06 kl 08:29
Postet 25.10.06 kl 18:22
Postet 06.11.06 kl 19:16
Postet 11.11.06 kl 10:01