Revestrekenes akvarieverden (side 50)

siande
Ikke bare har du mye nydelig fisk, du tar så fantastiske bilder! Og jeg har sett ancistrusen i mitt liv... snakker om pen, og det som yngel, tenk når de er voksne! *sukk*


Tusen takk Siande Dolichopterus er en veldig fin Ancistrus ja, og de voksne vi har er minst like fine som avkommene

Sorte Ancistrus med hvite prikker er tingen Linda, du må bare si ifra hvis dere får yngel etter L213 Og skulle du komme over noen L107 må du også si ifra, vi har en enslig som trenger artsfrender
Sølvi, jeg sier ifra når/hvis vi får frem flere Japan Blue
Med tanke på mine famlende forsøk som Ancistrusopdtretter så langt vil du nokså sikkert høre fra meg i det øyeblikk en hale vifter, vær du trygg! Det ser lovende ut, de drar ifra hverandre i form og størrelse. Spennende om noen måneder :o)
Rita Revestrek
Og skulle du komme over noen L107 må du også si ifra, vi har en enslig som trenger artsfrender ;)


Flere i Bergen som selger L 107.
Har selv en flott gjeng.

Espen
[QUOTE=Rita Revestrek]Sølvi, jeg sier ifra når/hvis vi får frem flere Japan Blue [/QUOTE

Supert
Ja jeg vet det Espen, men det passer som regel dårlig for Atle å frakte med seg fisk når han er der borte. Kanskje vi får muligheten når han skal jobbe på Malakoff Rockefestival i juli, da kjører vi med privatbil til Bergen ihvertfall
Dokka-Bergen- Nordfjordeid-Bergen-Dokka?
Hvis dere fortsatt har de små coryene da, men vi kan sikkert ta det på epost.

Nok en gang utrolig flotte bilder. Flotte farger på endlersene. Skal be samboeren ta noen bilder av vår type.

Espen
Joda, coryene er her, vi tar det når det nærmer seg festivaltid, og post gjerne bilder av endlersene dine i tråden din
Sneglemutasjon?
Snegler er ikke helt min greie men Malaysiske sandsnegler har vi hatt i hus hele tiden av praktiske grunner Alle sammen har hatt den vanlige gråbeige fargen helt til jeg fant to nesten sorte i fjor høst. De to havnet i et sandsneglefritt kar og nå dukker det opp flere små sorte. Det er tydelig at den mørke fargen må være dominerende over den vanlige lyse. I dag tok jeg noen bilder av dem og da oppdaget jeg at de har gule prikker på kroppen og faktisk ser litt kule ut
Har de dukket opp i kar med planter herfra? Jeg har bare sorte sandsnegler, Akvariereker selger dem som "Afrikanske sandsnegler", tror ikke de er mer ulik de malaysiske enn at de kan krysse seg...
Jeg innbiller meg at jeg fant dem før jeg fikk plantene fra deg, men er ikke helt sikker. Har lest om dine afrikanske grøftesnegler og tenkte at disse her kanskje ble den nye opplandske varianten )) Er dine helt kullsorte eller ligner de på våre?
Det var likheten som satte meg på ideen, ikke helt kullsorte, husene er veldig lik dine. Men iflg sneglesiden til Akvariereker skal de være litt mindre. Selve sneglen har jeg aldri fått knipset, det var den makrolinsa du vet :o)
<embed src="http://www.youtube.com/v/mCLYJXRPz5s?fs=1&;hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="405" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
I dag har equesene vært skikkelig aktive og det måtte jeg jo prøve å filme med mobilen min. Kvaliteten er så som så men dere ser ihvertfall nesten hvor fine disse coryene er ))
Håll'åpp! Har allerede fem Coryarter, kun fire kar og absolutt totalforbud mot noe som helst mer før vi har innlagt vann. Fantastisk kar til dem, mon tro om man kan...
Sukk,de er bare så utrolig flotte ,en eller annen gang må det vel komme slike i mitt hus og.
Nydelig akvarium og coryer.
Hvilken plante art er det som er midt i karet ved den steinhulen?

Espen
Plussmedlem
Det var en voldsom aktivitet, det må jeg si! Jeg krysser fingrene her for at det kan utvikle seg til noe mer, hehe Da blir dere vel de første i verden som dretter denne, eller tar jeg feil...? Og en fanastisk nydelig Corydoras er det jo også. Dette er drømmefisk for alle Coryentusiaster!
Svar til flere
Linda, det er ett eller annet med coryene som gjør at man får lyst på flere og flere arter )) Reol er tingen

Sølvi, jeg skjønner godt at du har lyst på eques, de er fargerike og man ser dem hele tiden. Jeg krysser fingrene for at du får tak i noen etterhvert.

Espen, hvis det er den dusken som står ved huleinngangen du mener så er det en Blyxa japonica. En litt annerledes og veldig dekorativ sak

Anders, jeg tror du må krysse både fingre, tær, armer og bein skal vi få disse igang )) Jeg har lest på coryforum.dk at de (2 stk tror jeg) som trodde de hadde drettet den såkalte Peru-equesen har fått vite at fisken var fra Brasil så da er den faktisk drettet i akvarium allerede... og det gir oss jo et lite håp. Hannene er forsåvidt klare de, men damene vil ikke
I dag så jeg en yngel hos C. hastatus, bitteliten (ca 4 mm med mitt øyemål) og svømmende en cm eller to over bunnlaget. Det blir en utfordring å prøve å ta bilde av den
Gratulerer med å ha rundet 1000 innlegg i tråden
Tilfeldig bekjentskap
© Engdal
Reklame for plussmedlemskap