Sissis våte drømmer (side 50)

Og så måtte jeg jo ta bilde av de vakre perlene...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
flotte bilder og fisk.

Espen
Guramiene dine er kjempefine, tigerrekene også, jeg er litt misunnelig på sistnevnte art men vi har ikke vannverdier som passer tror jeg. Har du lagt merke til hvordan tukanoene beveger seg, de seiler ikke elegant langs bunnen som andre cory men småspretter rundt på bukfinnene
Echinodurus vs lotus
Linda har fått nyss om at disse to kan drive krigføring mot hverandre. Det ville forklare hvorfor tenellusen forsvant fra Rio`n da lotusen ble introdusert.

På den andre siden, så smeltet jo lotusen bort for ei stund siden, og dukket først opp igjen da Ozeloten ble flyttet tilbake. Husker desverre ikke når den smeltet ned i forhold til når sverdplanta ble flyttet ut, men kanskje det er et hat/kjærlighetsforhold mellom disse familiene?

Ser foreløpig ut som om det funker fint i Trollskogen også...
[External Image]
[External Image]
Kjempefine bilder av perleguramiene! Veldig pene var de
Nydelige perler ja! Og utrolig vakre de pygmeguramiene dine også. Hvor mange har du av hver? Går de i det samme karet? (har ikke lest godt nok her til å huske det...)
Jeg skal snart sette opp en 530 liter og lurer fælt på hva jeg skal ha der, har foreløpig bare bestemt meg for at det blir Asia og jeg er veldig svak for guramier...
Takk ;D

Har perlene(et par) og pygmèene(desverre bare 2 igjen) sammen ja, i tillegg til honninger(et par) og lakriser(5). Fungerer fint det, med Betta channoides også. Tror perlene skal flytte ut nå, til fordel for en kampfiskfamilie (1+3), men har ikke helt bestemt meg enda. Digger labyrinter og coryer, og heldigvis trives de godt sammen.
Så bra at de går fint sammen! Og Betta channoidesene er absolutt en annen av mine favoritter. Gleder meg til å velge etterhvert. Vet bare at det ikke skal spesielt store fisk i det nye karet mitt. Liker at det ser ut som de har god plass.
En spennende dag!
I dag har hele dagen vært viet til akvariene (med masse kaffe/sjokkis-pauser selvfølgelig). Tok først vannbytte og luking i Trollskogen. Andematen stortrives desverre der, og truer med å kvele alt som er, untatt BGA, for den elsker det tette plantedekket

Så var det godteskålas tur. Her plukket jeg ut nesten alt som er, for nå var dagen for stjernedaniofanging kommet. Det gikk greiere enn fryktet, men spesielt samarbeidsvillige var de ikke. Fant 8 stk, og tror det er en liten overvekt av hanner. Det var 10 da jeg slapp dem oppi, en har jeg funnet død før, så da er det en som har forsvunnet. Disse 8 er nå flyttet over i Barnehagen sammen med masse javamose, for nå skal jeg jaggu prøve å drette dem! Har lest at herrene lokker damene inn i buschen, i motsetning til andre danioer som er eggspredere. Er så spent

Mens jeg rydda og luka dukket det opp 2 små channoideser, ca 1,5 og 2 cm lange. Det betyr at jeg ihvertfall har 3 yngel! Og det er bra, for den eneste voksne jeg så, var en "halvdød" hanne. Kanskje de har så kort levetid? Såg ingenting galt med den ellers...

Siden stjernedanioene skulle over i Barnehagen, så måtte jo Kåre Conradi ut derfra, så nå står han og damene til aklimatisering i Godteskåla. Er så spent på om det vil fungere, eller om Kåre må flytte. Og så er jeg spent på om perlene lar seg fange, om de skal over i Rio`n...
Før og etter...
[External Image]
[External Image]
Det høye gresset i bakgrunnen er så stilig! Elsker dette akvariet ditt altså haha
Vel hjemme, og helt utslitt etter en lang dag på Silva-kurs, er det godt å se at det er god harmoni i akvariene. Var selvfølgekig spent på hvordan det stod til i Godteskåla, men alle ser ut til å fungere fint sammen. Honningene leker som vanlig, og Kåre gjør hva han kan for å vise damene hvor fin han er. Til hans store skuffelse så svømmer de bare forbi...

Ellers har Karma vært borte flere timer i følge min kjære. Iben hentet henne hjem mens Arild hentet meg, men halsbåndet er borte. Tror ikke jeg vil vite hva pusen har holdt på med. Må ordne et midlertidig halsbånd, for tørr ikke la henne gå uten helt til mandag...
[External Image]
[External Image]
Kanskje hun har vært fast et sted? Noen ganger her i nabolaget så blir kattene våre borte to, tre dager i slengen ognoen av disse gangene lukter de kjeller/garasje osv.

De eneste typene halsband jeg tør å sette på mine katter er sånne med strekk OG sånn klips som smetter opp når du rykker i det. Er livredd for at de skal henge fast i noe og ikke komme seg løs..men du verden det gjør de da altså for alt av halsbånd mister de ettehvert! Hmrf! Jeg har så lyst på noe GPS opplegg i halsbandet. Google here i come!
Akkurat sånn halsbånd vi også bruker; med refleks, strikk og sikkerhetsklips! Og GPS har vi tenkt på, men det er veldig dyrt og alt for stort! Stakkars pusen kan ikke drasse på noe så voldsomt
Haha ja etter en googlerunde fant jeg ut at vi var ikke kommet så mye lengre på dette... merkelige greier, kan da ikke være sååå vanskelig å lage en liten chip som skal sitte i en plasthylse og kunne gi et blikk på hvor dyrene er? altså med et lite kart slik som på 1881 og gulesider (vet jo at det en del teknikk inne i gpsgadgets osv men alikevel!)

så for noen år siden at man kunne kjøpe ei penn som fungerte som et webcamera med integrert minne så det er jo ikke helt sci f med en gps til dyr!
sissimor
Før og etter... [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/27680_110923234718_1.jpg[/IMG] [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/27680_110923234724_2.jpg[/IMG]

Ble stor forskjell etter at du var ferdig,så mye større ut nå!Er det stein eller bakgrunn du har til venstre i Akvariet ditt?
Den lysegrå delen som stikker opp mellom plantene?
Den lysegrå delen er epoxy-malt styrofoam, som skjuler masse blåfiler og 2 powerheads...
Artemia= spinnville grønne fjortiser!

Er noen dager siden de fikk frossenfôr sist, og det er tydelig at det blir satt pris på! Den store damen gjør hva hun kan for å riste av seg 4 små beilere, for litt matro vil jo en frue ha. Har telt 7 halvstore grønne i kveld, så da har jeg ihvertfall 9 til sammen.

Ser ut til at alle andre coryer er lykkelige også, men der er det ikke direkte lekstrening. Og Kåre Conradi har lurt til seg så mye mat at jeg nesten er bekymra for ham; skikkelig grådig var han
sissimor
Den lysegrå delen er epoxy-malt styrofoam, som skjuler masse blåfiler og 2 powerheads...

Ah,såpass ja.Var ihvertfall godt laga,kan tenke meg det er mye penere og se på enn en masse teknisk utstyr som stikker seg frem i akvariet.
Animorpher
[QUOTE=sissimor]Den lysegrå delen er epoxy-malt styrofoam, som skjuler masse blåfiler og 2 powerheads...

Ah,såpass ja.Var ihvertfall godt laga,kan tenke meg det er mye penere og se på enn en masse teknisk utstyr som stikker seg frem i akvariet.

Veldig godt å få skjult alt det tekniske utstyret ja! Egen tråd om prosjektet her, om du er interessert...
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap