Mange bøtter vann.. (side 50)

hehe, sette opp en annonse her på rubrikk? "Leiemordere ønskes" :p
Vel det er jo de som vil ha snegler til kulene sine, kan jo spørre inger anne om hun kunne tenke seg noen.
hm, mallene er flinke til å gjemme seg i 96 litern. kula har jeg ikke sett på et par dager. blir vannbytte idag, og skal prøve å rote litt rundt i sanda + vaske ruta litt. masse alger, usj.
Huff du er litt uheldig når det gjelder karra dine, jeg verken sliter med alger eller sykdom.
nei, alt gikk helt fint inntil jeg satte opp 96 litern. er bare der jeg har problemer. bortsett fra sneglene i asiakaret da. jaja. jeg har hvertfall ikke sett noe død fisk, og vannverdiene er fine.
Hmm merkelig, er jo ikke noe sol ig slikt som kan forårsake det, så da må det evnt være for dårlig filter eller for mye næring i vannet. Kanskje du må slanke fiskene litt, fore litt mindre.
syns ikke 5-6 tabletter på 20 fisk er mye jeg, heller for lite :p

kan ha med at jeg tilsatte plantenæring litt for tidlig, får plantene fikk satt seg skikkelig + litt mye lys. men de andre karene har lys like lenge og nærmest null alger.. jaja. finner nok ut av det. akkurat nå så rydder jeg i hyller og slikt. trenger mer plass! :p
He he her får de knapt nok en halv tabelett, heller bare en klype med strøssel og kanskje litt mikroorm. Men nå er de jo ikke 20 heller, bare 14 + haugevis med reker.
Jeg er vel av typen som forer lite til mine fisk, syntes 2 til 3 tabeletter hørtes mere riktig ut, 5-6 var mye i mine ører.
egentlig ikke. 20 fisk, 5 tabletter. det er 4 fisk per tablett det. altså en kvart tablett per fisk. ser mange operer med en halv tablett per fisk, så jeg overforer ikke akkurat. dessuten er jo mine coryer noe større enn dine :p
Joa, men nå snakker jeg om de 6 c sp 132, de 5 pangio og tre stjerner. Selv med bare en klype for har de lagt på seg, gir dem kanskje en halv tabelett i uka, men nå prøver jeg jo ikke få dem til å yngle da.

Dessuten blir det mye svevestøv av tabeletter, så sikkert mye som blir til overs.
de tablettene jeg bruker for øyeblikket støver faktisk lite. støver mer av sanda :p men, nå skal jeg bytte litt vann. ser vannet har fått en ganske klar brunfarge av rota da jeg ikke har bytta vann på ei uke. ganske fint egentlig. vannt blir ikke så grumsete lenger heller
Godt det da. Synes vannet er veldig fint når det er litt sånn brunlig i fargen pga røttene, synd det blir borte med tida.
Må få hentet meg rød sand fra horten, tenker den vil bli råfin i ett rekekar.
da har jeg bytta vann i alle kara, fått ut drit og alger fra 96 litern + flytta litt på ting, og rota i sanda. og jeg fant 2 levende sandsneglebabyer i 64 litern som jeg flytta over. i 64 litern har jeg romstert litt, plukka ut en del snegler som jeg har lagt i saltlake. DØØØØ!. enkelt lite vannbytte i 22 og 28 litern.
...mere venusbarn i asiakaret. herregud, disse er jo nesten like ille som guppy! :p
Det viser vel bare at de trives enormt hos deg da vettu, og at det er nok gjemmesteder for eggene slik at de ikke blir spist.
er da enda bra det, at det er mer enn snegler som trives hos meg :p
De blir vel inspisert av eieren :P
jeg er faen ingen jomfru maria heller :p
Nei du heter jo Susanne :p
greit, jomfru susanne er jo forsåvidt riktig.. men blir ikke helt samme trøkken over det da!


(forøvrig fant jeg eeeenda mere venusyngel idag... xD)
Tilfeldig bekjentskap
© MC Darup
Reklame for plussmedlemskap