Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 50)

Legger ut et bilde av kjempeeplesneglen Gnafse. Den ble kjøpt som "naturfarget eplesnegle", men ingen av mine eplesnegler har spist planter, noe Gnafse gjorde til gangs!

Lurer samtidig på hva slags tilsetninger som er lurt å ha i vannet for best mulig skallkvalitet, og hva slags mat snegler helst bør få.
Kalk i vannet er bra for sneglehus (det er det de er laget av). Dette øker PH og hardhet.
cara79
Legger ut et bilde av kjempeeplesneglen Gnafse. Den ble kjøpt som "naturfarget eplesnegle", men ingen av mine eplesnegler har spist planter, noe Gnafse gjorde til gangs! Lurer samtidig på hva slags tilsetninger som er lurt å ha i vannet for best mulig skallkvalitet, og hva slags mat snegler helst bør få.

Det du bør ha for å få rett PH er natron. Ph bør være på 7,5-8.
GH bør ligge på 8-12 og for å få til det bør du bruke GH/TH+. Denne er best for den inneholder ikke klorider.
Av mat kan jeg nevne Novo prawn og Novo Crabs som er reke og krabbefor som inneholder stoffer som styrker skallet.
Her kommer noen flere bilder fra meg.
1. Hårsnegle på glasset.
2. En grusom flott rød farge på posthorn....
3. En forferdelig nydelig svart posthorn. Kroppen er mørk brun med litt rødt i. Skallet er helt mørk brunt/svart og skinner i blå og grønnnyanser i skallet. Denne er råfin. Denne går i karet for fineste snegler.
1. Denne gule sullen er så nydelig...
2. Her er det ikke snakk om å gå rundt nei, her går vi rett frem...
3. En Sebra epleklase med masse små sebra epler inni.
Kjempeeplene min har kost seg litt og det er nå kommet 2 eggeklaser. Bildene er fra klase 2 som skal få henge der i armaturen. Første klasen som ble produsert natt til i går, var på andre lokket og det står åpent ofte og ville tørket ut, så den klasen er plukket ned og flyttet i håp om at det skal bli noe av den. Så er det jo bare å vente da.......
En av de blå skjønnhetene steller Corydoras venezuelanusegg
[External Image]

- eller gjør den?
[External Image]
Ja det ser ut som den skal bli god og mett skal den spise alle egga.
Turbosnegler kan være ganske pene, sett fra undersiden!

[External Image]

[External Image]
En av mine Sebra sengler som fant masse snadder på glasset.
1. Tigersneglene er flotte i fargene.
2. Mitt bilde som kom på 3. plass i fotokonken.
3. En av mine kirsebær reker...
Har lett og lett etter tre eplesnegler, i går fant jeg denne lille utbryterkongen på tusletur oppå dekkglasset...

Full fres
[External Image]

Åh – Las Vegas!
[External Image]

Hvor er hjem?
[External Image]

Porten stengt…
[External Image]
Kanskje de sneglene dine er ute for å finne en plass og legge egg? Det hender de stikker av da.

1. Denne oransje sullen elsker catappablader
2. Denne sulleposoen har nettopp fått ut en eggsekk...desverre var det ingenting inni...
3. Nydelig svart/brun posthornsnegle
1. her er en oransje sulle som liker catappablader. titt tei
2. Love you too
3. Nydelig rosa posthorn
1. 2 av mine søte pianosnegler. Nydelige farger på de.
2. blå /lilla posthorn liker weekendpellets.
3. Se så moro vi har det....
1. Denne gule eplen liker også weekendpellets.
2. Mørk brun posthorn i fritt fall...
3. Mørk blå posthorn.
Heidi Ingdal
1. 2 av mine søte pianosnegler. Nydelige farger på de.

Imponerende ! Nydelig skall og farger de har fått.
Eplesneglen min
Noen bilder fra iphonen min Skal ligge ut noen kule jeg har tatt til en skoleoppgave med speilrefleksen.
malincake
Bilder til en foto oppgave på skolen. :)

Å dæsken disse bildene likte jeg. Du må eksperimentere mere og legge ut bilden her. Dette var moro å se.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap